Влада України не запропонували компанії умови, які привернули б потенційного інвестора.
Skoda Auto відмовилася від намірів створення нового мультибрендового заводу в Україні і розглядає для цієї мети інші майданчики в Східній і Південно-Східній Європі. Про це агентству Інтерфакс-Україна повідомили в компанії Єврокар, коментуючи публікацію в пресі про нібито намір чеської компанії перенести складання автомобілів з України до Сербії, передає інтернет-видання Кореспондент .
Відзначається, що це рішення не пов’язане з наміром переміщення виробництва з України, тобто завод Єврокар продовжить збірку автомобілів Skoda.
“Skoda, визначаючи потенційне місце для нового мультибрендового заводу, скоротила вибір до чотирьох країн Східної і Південно-Східної Європи. Україна серед них немає”, – повідомили в компанії.
У Еврокаре пояснили, що питання розширення виробничих потужностей в Volkswagen Group і в Skoda Auto зокрема назріло ще кілька років тому – на сьогодні заводи Skoda працюють зі 120% -й завантаженням потужностей, застосовуючи багатозмінному робочий режим.
“Еще в 2017 году Украину посетил председатель Skoda Auto, по результатам встречи которого с главой украинского правительства был сформирован ряд пожеланий к украинской власти в контексте рассмотрения Украины в качестве внешней производственной площадки для Skoda с учетом удобной логистики, соглашения о зоне свободной торговли с ЕС, наличия подготовленных трудовых ресурсов и более низкой стоимости рабочей силы (почти вдвое) по сравнению с европейскими странами”, – напомнили в компании.
Однако, добавляют в Еврокаре, за это время Украиной так и не были предложены условия, которые привлекли бы потенциального инвестора.
“В Україні досі не працюють митні і податкові стимули для діяльності індустріальних парків, хоча відповідні законопроекти були прийняті в першому читанні ще в 2016 році, не втілена в реальність анонсована 15-річна Стратегія розвитку ринку електромобілів, які не розглянуті законопроекти для підтримки виробництва електромобілів , які внесені до порядку ще на початку року “, – констатують в компанії.
У той же час, додають в Еврокаре, активно лібералізується ввезення б / у авто, фактично хаотізіруя авторинок і заганяючи все далі в тіньовий формат, тоді як до легального бізнесу пред’являються високі вимоги.
“На жаль, Україна не витримала конкуренції в боротьбі за великі інвестиції. Можна сказати, що вона навіть не вступала в боротьбу … за 1,4 млрд євро інвестицій, 5 тис нових робочих місць і можливість виробництва 300 тис автомобілів в рік з рівнем експорту 4,5 млрд євро “, – роблять висновок в Еврокаре.