Під час експлуатації зимових шин водії нерідко помічають, що в протекторі застрягає безліч каменів — від дрібних частинок до досить великих уламків. Експерт пояснив, як поводитися з цими невід’ємними частинами дорожнього покриття при перевзуванні і який вплив вони мають на балансування і безпеку автомобіля.
Зимові покришки за конструкцією мають глибокі канавки і ламелі, спроектовані для підвищення зчеплення зі слизькою дорогою, ефективного відведення води і сльоти, а також оптимізації гальмування і керованості. В процесі експлуатації всередину цих каналів неминуче потрапляють камені.
Багато автолюбителів, керуючись страхом перед дисбалансом, витрачають час на видалення навіть найдрібніших фракцій. Однак не рекомендується приділяти цьому занадто багато уваги: дрібні камінці в ламелях — неминуча частина експлуатації, і після першої ж поїздки вони знову опиняться в протекторі.
За умови правильного балансування і коректно виставленого розвалу-сходження шина з камінцями рівномірно розподіляє навантаження, і керованість не страждає. Навпаки, застряглі кутасті частинки іноді покращують зчеплення на льоду і утрамбованому снігу.
Перед монтажем варто лише перевірити і вручну витягти найбільші камені з глибоких водовідвідних канавок — саме вони здатні викликати дисбаланс. Дрібні фрагменти, приховані в ламелях, ніякої особливої ролі не відіграють, тому прибирати їх немає сенсу.
Набагато важливіше перед зимовим сезоном провести комплексну перевірку шин: уважно оглянути на предмет тріщин, гриж або пошкоджень корду, а також поміняти колеса місцями для рівномірного зносу. Такий підхід забезпечить довгий термін служби і безпеку при русі в холодну пору року.




