Американська компанія Goodyear, що займається виробництвом покришок, представила концепцію нової шини для літаючих автомобілів, яка поєднує в собі якості звичайної покришки і повітряного гвинта. Як повідомляє NBC News, концепція передбачає створення безповітряних шини, у яких простір між протектором і ободом займають еластичні перегородки.
При їзді по дорозі ці перегородки виступають в ролі демпферів, а в повітрі перетворюються в лопаті повітряного гвинта і створюють підйомну і рушійну сили.
Під час презентації Goodyear показала концепцію літаючого автомобіля-квадрокоптера, у якого колеса з шинами здатні виконувати і функцію несучих гвинтів. Передбачається, що завдяки конструкції нових шин, які отримали назву Aero, літаючі автомобілі зможуть злітати не зупиняючись. У відеоролику, продемонстрованому Goodyear, автомобіль переходить в режим польоту, переводячи колеса в горизонтальне положення по два по діагоналі.
У конструкції шин за функцію утримування ваги автомобіля відповідають спиці колеса, які будуть одночасно виступати в ролі лопатів гвинта, що створюють підйомну силу при зміні орієнтації. Пневматична шина об’єднана з механізмом, що володіє достатньою гнучкістю для поглинання ударних сил, що виникають при русі по дорозі, і досить міцним, щоб витримувати високу швидкість обертання, необхідну для створення підйомної сили.
Для руху без тертя буде використана енергія магнітного поля. Цей принцип дозволить забезпечити високу швидкість обертання, необхідну як для руху автомобіля по землі, так і при роботі в режимі гвинта, що створює силу, яка піднімає автомобіль в повітря і рухає його вперед. У конструкції шин використані оптоволоконні датчики для контролю дорожніх умов, зносу шин і структурної цілісності самої шини. Присутній також вбудований процесор штучного інтелекту, який буде зіставляти інформацію, отриману від вбудованих в шину датчиків з даними, переданими по мережі, що забезпечує комунікацію бортових систем автомобілів і блоків управління інтелектуальними об’єктами інфраструктури. Штучний інтелект буде аналізувати ці потоки даних, щоб виробити рекомендований план дій, що дозволяє транспортному засобу адаптуватися, перемінно, до режиму польоту або водіння, а також виявляти і вирішувати потенційні проблеми, пов’язані з шинами, до того, як вони виникнуть.
Незважаючи на те, що шини AERO – виключно концептуальний проект, деякі з використаних в ньому технологій, такі як пневматична конструкція і інтелектуальні можливості шин, компанія Goodyear активно розробляє для практичного застосування вже сьогодні. Інші представлені технології можуть послужити основою для нових ідей і нових продуктів в майбутньому.
«Завдання концептуальних шин Goodyear в тому, щоб ініціювати дискусію по шинних і транспортних технологіях, які послужать основою мобільності майбутнього», – заявив пан Хелсел.