Categories: Авто

Чи можна мити машину взимку?

Загальноприйнятої відповіді на питання «Що таке чиста машина?» У автоаматорів немає і ніколи не було. Для когось чистота це щоденне відвідування автомийки, а для когось бруд — це коли шматки самі відвалюватися починають. Особливо сильно протиріччя цих підходів проявляються взимку.

В умовах більш-менш великого мегаполісу зимова морозна погода асоціюється не з чистотою білого снігу навколо, а з брудом на дорогах через застосування реагентів. Прихильники «чистого способу життя» на користь регулярних мийок машини взимку зазвичай наводять такі аргументи. По-перше, чиста машина — це приємно і не забруднює одяг при випадковому дотику до кузова. По-друге, сіль і інша хімія, якою рясно посипають зимові дороги, осідає разом з брудом на кузові машини. І щоб уникнути спричиненої ними корозії, бруд потрібно якомога частіше змивати на автомийці. Однак аргументи проти мийки машини взимку виглядають куди більш вагомо.

Якщо говорити про корозію з погляду хіміка, то це — процес іонного обміну між атомами металу та іонами солей в розчині — тієї самої сльоти на дорозі і кузові авто. Ще зі шкільного курсу хімії відомо, що інтенсивність течії більшості таких хімічних реакцій залежить від температури: чим тепліше, тим швидше. Іншими словами, при негативних температурах машина практично не іржавіє навіть будучи повністю покрита кіркою з солоного бруду. Іржа точить кузов при відлизі. Тобто миття машини в мороз від іржі не рятує. Тим більше, що для повного очищення кузова від солі потрібно як слід вимити і днище авто. Більшість «мийок» про це і не думають.

Набагато неприємніше інший наслідок мийки. Коли на засніжені на морозі авто обрушуються струмені теплої води, лакофарбове покриття відчуває найжорстокіший перепад температур. Виникає при цьому внутрішнє напруження в шарі фарби цілком може привести до виникнення тріщин і інших руйнувань ЛФП. Після мийки в мікротріщинах неминуче залишається волога, як її не витирай. Замерзаючи потім на морозі, вона руйнує фарбу ще сильніше. Про «радість» від примерзлих після мийки ущільнювачів дверей, вікон, петель і замків можна й не згадувати. Про ці нюанси багато водіїв знають і намагаються просушувати або заздалегідь обробляти спецзасобами вразливі вузли. Однак не завжди це спрацьовує і — «вітаємо, примерзнули двері», наприклад…

Таким чином, виходить, що взимку машину краще взагалі не піддавати процедурі мийки. А якщо все ж необхідно, то робити це потрібно в автомийках при опалювальних або підземних автостоянках. Тобто там, де є можливість хоча б півгодинки дати машині просто постояти і перед, і після «обмивання». У першому випадку — фарба прогріється, а в другому — щоб волога остаточно встигла стекти і просохнути у всіляких щілинах.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Renault оголосив ціни на новий Clio з бензиновим та гібридним двигунами

Renault оголосила ціни на нове покоління Clio, яке незабаром надійде в продаж у Європі. Модель…

25.11.2025

Штраф за аварійку при зупинці автомобіля поліцією

Багато водіїв отримують штрафи за те, що не увімкнули аварійну сигналізацію під час зупинки. Поліцейські…

25.11.2025

Чи потрібно ставити машину на ручник узимку

Зима вступила у свої права: ще вчора на асфальті блищала вода, а сьогодні під ногами…

25.11.2025

Експерти розкрили, чому системи допомоги водієві небезпечні у негоду

Сучасні автомобілі часто оснащують електронними помічниками, щоб допомагати водієві та підвищувати безпеку. Але експерти попереджають:…

25.11.2025

Toyota RAV4 стала найчастіше викрадним авто Канади у 2024 році

Цього року Toyota представила шосте покоління кросовера RAV4, але наразі у продажу в різних країнах…

25.11.2025

Volkswagen, Skoda та Toyota очолюють продажі авто в Європі

У жовтні 2025 року на європейському ринку було продано 1 091 904 легкових автомобілів, що на 4,9%…

25.11.2025