Пари палива, які витісняються з баку автомобіля при заправці, можуть спалахнути від найменшої іскри.
Глушити машину на заправці вважається обов’язковим, хоча це завдає дискомфорту пасажирам. Адже взимку без двигуна вимикається обігрівач, а влітку — кондиціонер. То чому не можна заправлятися з працюючим двигуном, радить Auto24.
ГОЛОВНИЙ ПРОВОКАТОР
Поведінка автомобілістів на автозаправних станціях регламентована “Правилами технічної експлуатації АЗС”. А головний лейтмотив цього документа — пожежна безпека, необхідність уникнути пожежі при поводженні з пально-мастильними матеріалами.
Пари палива — ось головний провокатор, який загрожує неприємними наслідками. Порівняно з їхніми парами бензин і дизпаливо в рідкому стані не такі небезпечні, адже для займання рідини потрібна вища температура. У “Пам’ятці водія”, яка прийнята на українських АЗС, відразу кілька пунктів пояснюють необхідність заглушити двигун перед заправкою.
ІСКРА У ВИХЛОПНИХ ГАЗАХ
Пари палива, які витісняються з баку автомобіля при заправці, можуть спалахнути від найменшої іскри.
Незважаючи на те, що на дворі XXI століття, на наших дорогах все ще чимало автомобілів та мототехніки, які разом із вихлопними газами можуть випускати з вихлопної труби іскри. Однієї-єдиної буде достатньо, щоб викликати об’ємне загоряння парів палива і вибух.
До речі, саме через небезпеку займання парів палива діючі Правила забороняють перенесення палива на території АЗС у відкритій тарі, наприклад, відрі.
Відкрите полум’я з вихлопної труби — наслідок тюнінгу, але звичайна іскра цілком може з’явитися і зі старого глушника.
СИГНАЛ: МОЖНА ПОЧИНАТИ!
Зростання кількості наданих на АЗС послуг визначило ще одну причину, чому не можна заправляти машину з працюючим двигуном. За великої кількості машин і людей на території заправки не можна виключати непорозуміння між персоналом і клієнтами, а це може призвести до тієї чи іншої аварійної ситуації.
Тому непрацюючий двигун автомобіля, запаркованого біля колонки, для заправників служить додатковим свідченням того, що машина зафіксована на цьому місці невипадково, і що вона готова до заливання палива в бак.
ЗАПОБІЖНИК
На сучасних заправних станціях часто бувають випадки, коли автомобіль рушає від колонки з пістолетом шлангу, залишеним в баку. Фахівці з охорони праці та техніки безпеки на АЗС вважають заглушений двигун додатковим запобіжником від таких ситуацій.
Водій, запускаючи двигун, на підсвідомому рівні вмикається в певний повний алгоритм початку руху: запуск двигуна, перемикання трансмісії, деактивація “ручника”, контроль ситуації за дзеркалами… І цієї миті водій має помітити шланг бензоколонки, забутий ним або заправником у горловині бака.
На кожній АЗС вам розкажуть про випадки, коли машина їхала з пістолетом в баку. Заглушений двигун — певний захист від такої неприємності.
З іншого боку, ті кілька секунд, які водій витрачає на запуск двигуна, дають персоналу АЗС додатковий час, щоб помітити помилку квапливого водія і попередити його про те, що він рушає з місця з пістолетом, який стирчить із бака.
Згідно з тими ж “Правил технічної експлуатації АЗС” персонал заправної станції не має права відпускати паливо в транспортний засіб із працюючим двигуном. І жодні вмовляння й аргументи про втрачену вигоду тут не доречні: відповідальність за пожежу, знищення майна та травмування людей для професіоналів на першому місці. Згадані “Правила” відносяться до числа тих документів, про які кажуть, що вони написані кров’ю.