Нова технологія Mazda може дати друге життя ДВЗ

Час читання: 2 хв.
Нова технологія Mazda може дати друге життя ДВЗ

Компанія Mazda на виставці Japan Mobility Show 2025 презентувала потенційно революційну розробку, здатну змінити майбутнє автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ).

На концепті Vision X-Coupe японці показали систему прямого уловлювання вуглецю, інтегровану безпосередньо у вихлопну систему. Її головна мета – видаляти вуглекислий газ (CO₂) з відпрацьованих газів ще до того, як він потрапить у атмосферу.

Реклама

Вихлоп як фільтр: як це працює

Система, під’єднана до вихлопної труби гібридного Vision X-Coupe з роторним турбодвигуном, функціонує як своєрідний вуглецевий фільтр.

Принцип дії нагадує великі промислові установки, що виловлюють CO₂ із повітря, однак ефективність автомобільної системи набагато вища.

Справа в тому, що концентрація вуглецю у вихлопі приблизно у 350 разів більша, ніж у навколишньому повітрі, тому процес поглинання відбувається значно швидше й ефективніше.

Mazda повідомила, що продовжить дослідження цієї технології – зокрема оптимізуватиме температуру вихлопних газів для підвищення рівня уловлювання CO₂.

Наступний крок – синтетичне паливо

Технологія виловлювання вуглецю – лише частина глобальної стратегії Mazda з декарбонізації ДВЗ. Компанія планує поєднати її з використанням вуглецево-нейтрального синтетичного палива (e-fuel), наприклад, створеного на основі водоростей.

Таке паливо вже має мінімальний вуглецевий слід. А якщо система у вихлопі зможе поглинати хоча б 10% CO₂, експлуатація автомобіля стане вуглецево-негативною, навіть з урахуванням викидів, пов’язаних із виробництвом самого палива.

Тести на треку

Mazda планує випробувати цю технологію не лише в лабораторіях. Прототип системи прямого уловлювання вуглецю встановлять на гоночний автомобіль, який візьме участь у змаганнях Super Taikyu Series разом із болідом Mazda Spirit Racing.

Таким чином, компанія прагне довести, що майбутнє ДВЗ може бути екологічним, а нова технологія здатна стати ключовим елементом у зменшенні шкідливих викидів та збереженні життя двигунів внутрішнього згоряння у світі, який рухається до повної електрифікації.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

Немає записів для відображення