Не всі трансмісії однакові: одні ламаються вже після 100 000 км, інші ж здатні пережити двигун і власника. В автомобільній історії є кілька коробок, які стали синонімом надійності — прості, міцні і розраховані на десятиліття. Видання 32CARS.RU вибрало п’ятірку таких.
Tremec TR-6060 — еталон серед механічних коробок. Її ставлять на Dodge Challenger Hellcat, Camaro ZL1 і навіть Viper. Ця 6-ступінчаста трансмісія витримує до 950 Нм крутного моменту, має посилені синхронізатори і цілісний корпус без адаптерної плити, що забезпечує високу жорсткість. Єдині проблеми — шум при зносі підшипників, найчастіше викликаний грубим поводженням.
Mercedes-Benz 5G-Tronic (722.6) — автомат, що служив від легких седанів до SLR McLaren. Коробка спокійно перетравлює майже 1080 Нм моменту і прославилася неймовірною живучістю. Навіть через 25 років деталі та ремкомплекти доступні, а правильно обслужена 5G-Tronic проходить сотні тисяч кілометрів.
ZF 8HP — сучасний шедевр інженерії. Цю 8-ступінчасту коробку використовують Dodge, BMW, Toyota, Bentley і Rolls-Royce. Вона поєднує плавність і блискавичні перемикання за 0,2 секунди. Проблем у неї майже немає — лише рідкісні течі охолоджуючих з’єднань або збої роз’ємів Mechatronic. Завдяки своїй універсальності ZF 8HP стала однією з наймасовіших і надійних коробок у світі.
GM Powerglide — проста 2-ступінчаста класика 50-х років, яку досі обожнюють драг-рейсери. Мінімум деталей — мінімум поломок. З алюмінієвим корпусом і найпростішим гідротрансформатором Powerglide витримує екстремальні навантаження і десятки років активної експлуатації.
Aisin A340 — автомат японської школи надійності від підрозділу Toyota. Встановлювався на Supra, Tacoma, Lexus SC300 і навіть Jeep Cherokee. Проста гідромеханічна схема і якісні матеріали дозволяють цій коробці легко проходити 300 000 км і більше. Навіть при перегріві або зносі соленоїдів вона легко відновлюється і має величезний запас міцності.
Ці п’ять трансмісій стали легендами інженерії: вони довели, що довговічність — це не міф, а результат розрахунку, досвіду і правильного обслуговування. Їх ресурс вимірюється не роками, а поколіннями автомобілів.




