Авто

Dacia представила унікальний м’який гібрид із автоматом EDC і запасом ходу 1500 км

Останніми роками автовиробники активно експериментують із гібридними технологіями, і концерн Stellantis не став винятком – він зумів вичавити максимум із системи MHEV, перетворивши її на повноцінний м’який гібрид. Ця технологія настільки незвичайна, що вже стала причиною судових суперечок із Mazda і викликала бурхливі дискусії в галузі. Навіть Toyota, маючи величезний досвід у сфері гібридизації, поки не поспішає наслідувати цей підхід. Але електрифікація відкрила шлях новим гравцям, і на сцену вийшла Dacia – бренд, який раніше асоціювався з простотою та доступністю.

Dacia довела, що м’яко-гібридні установки можна розвивати далі, ніж здавалося можливим. Інженери поєднали бензиновий двигун, систему живлення зрідженим газом і електромотор, досягнувши вражаючої ефективності. Такий підхід уже реалізовано в третьому поколінні Duster і новому Bigster, які пропонуються як із переднім, так і з повним приводом. Обидві моделі оснащені шестиступеневою механічною коробкою передач. Dacia не боїться ризикувати – вона впроваджує рішення, які ще донедавна були недоступні в бюджетному сегменті.

Нещодавно в Чехії стартували продажі оновлених версій цих моделей, а незабаром вони з’являться й в інших країнах Європи, зокрема в Іспанії. До механічної трансмісії додалася автоматична коробка EDC із подвійним зчепленням і шістьма передачами. На перший погляд це не революція, але саме ця трансмісія дозволяє автомобілю рухатися на електротязі до двох кілометрів – небагато, проте для міських поїздок цього цілком достатньо, щоб часто пересуватися без викидів.

В основі гібридної системи лежить 1,2-літровий турбомотор TCe із 48-вольтовою технологією. На задній осі встановлено електродвигун, який відповідає за повний привід і інтегрований із коробкою передач та двошвидкісним редуктором. Класичний кардан і традиційна трансмісія залишилися в минулому. Електромотор живиться від компактної літій-іонної батареї ємністю 0,84 кВт·год (48 В), що характерно для м’яких гібридів. Попри скромну ємність, загальна потужність установки становить 150 к. с., а нова коробка EDC дозволяє буксирувати причепи масою до 1,5 тонни.

У Чехії Duster і Bigster із гібридною установкою та автоматом уже доступні в базовій комплектації Expression. Запас ходу на одній заправці бензином або газом сягає вражаючих 1500 км, що робить Dacia одним із найдальнобійніших представників свого класу.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Dacia

Останні записи

Поліцейський пояснив, які авто зупиняють найчастіше та чому

Деякі автомобілі інспектори зупиняють частіше, ніж інші, і водії часто запитують, чи можна цього уникнути.…

10.12.2025

ЄС готує дешеві електромобілі без зайвих опцій

У ЄС можуть з'явитися недорогі електромобілі без частини обов'язкових систем безпеки. Чиновники розглядають таку ідею,…

10.12.2025

Названо спосіб, який прискорить прогрівання будь-якого двигуна

Взимку важливо швидко прогріти двигун і салон. Піч прогріває авто завдяки теплу, яке з'являється в…

09.12.2025

Що робити, якщо поліція зупинила автомобіль без підстав

Зупинка автомобіля поліцейським має відбуватися лише за законом, а не за власним бажанням інспектора. Стаття…

09.12.2025

Toyota показала електричний кросовер bZ4X 2026 року

Toyota продовжує робити ставку на гібридні технології, хоча не відстає від китайських виробників, які вже…

09.12.2025

На ЗСУ передали п’ять нових Renault Duster для розвідки

Гостомельська громада передала армії п'ять нових кросоверів, куплених за кошти селищної військової адміністрації. Машини отримав…

09.12.2025