Мало хто знає, що в СРСР випускали спорткари на базі Таврії. Йдеться про автомобілі НАМИ-0290 і НАМИ-0300, прозваних «Апельсин», повідомляє ТвояМашина .
Чому саме цю модель, далеку від таких понять як «потужність» і «спорт», відповісти нескладно. Справа в тому, що ні технічна оснащеність, ні зовнішність тут ролі не грали. Творцям був потрібен простий хетчбек, до якого ще не добралися інші фахівці. В результаті від «Таврії» залишилися, як кажуть, ріжки та ніжки. А точніше: вітрове скло з рамою і елементи дверей з прорізами.
Кузов «Таврії» піддався серйозній переробці: видалили передню і задню частини, центральну поставили на раму, доповнивши її інтегрованим каркасом безпеки.
Повнопривідний «Апельсин» (ця назва з’явилася через яскраво-оранжеве забарвлення кузова) оснастили модернізованим ВАЗівських силовим агрегатом з робочим об’ємом 1,6 літра і потужністю 127 к.с. – такої віддачі вдалося досягти завдяки турбонаддува. Була ще й експериментальна версія мотора, який видавав 140 л. c.
НАМИ-0290 отримав незалежну підвіску всіх коліс. Цікаво, що верхні опори стійок прикріплялися за допомогою спеціальних планшайб. Таке рішення дозволяло змінювати нахил стійок. А значить, кути установки коліс могли бути різними, в залежності від дорожнього полотна і покришок.
Здавалося, попереду у «Апельсину» тільки світле майбутнє. Радянський автомобіль міг брати участь в міжнародних гонках, оскільки відповідав вимогам Міжнародної федерації автоспорту.
Однак в той час СРСР перебував на межі розвалу, тому про розвиток і підтримку автоспорту тоді якщо і думали, то в останню чергу. У 1991 році прототип НАМИ-0290 утилізували …