Авто

Dacia представила унікальний м’який гібрид із автоматом EDC і запасом ходу 1500 км

Останніми роками автовиробники активно експериментують із гібридними технологіями, і концерн Stellantis не став винятком – він зумів вичавити максимум із системи MHEV, перетворивши її на повноцінний м’який гібрид. Ця технологія настільки незвичайна, що вже стала причиною судових суперечок із Mazda і викликала бурхливі дискусії в галузі. Навіть Toyota, маючи величезний досвід у сфері гібридизації, поки не поспішає наслідувати цей підхід. Але електрифікація відкрила шлях новим гравцям, і на сцену вийшла Dacia – бренд, який раніше асоціювався з простотою та доступністю.

Dacia довела, що м’яко-гібридні установки можна розвивати далі, ніж здавалося можливим. Інженери поєднали бензиновий двигун, систему живлення зрідженим газом і електромотор, досягнувши вражаючої ефективності. Такий підхід уже реалізовано в третьому поколінні Duster і новому Bigster, які пропонуються як із переднім, так і з повним приводом. Обидві моделі оснащені шестиступеневою механічною коробкою передач. Dacia не боїться ризикувати – вона впроваджує рішення, які ще донедавна були недоступні в бюджетному сегменті.

Нещодавно в Чехії стартували продажі оновлених версій цих моделей, а незабаром вони з’являться й в інших країнах Європи, зокрема в Іспанії. До механічної трансмісії додалася автоматична коробка EDC із подвійним зчепленням і шістьма передачами. На перший погляд це не революція, але саме ця трансмісія дозволяє автомобілю рухатися на електротязі до двох кілометрів – небагато, проте для міських поїздок цього цілком достатньо, щоб часто пересуватися без викидів.

В основі гібридної системи лежить 1,2-літровий турбомотор TCe із 48-вольтовою технологією. На задній осі встановлено електродвигун, який відповідає за повний привід і інтегрований із коробкою передач та двошвидкісним редуктором. Класичний кардан і традиційна трансмісія залишилися в минулому. Електромотор живиться від компактної літій-іонної батареї ємністю 0,84 кВт·год (48 В), що характерно для м’яких гібридів. Попри скромну ємність, загальна потужність установки становить 150 к. с., а нова коробка EDC дозволяє буксирувати причепи масою до 1,5 тонни.

У Чехії Duster і Bigster із гібридною установкою та автоматом уже доступні в базовій комплектації Expression. Запас ходу на одній заправці бензином або газом сягає вражаючих 1500 км, що робить Dacia одним із найдальнобійніших представників свого класу.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Dacia

Останні записи

Перші рендери оновленої Mazda 3 хетчбек показують дизайн у стилі нового CX-5

Нещодавно найпопулярніший кросовер Mazda CX-5 перейшов у нове покоління, отримавши точкові зміни у зовнішності. Тепер…

28.10.2025

Mercedes-Benz представив S-Class PHEV 2026 із запасом ходу на електротязі 108 км

Новинка буде доступна лише в одній комплектації - S 450 e L, а офіційна ціна…

28.10.2025

Renault готує новий кросовер Aurora: перші рендери

У Південній Кореї компанія Renault має власний завод, де нині випускають кросовер Grand Koleos -…

28.10.2025

Названо 5 трансмісій, які практично неможливо зламати

Не всі трансмісії однакові: одні ламаються вже після 100 000 км, інші ж здатні пережити…

28.10.2025

В мережі показали бюджетний Dacia Jogger 2026 у вигляді кросовера

Румунський бренд Dacia офіційно представив оновлений Jogger 2026 модельного року - одну з найпрактичніших моделей…

28.10.2025

Названо 9 автомобілів 2025–2026 років з найкращими результатами краш-тестів

Американський Страховий інститут дорожньої безпеки (IIHS) підбив підсумки нових випробувань і назвав дев'ять моделей 2025-2026…

28.10.2025