Categories: Авто

Чи можна мити машину взимку?

Загальноприйнятої відповіді на питання «Що таке чиста машина?» У автоаматорів немає і ніколи не було. Для когось чистота це щоденне відвідування автомийки, а для когось бруд — це коли шматки самі відвалюватися починають. Особливо сильно протиріччя цих підходів проявляються взимку.

В умовах більш-менш великого мегаполісу зимова морозна погода асоціюється не з чистотою білого снігу навколо, а з брудом на дорогах через застосування реагентів. Прихильники «чистого способу життя» на користь регулярних мийок машини взимку зазвичай наводять такі аргументи. По-перше, чиста машина — це приємно і не забруднює одяг при випадковому дотику до кузова. По-друге, сіль і інша хімія, якою рясно посипають зимові дороги, осідає разом з брудом на кузові машини. І щоб уникнути спричиненої ними корозії, бруд потрібно якомога частіше змивати на автомийці. Однак аргументи проти мийки машини взимку виглядають куди більш вагомо.

Якщо говорити про корозію з погляду хіміка, то це — процес іонного обміну між атомами металу та іонами солей в розчині — тієї самої сльоти на дорозі і кузові авто. Ще зі шкільного курсу хімії відомо, що інтенсивність течії більшості таких хімічних реакцій залежить від температури: чим тепліше, тим швидше. Іншими словами, при негативних температурах машина практично не іржавіє навіть будучи повністю покрита кіркою з солоного бруду. Іржа точить кузов при відлизі. Тобто миття машини в мороз від іржі не рятує. Тим більше, що для повного очищення кузова від солі потрібно як слід вимити і днище авто. Більшість «мийок» про це і не думають.

Набагато неприємніше інший наслідок мийки. Коли на засніжені на морозі авто обрушуються струмені теплої води, лакофарбове покриття відчуває найжорстокіший перепад температур. Виникає при цьому внутрішнє напруження в шарі фарби цілком може привести до виникнення тріщин і інших руйнувань ЛФП. Після мийки в мікротріщинах неминуче залишається волога, як її не витирай. Замерзаючи потім на морозі, вона руйнує фарбу ще сильніше. Про «радість» від примерзлих після мийки ущільнювачів дверей, вікон, петель і замків можна й не згадувати. Про ці нюанси багато водіїв знають і намагаються просушувати або заздалегідь обробляти спецзасобами вразливі вузли. Однак не завжди це спрацьовує і — «вітаємо, примерзнули двері», наприклад…

Таким чином, виходить, що взимку машину краще взагалі не піддавати процедурі мийки. А якщо все ж необхідно, то робити це потрібно в автомийках при опалювальних або підземних автостоянках. Тобто там, де є можливість хоча б півгодинки дати машині просто постояти і перед, і після «обмивання». У першому випадку — фарба прогріється, а в другому — щоб волога остаточно встигла стекти і просохнути у всіляких щілинах.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Toyota показала перший тизер Hilux дев’ятого покоління

Toyota опублікувала тизер дев'ятого покоління Hilux і підтвердила дату його світової прем'єри — 10 листопада…

03.11.2025

Продажі нових авто в Україні зросли на 33%: лідирує китайський BYD

Український ринок нових автомобілів показав найкращі результати за останній рік. У жовтні українці придбали 7,8…

03.11.2025

Zeekr X 2026 розкрили на офіційних фото перед презентацією

Zeekr опублікувала офіційні зображення оновленого кросовера X, дебют якого запланований на 5 листопада. Зовні модель…

03.11.2025

Новий Ford Escape 2026 отримає оновлену лінійку двигунів

У новому модельному році 2026 Ford Escape отримає три варіанти силових установок на вибір. Базовим…

03.11.2025

У Німеччині планують зробити зарядку гібридів обов’язковою

У Німеччині запропонували зобов'язати власників plug-in гібридів регулярно заряджати свої автомобілі. Якщо водій ігнорує розетку,…

03.11.2025

Названо небезпечні звички водіїв, які можуть коштувати життя

Багато водіїв навіть не усвідомлюють, що деякі їхні звички за кермом можуть коштувати життя. Про…

03.11.2025