Через високу ціну пального та збільшену витрату багато водіїв намагаються знайти способи заощадити. Один із найпопулярніших варіантів – заправляти авто бензином А-92. Ба більше, сьогодні можна зустріти моделі Renault Duster, Kia Rio або Chery з турбодвигунами, у специфікаціях яких зазначено, що використання палива з нижчим октановим числом допустиме. Але чи справді це безпечно для мотора, чи просто маркетинговий хід виробників?
Сучасні турбодвигуни розраховані на високоякісне пальне. Під час сертифікації їх заправляють бензином А-98 або навіть А-100, адже саме з ним двигун демонструє оптимальну ефективність і мінімальні викиди. У реальних умовах більшість водіїв не готові платити за преміальне пальне, тому виробники вказують “допустимий” нижчий стандарт, хоча насправді це лише компроміс між продуктивністю та економією.
Основна небезпека використання А-92 полягає у детонації – неконтрольованому займання паливної суміші, що може пошкодити клапани, поршні або навіть розплавити елементи двигуна. Щоб зменшити ризик, у сучасних авто передбачена система захисту: датчики фіксують початок детонації та змінюють кут випередження запалення. Це стабілізує роботу мотора, але знижує його потужність і не гарантує повного захисту, особливо якщо якість бензину нижча від заявленої.
Детонація найчастіше виникає при високому тиску і великих обертах. Якщо заправляєтеся А-92, не варто перевищувати 2500 об/хв – це допоможе уникнути мікровибухів у циліндрах і продовжить ресурс двигуна. Проте при агресивній їзді ризики різко зростають: електроніка не завжди встигає скоригувати запалення, і двигун може отримати серйозні пошкодження. Тому тим, хто любить динамічну їзду, варто обирати бензин із вищим октановим числом – це не лише безпечніше, а й продовжить життя вашого мотора.
Американці знову влаштували шоу на колесах: електричний Cadillac Escalade IQ став головним SUV 2026 року…
Volkswagen готує до виробництва доступний міський електромобіль ID.2all вартістю близько 25 000 євро. До нього…
Штрафи за стоянку в заборонених місцях часто скасовують у судах, бо багато постанов складаються з…
Mercedes-AMG, раніше відомий потужними V8 і V12, активно переходить до електрики. Після експериментів з EQE…
Нова програма Green NCAP перевірила три електромобілі - Dacia Spring, Hyundai Inster та VW ID.4…
Німецький преміальний бренд Audi готує до випуску повністю електричний компактний кросовер, який, за даними порталу…
Leave a Comment