Загальноприйнятої відповіді на питання «Що таке чиста машина?» У автоаматорів немає і ніколи не було. Для когось чистота це щоденне відвідування автомийки, а для когось бруд — це коли шматки самі відвалюватися починають. Особливо сильно протиріччя цих підходів проявляються взимку.
В умовах більш-менш великого мегаполісу зимова морозна погода асоціюється не з чистотою білого снігу навколо, а з брудом на дорогах через застосування реагентів. Прихильники «чистого способу життя» на користь регулярних мийок машини взимку зазвичай наводять такі аргументи. По-перше, чиста машина — це приємно і не забруднює одяг при випадковому дотику до кузова. По-друге, сіль і інша хімія, якою рясно посипають зимові дороги, осідає разом з брудом на кузові машини. І щоб уникнути спричиненої ними корозії, бруд потрібно якомога частіше змивати на автомийці. Однак аргументи проти мийки машини взимку виглядають куди більш вагомо.
Якщо говорити про корозію з погляду хіміка, то це — процес іонного обміну між атомами металу та іонами солей в розчині — тієї самої сльоти на дорозі і кузові авто. Ще зі шкільного курсу хімії відомо, що інтенсивність течії більшості таких хімічних реакцій залежить від температури: чим тепліше, тим швидше. Іншими словами, при негативних температурах машина практично не іржавіє навіть будучи повністю покрита кіркою з солоного бруду. Іржа точить кузов при відлизі. Тобто миття машини в мороз від іржі не рятує. Тим більше, що для повного очищення кузова від солі потрібно як слід вимити і днище авто. Більшість «мийок» про це і не думають.
Набагато неприємніше інший наслідок мийки. Коли на засніжені на морозі авто обрушуються струмені теплої води, лакофарбове покриття відчуває найжорстокіший перепад температур. Виникає при цьому внутрішнє напруження в шарі фарби цілком може привести до виникнення тріщин і інших руйнувань ЛФП. Після мийки в мікротріщинах неминуче залишається волога, як її не витирай. Замерзаючи потім на морозі, вона руйнує фарбу ще сильніше. Про «радість» від примерзлих після мийки ущільнювачів дверей, вікон, петель і замків можна й не згадувати. Про ці нюанси багато водіїв знають і намагаються просушувати або заздалегідь обробляти спецзасобами вразливі вузли. Однак не завжди це спрацьовує і — «вітаємо, примерзнули двері», наприклад…
Таким чином, виходить, що взимку машину краще взагалі не піддавати процедурі мийки. А якщо все ж необхідно, то робити це потрібно в автомийках при опалювальних або підземних автостоянках. Тобто там, де є можливість хоча б півгодинки дати машині просто постояти і перед, і після «обмивання». У першому випадку — фарба прогріється, а в другому — щоб волога остаточно встигла стекти і просохнути у всіляких щілинах.
Патрульна поліція Києва звернула увагу водіїв на часту помилку, яка може призвести до штрафу в…
Знайти надійний і водночас доступний автомобіль – непросте завдання. Ринок пропонує безліч моделей, кожна з…
Серед водіїв часто виникають суперечки про те, якою має бути якісна моторна олива. Одні вважають,…
Kia готує до випуску новий електричний кросовер EV4, який стане привабливою пропозицією в сегменті доступних…
Офіційна прем'єра нової Audi A6 запланована на 4 березня, але в Мережі вже з'явився відеоролик,…
У продажу з'явився позашляховий Lamborghini Urus із шинами 33 дюйми. У США готові попрощатися з…
Leave a Comment