Як взнати чи був битий автомобіль?

0
1725

Купівля машини, що побувала в серйозному кузовному ремонті, небезпечна хоча б тому, що якість виконаних робіт часто нікому не відомий. Втім, такий екземпляр легко розпізнати по ряду особливостей.

Шикарний зовнішній вигляд старого автомобіля ще нічого не означає: можливо, під шаром блискучої фарби знаходиться кілограм шпаклівки або іржавий метал. Та й безпеку машини, що побувала в аварії, помітно нижча, ніж небитий. Як визначити, чи був серйозно пошкоджений сподобався вам екземпляр?

Перш за все «по колу» варто оглянути кузов. Кустарну фарбування зазвичай видає різнотон (щоб його помітити, погляньте на кузовні деталі під різними кутами і порівняйте їх відтінки) і патьоки фарби в нижній частині елементів. Ремонтну обробку від заводської можна відрізнити і по шагрені (мікрорелєфу поверхні). Однак, якщо одна або кілька деталей перефарбовані, це не привід одразу відмовлятися від покупки – можливо, ДТП було несерйозне.

Спробуйте з’ясувати, чи змінювалися кузовні елементи. Для цього уважно вивчіть зазори між деталями: вони повинні бути рівними і симетричними уздовж поздовжньої осі автомобіля (якщо, звичайно, мова не йде про ранні китайські машини). Заміну передніх крил можна визначити за станом фарби на болтах їх кріплення (на заводі вони пофарбовані заодно з кузовом). Задні, зрозуміло, незнімні, тому їх змінюють фрагментарно – при цьому зазвичай добре помітні зварні шви на зворотному боці крила.

Багато що розкаже скло

Деякі висновки можна зробити і за маркуванням скла. Навіть на новій машині вони не завжди мають клейма з фірмовим шильдиком автовиробника. Але якщо вони є, клейма повинні бути однакові на всіх вікнах. Крім того, в маркуванні завжди вказано рік випуску автомобіля, що теж знати вельми корисно.

Не будемо забувати, що в наше століття практично будь-яке завдання допомагають вирішити електронні пристрої. Деякі з них послужать добру службу і при покупці автомобіля. Перевірити кузов на порушення геометрії (а значить, на участь в великих ДТП і неякісному відновленні після інциденту) можна на стенді регулювання кутів розвалу-сходження коліс. У деяких випадках вона настільки великі, що виставити кути в межах нормальних значень просто не вдається – значить, кузов в поспіху виправляли на стапелі або кустарними методами.

Ще одним корисним пристроєм – він легко поміщається в кишеню – це товщиномір, що дозволяє точно визначити розмір всього «кузова»: від металу до поверхні лаку. Якщо кузов ремонтували наспіх, під фарбою, швидше за все, виявиться щедрий шар шпаклівки. Прилад моментально це визначить.

Але і кваліфікований кузовний ремонт не залишиться для нього непоміченим, так як в силу різних технологій нанесення заводської і ремонтної лакофарбованої верстви відрізняються по товщині. Порівнявши показання приладу за різними кузовними елементами, можна зрозуміти, які з них вибиваються з похибки змін, а значить, побували в руках малярів.

Якщо усіма перерахованими способами трагічне минуле автомобіля виявити не вдалося, це великий плюс на користь його покупки. Якщо він і був в кузовному ремонті, то відновлений бездоганно.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!