Північні народи використовують для позначення снігового покриву майже десяток слів. Вітчизняному автомобілісту достатньо трьох: мокрий, сухий, укочений… Чому досвідчені мандрівники бояться саме першого – мокрого?
Сніг, легкий і пухнастий в мороз, змінює свої властивості при плюсовій температурі. Якщо шар його достатньо великий – близько 20 см і більше – то він не тане і довго тримає “задану форму” навіть при +50 С. Але насправді сніговий покрив при температурі повітря вище нуля сідає, насичується вологою, ущільнюється і стає в рази важчим для подолання його автомобілем.
Долати шар мокрого снігу машині в кілька разів важче, ніж звичайний сухий тієї ж товщини.
Та на вигляд, якщо дивитися з автомобіля, він залишається все тим же буквально “білим і пухнастим”. Це і збиває з пантелику багатьох мандрівників, яких часто заспокоює плюсова температура і не небезпечний на вигляд шар снігу перед капотом: “Та тут до дачі 300 метрів по сніжку, прорвемося!”.
Насправді, мокрий щільний сніг набагато сильніше чинить опір колесам, адже вони не можуть підминати його при обертанні. До того ж волога служить шинам відмінним мастилом, через що шини починають ковзати і буксувати, ускладнюючи становище.
Мабуть, мокрий сніг можна порівняти з глибоким багном, відмінність лише в тому, що в мокрий сніг автомобіль на штатних зимових шинах заривається не так швидко – колеса ковзають в лунках, що утворилися, не вгризаючись в глибину. Хоча тут багато залежить від ваги автомобіля і профілю гуми.
Під мокрим снігом часто ховається справжній бруд-грунт, який ввібрав вологу, що випала зі снігу. Якщо вам не пощастить, і машина успішно дориється до “розквашеної” землі, то без трактора можна і не вибратися. Врахуйте також, що на подібних маршрутах на узбіччях і тих ділянках польових доріг, де сніг вже зійшов, весь грунт теж буде розкислим. Тож навіть розвернутися, щоб повернутися на твердий шлях, вам буде нелегко.
Пухкий сніг на дорозі, перемелений колесами, нехай навіть і мокрий – це ще не головна проблема. Найгірше – цілина шаром більше 20 см.
Ще один сюрприз, який готує мокрий сніг охочому до позашляхових траблів автомобілісту, криється внизу. Якщо сніг випав на замерзлу землю, навіть при плюсовій температурі під ним може бути лід. На якому, діставши до нього колесами, машина буде буксувати ще веселіше. Залишаючись, природно, на місці.
Мокрий сніг на грунті утворюється зі звичайного сухого після встановлення температури вище 0°С, а хоча може й випасти вже мокрим.
Стан ременя газорозподільного механізму (ГРМ) є одним із ключових факторів довговічності двигуна, тож будь-які порушення…
У 2026 році в Україні припинять дію податкові пільги на імпорт електромобілів, тож покупці знову…
У світовому автопромі все більше уваги приділяють досвіду китайських виробників, і навіть Tesla вчиться у…
Незважаючи на появу електричного хетчбека Renault Megane E-Tech Electric, французький виробник, схоже, не планує відмовлятися…
Експерти страхової компанії MotorEasy разом із порталом WhatCar проаналізували надійність автомобілів бізнес-класу і визначили моделі,…
Mercedes-Benz продовжує підготовку до дебюту нового покоління компактного кросовера GLA. Нещодавно прототип моделі помітили на…
Leave a Comment