Categories: Авто

Що робити, аби вберегти кузов від корозії

Share

Всім відомо, що кузов – найдорожча частина автомобіля, але не всі знають, що його руйнування починається часом з малопомітних дрібниць. Що робити, аби вберегти кузов від корозії?

Кузов – не тільки найдорожча, але й найбільша частина автомобіля. Може бути, тому ми не особливо переживаємо, коли помічаємо на ньому дрібні пошкодження – а часто і не хочемо помічати: він сталевий і міцний, що йому зробиться! Але ж перший грізний ворог сталі – корозія – завжди починається з дрібниць. Придивімося до вашого кузову уважніше, поки ще не пізно.

Що шукати на кузові

З точки зору загрози корозії кузов ділиться на три частини. По-перше, це верх, який захищений від впливів лакофарбовим покриттям (ЛКП), по-друге, це низ, захищений різними мастиками. По-третє це приховані порожнини, які “задувають” восковими антикорами і еластичними мастиками.

Відразу скажемо, що питання прихованих порожнин потрібно вирішити відразу після покупки, обробивши їх в майстерні спеціальними речовинами і забезпечивши таким чином їх збереження на багато років. А ось за двома іншими “фронтами” власник повинен стежити регулярно.

Звичайно, найчастіше ми звертаємо увагу на пошкодження фарби – сколи, подряпини, а то і вздуті пухирцями осередки ураження іржою у вигляді здуття фарби і лаку. Систематично оглядайте стан ЛКП, наприклад, зручно це робити під час миття.

У передній частині автомобіля з часом з’являються сколи фарби, і це найменш небезпечні для машини відмітини. Їх потрібно вчасно зафарбовувати фарбою в колір кузова, використовуючи дуже тонкий пензлик або зубочистку. Правда, якщо час згаяно, то перед підфарбовуванням доведеться видряпати з відколу іржу гострим кінчиком ножа, бажано також капнути на зачищений метал трохи перетворювача іржі та грунтовки.

Якщо усіма цими заходами знехтувати, метал в точці сколу і навколо нього рано чи пізно почне “гнити”, буде псуватися фарба і утворюються наскрізні дірки.

Подряпини частіше зустрічаються на бортах – дверях, крилах, боковинах кузова. Вони рідко “дістають” до металу, як правило їх глибина не перевищує товщини загального шару ЛКП. Але зафарбовувати їх все одно потрібно, і не тільки з естетичних міркувань, а й для захисту металу від атмосферних явищ також.

Найнеприємніше із зовнішнього боку кузова – спучування фарби у вигляді невеликих горбків, які на перший погляд не такі вже й страшні.

Зазвичай подібні спучування виявляються на крайках вирізів колісних арок, зсередини по нижній лінії дверей, периметру скла, перш за все заднього у хетчбеків і універсалів. Зазвичай такі горбки говорять про те, що десь з внутрішньої, невидимої вам сторони металу вже давно розвивається корозія.

Своїми силами проблему цих осередків вже не вирішити, після їх виявлення потрібно відразу їхати до майстра-зварника. Він розкриє проблемне місце, зачистить іржу, видалить згнилий метал і за допомогою зварювання закриє отвір металевою ж латкою. Після цього місце ремонту доведеться шпаклювати і фарбувати.

Відзначимо, що в якійсь мірі продовжити життя лакофарбового покриття машини може нанесення твердого воску або інших захисних речовин, наприклад, типу “рідке скло”.

Що шукати під кузовом

Як попередити корозію з нижньої сторони кузова? Слідкуйте, щоб не було пошкоджень антикору і фарби в колісних арках і на днищі машини. Дуже часто страждають пороги – як на їх видимій частини, так і невидимій (мається на увазі без заглядання з ями або на підйомнику). Варто особливо уважно вивчати машину знизу після поїздок на природу, штурму поганих доріг в провінції, зимової їзди по крижаним коліям.

Відновлювати пошкодження потрібно за допомогою якісних матеріалів, бажано – за всіма правилами, з дотриманням запропонованих технологій: зачисткою, знежиренням, ґрунтуванням, нанесенням мастики і т.п.

Навіть якщо ви збираєтеся продавати автомобіль в найближчі рік-два, за появою осередків корозії – або їх передумов – потрібно стежити. Адже машина з наскрізними дірками не потрібна ні вам, ні її майбутнім власникам.

Коли машині виповниться 4-7 років (залежно від моделі), вам потрібно буде вирішити, чи хочете ви в доступній для огляду перспективі займатися такою важкою і недешевою справою, як ремонт кузова. Якщо ні, буде краще продати автомобіль, щоб цим займався вже наступний власник. І майте на увазі, що зазначені в статті заходи допомагають захистити кузов від корозії із зовнішнього боку, а захист прихованих порожнин потрібно приблизно раз в три-чотири роки оновлювати.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Українці все менше цікавляться новими бензиновими авто

Бензинові машини все ще тримаються на вершині серед нових авто, але їхня популярність повільно спадає.…

18.12.2024

BMW представить революційний інтерфейс для Neue Klasse на CES у Лас-Вегасі

BMW готує грандіозний дебют на CES 2025 , представивши новий Panoramic iDrive - систему управління,…

18.12.2024

Honda відкриває завод водневих технологій у Японії

Honda оголосила про будівництво першого заводу водневих паливних елементів. Підприємство, розташоване в японському місті Мока,…

18.12.2024

В Україні зростуть ціни на автострахування з 1 січня 2025 року

З 1 січня 2025 року в Україні починають діяти нові правила обов'язкового автострахування, які суттєво…

18.12.2024

Названо всі новинки Kia на 2025 рік: від Sportage до сімейних моделей

2025 стане ключовим для KIA, яка готує цілу лінійку новинок. Серед них – оновлений Sportage,…

18.12.2024

Новий автомобіль Huawei з бензиновим двигуном стане конкурентом BMW X6

Новий кросовер, створений спільними зусиллями китайських компаній Huawei та Chery, близький до офіційного дебюту. Прем'єра…

18.12.2024