Categories: Авто

Чому взимку українцям краще відмовитися від електромобілів

Чому зима не найкраща пора для експлуатації електромобілів розбирався Автоцентр.

З приходом зими на власників електрокарів чекає кілька неприємних сюрпризів, про які вони і не думали, купуючи автомобіль в теплу пору року. І звичайною заміною шин, рідини для склоомивача і охолоджувальної рідини двигуна, як в автомобілях з бензиновими або дизельними моторами, тут не обійтися. Прагнучи відвоювати свою частку ринку, виробники електрокарів говорять потенційним власникам, що батарейні автомобілі дешевші у використанні, ніж їхні брати з традиційними двигунами внутрішнього згоряння. І в цьому є частка правди, оскільки в більшості розвинених країн кількість безкоштовних зарядних станцій для електрокарів постійно збільшується, а електрика дешевша за бензин і дизельне пальне практично скрізь. Крім того, і самі виробники встановлюють власні зарядні мережі, на яких можна заряджати свої електрокари безкоштовно, принаймні упродовж якогось часу. Але є і нюанси, про які вони  не говорять.

Наприклад, у більшості досліджень, проведених на замовлення автовиробників, стверджується, що за низьких температур запас ходу електрокарів зменшується на 20-25%, хоча насправді різниця між літнім і зимовим діапазоном залежно від кількох змінних може досягати 50%.

Одна з них – використання кондиціонера, підігріву сидінь і кермового колеса. Активація цих функцій буквально на очах з’їдає заряд акумулятора. Крім того, в холодну пору року доводиться прогрівати салон автомобіля і акумулятор, а це потребує додаткових витрат часу. Навіть, якщо ви зможете робити це дистанційно через додаток на смартфоні, готуватися до поїздки доведеться заздалегідь. Крім того, в холодну пору року діапазон скорочується вдвічі, а це означає, що комусь доведеться відмовитися від звичного маршруту і прокладати новий з урахуванням наявності зарядної інфраструктури та доступності терміналів.

Максимальну продуктивність батареї електрокарів забезпечують за температури від 15 до 27 градусів Цельсія. Відхилення в ту чи іншу сторону призводить до зменшення пробігу. Згідно з дослідженням Американської автомобільної асоціації (ААА), проведеним кілька місяців тому, у спекотну погоду витрачається близько 17% заявленого запасу ходу, тоді як у холодну діапазон скорочується майже вдвічі.

Незважаючи на те, що сучасні електрокари напхані всілякими датчиками і комп’ютерами, врахувати реакцію батарей на холод вони не можуть. Це призводить до того, що бортовий комп’ютер показує приблизні дані про запас ходу. Сучасні батареї і холод не сумісні. Деякі власники електрокарів вважають, що корисна ємність їхніх акумуляторів становить від 0 до 100%, але насправді це не так. Цей показник залежить від низки чинників, зокрема температури акумулятора, температури в салоні, дорожніх умов та стилю водіння, і може зменшуватись на 40-50%.

Це треба враховувати, якщо ви живете в країні, де зарядна інфраструктура тільки починає з’являтися.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Audi готує новий рамний позашляховик: конкурент G-Class і Defender

Близько двох тижнів тому керівництво Audi офіційно натякнуло на плани створити новий позашляховик, який, за…

29.10.2025

Концепт Lexus LS Coupe показує майбутнє електромобілів і інтерфейсів

Lexus знову дивує публіку своїм підходом до цифрових технологій у автомобілях. У новому концепті Lexus…

29.10.2025

Чому дальнє світло у тумані небезпечне та як правильно освітлювати дорогу

Восени українські дороги часто оповиті туманом. Для багатьох це звична картина, але саме через туман…

29.10.2025

Кросовер Mitsubishi Outlander 2025 показав слабкий результат у тесті від IIHS

Mitsubishi Outlander 2025 не увійшов до списку переможців Top Safety Pick за версією IIHS, незважаючи…

29.10.2025

Mazda представила дві концептуальні моделі на виставці Japan Mobility Show 2025

На виставці Japan Mobility Show 2025 компанія Mazda представила два концептуальні автомобілі - MAZDA VISION…

29.10.2025

Повністю автономне таксі Tesla Cybercab може отримати кермо

Компанія Tesla знову опинилася в центрі уваги завдяки своєму амбітному проєкту Cybercab 2026 — повністю…

29.10.2025