Categories: Авто

Електромобілі без ПДВ: скільки можна заощадити

Share

Любителям електромобілів дали ще чотири роки –  парламент продовжив нульові податки на розмитнення “зелених” машин до кінця 2020-го . Депутати скасували податки для всіх електрокарів: як для нових, так і старих. І не важливо, де і як купувати електромобіль. Машину можна ввезти самому з будь-якої країни і розмитнити за нульовими податками або купити у офіційних дилерів.

Поки що в Україну ввозять більше старих електромобілів, ніж нових.

Як нульові податки вплинуть на продажу електромобілів, розбирався сайт “Сегодня”.

Електрокари дешевше на 17%

“Заощадив десь 1000 доларів”, – говорить Олександр Кравченко. На початку 2018 го підприємець купив бувший Nissan Leaf, як раз коли ввели нульові податки на розмитнення “зелених” машин.

Фото: А. Бойко

Крім того, водій економить і на бензині. Тепер Олександр збирається купити ще один електромобіль. Каже, не знав, чи продовжать пільги на електрокари ще, тому поспішив купити б / у машину.

“Економія колосальна. Раніше на бензин витрачав не менше 1000 гривень на місяць. Leaf заряджаю в основному будинку і біля офісу. На зарядку витрачаю не більше 150 гривень на місяць. Але я хочу купувати новий електрокар. У Leaf пробіг 100 км, хочеться більше. думаю, через роки два куплю новий, можливо за цей час в Україні з’являться офіційні дилери того ж Nissan або Tesla “, – ділиться Кравченко.

За нульовим податків покупка електрокара приблизно на 17% дешевше . Українцям не треба платити ПДВ – 16,8%, і акцизний збір – 1 євро за кожен кВт ємності акумулятора. Мито в 10% парламент скасував ще в 2015 році.

Залишиться тільки збір до Пенсійного фонду – 4,8%, його платять при реєстрації авто.  

В Україну зайдуть офіційні виробники електрокарів

Українськими дорогами вже їздить 17 810 авто з електродвигунами , йдеться в дослідженні IRS Group. Нових серед них мало, в основному, старі – вони дешевші приблизно в два рази. Тому в Україні на кожні 100 електромобілів тільки 15 нових . Автодилери імпортують більше половини машин з США. У штатах вони скуповують б / у машини на аукціонах і перевозять в Україну.

Найпопулярнішим електромобілем серед українців залишається Nissan Leaf. У жовтні українську прописку отримали 403 автомобіля цієї моделі, говориться в звіті “Укравтопрому”. BMW i3 зайняла другий рядок рейтингу. Цей електрокар вибрали 38 автомобілістів. На третьому місці Tesla Model S – 27 автомобілів.

Офіційно в країні з цієї трійки продається тільки BMW i3. Також свої електрокари в Україну поставляють Mitsubishi, Hyundai та Renault. Ще в автосалонах можна знайти Rover Quick 2000.

В Україні можуть зайти і інші офіційні виробники електрокарів. Коли податки скасували всього на рік, ніхто не знав, чи будуть їх продовжувати. Тепер автодилери можуть впевненіше будувати свої плани в Україні.

Фото: А. Яремчук

Поки вартість електрокарів вище, ніж авто з двигуном внутрішнього згоряння. Але завдяки держпідтримці їх вартість вирівнюється. До 2025 року електромобілі будуть дешевше бензинових і дизельних аналогів, прогнозують в Bloomberg . Це станеться через падіння вартості літій-іонних батарей. Так, з-за зростання виробництва літій-іонних акумуляторів ціна на батареї електрокара знизиться до 70 доларів за кіловат-годину до 2030 року. У 2017 році акумуляторні батареї коштували в середньому близько 208 доларів за кіловат-годину.

До 2020 року Міністерство інфраструктури хоче, щоб в Україні було 15% електромобілів. У Міністерстві інфраструктури вже є проект з розвитку електрокарів. У проектах відомства зробити знижку автодилерам на податок на прибуток і відшкодовувати частину вартості авто покупцеві. В Україні мінімум через 5-7 років планується налагодити  власне виробництво електрокарів , обіцяє міністр інфраструктури Володимир Омелян. Для вітчизняних виробників електромобілів хочуть скасувати ПДВ і ввести пільгову ставку податку на землю до 2028 року; збір до Пенсійного фонду скасують тільки до 2021. Також планують скасувати мито на імпорт комплектуючих для електрокарів і встановити відстрочку від сплати ПДВ на півроку.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Штраф за несправний автомобіль: як запобігти покаранню водіям

В Україні заборонено експлуатувати автомобілі з технічними несправностями, і водії можуть бути оштрафовані або навіть…

11.04.2025

Чи дозволяється паркування автомобілів на тротуарі за українським законодавством

У містах часто не вистачає місць для паркування, тому водії змушені ставити свої авто в…

11.04.2025

Старі машини зі США стають хітом серед українців

Від початку 2025 року в Україні зареєстрували 8 984 уживаних легкових автомобілі зі США. Середній…

11.04.2025

Land Rover показав Range Rover SV з оновленим 4,4-літровим двигуном V8

На китайському ринку було представлено новий Land Rover Range Rover SV 2025, який став флагманом…

11.04.2025

Volkswagen готує доступний електрокросовер вартістю 30 000 євро

Німецький автовиробник Volkswagen продовжує працювати над електричними моделями, розширюючи список субкомпактних «батарейних» SUV. Слідом за…

11.04.2025

Фахівці пояснили, чому власники позбуваються авто з роботами і варіаторами

На сучасному ринку представлено безліч автомобілів з роботизованими та варіаторними трансмісіями , особливо часто їх…

11.04.2025