Авто

ТОП-10 опцій автомобілів з минулого, які випередили свій час

Виробники автомобілів вже давно прагнуть привернути увагу споживачів своїми новаторськими рішеннями та функціональністю. Багато сьогоднішніх звичних функцій були розроблені багато років тому і вважалися тоді передовими технологічними досягненнями свого часу. Розглянемо докладно кілька унікальних ідей минулого століття, більшість з яких успішно прижилися в сучасних автомобілях.

10. Адаптивні фари (1960-ті роки)

Перші адаптивні фари з’явилися ще в середині XX століття. Так, автомобілі компанії Tucker оснащувалися такою системою, при якій світло від фар слідувало за рухом передніх коліс, забезпечуючи кращу видимість в нічний час при проходженні поворотів. Пізніше цю технологію застосувала компанія Citroën, яка створила легендарну модель DS, також обладнану подібними фарами.

9. Управління кондиціонером для задніх пасажирів (1960-ті роки)

Ще одним цікавим нововведенням тих часів стала поява можливості керувати кліматичною установкою безпосередньо з заднього ряду салону. Вперше така функція була реалізована в моделях марки Cadillac. Задні пасажири отримали можливість самостійно встановлювати комфортну для себе температуру повітря, не турбуючись про налаштування спереду.

8. Система нічного бачення (2000-ті роки)

Приблизно два десятиліття тому моделі серії Cadillac DeVille почали комплектуватися першою серійною системою нічного бачення. Ця технологія працювала шляхом захоплення інфрачервоного випромінювання і відображення теплового зображення навколишнього середовища, дозволяючи виявляти об’єкти і людей, що знаходяться поза областю прямого світла фар. Водієві демонструвалося таке зображення через екран приладової панелі.

7. Датчик дощу (1990-ті роки)

Компанія Mercedes-Benz стала першопрохідцем у розробці датчиків опадів для автоматичних щіток склоочисника. Коли краплі води торкалися скла, датчик миттєво реагував, вмикаючи щітки саме тоді, коли це дійсно було необхідно. Подібна технологія значно підвищила безпеку водіння в умовах негоди.

6. Адаптивний круїз-контроль (1990-ті роки)

Першим масовим застосуванням адаптивного круїз-контролю відзначилася марка Mercedes-Benz, яка впровадила систему Distronic. Вона забезпечувала підтримку безпечної дистанції до транспортного засобу, що рухався попереду, за допомогою радара, встановленого на передній частині автомобіля. Така технологія стала передвісником появи наступних систем автоматичного утримання смуги руху і попередження зіткнень.

5. Проекція на лобове скло (1980-ті роки)

Ідея запозичена з авіаційної техніки, де пілоти використовували проекції важливих показників польоту прямо на прозоре скло кабіни літака. Компанія General Motors почала використовувати аналогічну концепцію в своїх автомобілях. Таким чином, водій міг бачити швидкість, рівень палива та інші важливі показники прямо на лобовому склі, не відволікаючись від дорожньої ситуації.

4. Пам’ять налаштувань сидіння (1980-ті роки)

Це зручне рішення вперше з’явилося в автомобілі Cadillac Seville. Функція пам’яті дозволила зберігати персональні налаштування положення крісла кожного водія окремо. Достатньо було лише вибрати відповідний профіль, щоб крісло відразу приймало задане положення.

3. Безключовий доступ і запуск двигуна (1990-ті роки)

Компанія Mercedes-Benz представила першу масову версію безключового доступу із запуском двигуна кнопкою (SmartKey) наприкінці 1990-х років. Завдяки цій технології водії могли відкрити автомобіль простим дотиком руки до ручки дверей, а запустити мотор — натисканням спеціальної клавіші всередині салону.

2. Система утримання машини в смузі (2000-ті роки)

Моделі японського бренду Infiniti стали одними з перших, хто оснастив автомобілі системами контролю рядності руху. Ці пристрої визначали факт перетину машиною розділової лінії смуги руху і попереджали водія візуальним сигналом або вібрацією керма.

1. Парктронік (1990-ті роки)

Один з найпопулярніших нині асистентів паркування з’явився ще в 1990-х роках в моделях Toyota. Названа функцією Park Assist, вона повідомляла водієві звуком або візуальними індикаторами про наближення перешкоди при маневрах заднім ходом. Сьогодні ця технологія використовується практично всіма виробниками автомобілів.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

General Motors готує нові моделі на платформі Alpha 2-2: що очікувати

General Motors активно працює над створенням нових моделей легкових автомобілів, використовуючи універсальну платформу Alpha 2-2.…

06.11.2025

Nissan Juke 2026 вперше помічено під час дорожніх випробувань

Nissan, незважаючи на непрості часи, не зменшує обертів і продовжує дивувати шанувальників свіжими розробками. Нещодавно…

06.11.2025

Названо автомобілі, які найчастіше ламаються після 150 тисяч км

Коли пробіг автомобіля перевищує позначку у 150 тисяч кілометрів, багато власників починають відчувати занепокоєння -…

06.11.2025

Новий Hyundai Santa Fe показали з усіх боків (ФОТО)

Hyundai готується представити оновлену версію свого популярного сімейного кросовера Santa Fe. Цю інформацію підтверджують як…

06.11.2025

Популярність дизельних авто стрімко падає: експерти пояснили чому

Довгі роки дизельні автомобілі були символом раціональності та практичності. Їх висока надійність, видатна економічність і…

06.11.2025

Поліція не завжди може оштрафувати за відсутність водійських прав

Багато водіїв вважають, що керування транспортом без посвідчення обов'язково тягне за собою штраф, однак закон…

06.11.2025