Інтернет зараз переповнений авторитетними рекомендаціями незрозумілих «експертів», які запевняють, що слід плювати на рекомендації автовиробників і міняти масло в моторі машини не менше одного разу на рік. А якщо авто постояло протягом зими якийсь час на приколі, то по весні масло просто необхідно змінити, а то двигун мало не миттєво дасть дуба. Серед людей, що експлуатують легковика «б. у. », переважають громадяни, не схильні вірити у всякі дурниці. Однак і експериментаторів, готових слідувати «рецептами з інтернету», хоч відбавляй.
Основна мета технічних потуг таких автовласників – домогтися підвищеної потужності від вже не нового двигуна без будь-яких істотних витрат. При цьому громадянин, як правило, перебуває у впевненості, що від його експериментів машині буде тільки краще. Тому прихід весни стає для цілої категорії автомобілістів відмінним приводом поекспериментувати з мотором шляхом підбору «більш гарного масла».
Найбезпечніший варіант з цієї серії – перехід на масло з аналогічними вязкостнимі параметрами, але від іншого масляного бренду. Як правило, відбувається це за найпростішою «технології». Старе масло зливають, а нове, «більш інше», заливають. І все. Після цього допитливий власник починає розповідати всім і кожному «в інтернеті», як жваво його машина поїхала на обновці, як «зашепотів» мотор і т. П.
І невтямки йому, що після зміни мастила без промивки мотора, до 20% старого масла залишилися бовтатися в двигуні. Мало того, що воно відпрацьований, так ще й «не тієї системи» по відношенню до нового. Через це термін служби чудового нового лубриканта може скоротитися мало не вдвічі, автовласник продовжить радісно на ньому їздити до наступної весни, а мотору від цього неабияк погіршає і його первісний захват обернеться сумом.
Більш зухвалі водії напередодні літнього сезону високих швидкостей підходять до справи ще більш грунтовно. У прагненні «зняти додаткову потужність з двигуна» вони по весні заливають в нього масло, як правило недешеве, зі зниженою в’язкістю – щось на зразок 0W20 або 5W20. Чомусь в народі вважається, що воно в силу своєї зниженої в’язкості знижує втрати на тертя в моторі. Так то воно так, але є нюанс, який полягає в залежності в’язкості від температури. З ростом останньої в’язкість будь-якого масла сильно падає. А в літній час, коли мотори частенько працюють у верхній частині свого робочого температурного діапазону, – тим більше.
При цьому масло з самого початку зниженою в’язкістю перестає справлятися зі своїми завданнями. Причому особливо сильно такий ефект проявляється на підвищених обертах і високих навантаженнях на мотор. В результаті людина, залівшій недешеве «типу-спортивне» масло в двигун свого авто, отримує посилений знос всіх пар тертя. Причому, за деяких умов справа може дійти і до повного виходу силового агрегату з ладу.
Кілька власників Tesla Cybertruck повідомили про небезпечні випадки, коли металеві панелі кузова відривалися під час…
Представницький седан Mercedes-Benz S-Class наступного року очікує на велике оновлення. Про це повідомив сам німецький…
Експерти TopSpeed назвали 10 найнадійніших автомобілів, здатних без проблем проїхати понад 320 тис. км. Хто…
На заході Tech Days у Ландсхуті марка BMW поділилася першими подробицями щодо розробки нових електричних…
Шанхайське видання Leixing Pindao склало рейтинг електромобілів за швидкістю зарядки, протестувавши 26 моделей із пробігом…
BMW представила прототип Vision Vehicle із передовою системою управління Heart of Joy, яку компанія вважає…
Leave a Comment