Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у тому, що система складається з піропатрона, який спрацьовує лише після сигналу спеціальних датчиків удару. Такі датчики розташовані в різних частинах автомобіля — спереду, в салоні, дверях, і їх може бути від трьох до десяти. Вони реагують лише на певні типи ударів і на деформацію при сильному зіткненні, тому різке гальмування або легкий поштовх не призводять до розкриття подушок. Якщо удар припадає у вузьку частину кузова, датчик може не спрацювати.
У сучасних автомобілях система безпеки значно складніша: до 16 подушок, включаючи бічні, шторки і навіть подушки для колін, а також преднатягувачі ременів. Преднатягувачі миттєво фіксують пасажира у кріслі, підвищуючи шанси на безпечний результат. Саме тому ремінь безпеки залишається ключовим елементом захисту. Часто причиною того, що подушка не спрацювала, є непристебнутий ремінь, але навіть у пристебнутому автомобілі проблемою може бути старість авто. Піропатрон з часом втрачає властивості, контакти окислюються, і енергії для спрацювання може не вистачити. У старих авто або після некваліфікованого ремонту датчики можуть бути відключені або замінені муляжами.
Іноді трапляються випадки, коли подушка спрацьовує без причини, наприклад, при демонтажі. Досвідчені водії відзначають, що у бюджетних моделях з однією подушкою вона спрацьовує частіше, немов компенсуючи відсутність додаткових систем. Сучасна безпека — це не лише подушки, а й міцний кузов, продумана пасивна та активна система захисту. Навіть коли всі системи працюють ідеально, багато що залежить від поведінки водія: якщо він не пристебнутий, подушка може не врятувати, бо тіло зміщується, і удар припадає повз зону розкриття.
Іноді навіть повний комплект подушок і ременів не рятує, наприклад, при зіткненні з набагато важчим автомобілем. Виробники також поступово впроваджують нові рішення, такі як бічні шторки, що захищають при бічних ударах та падінні предметів на дах. Заміну спрацювали подушок варто враховувати у витратах: на масових моделях ремонт може коштувати декілька тисяч гривень, а на преміальних автомобілях із повним набором систем — сотні тисяч. Через це на ринку з’явилися «обманки» — муляжі подушок і емулятори, які імітують справну систему безпеки.
Щоб залишатися в безпеці, важливо не лише покладатися на сучасні технології, а й стежити за станом усіх елементів системи, не економити на обслуговуванні та завжди пристібатися ременем.
Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…
Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…
За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…
Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…
Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…
Компанія Renault близька до запуску другого південнокорейського проєкту після моделі Grand Koleos, яка є переробленою…
Leave a Comment