У світі автодзеркал існує кілька типів: плоскі, сферичні та асферичні, кожен з яких має свої особливості та вплив на безпеку на дорозі. Колишній поліцейський у розмові з журналістами пояснив, чому форма дзеркал відіграє важливу роль для водія та для чого на них наносять вертикальну чорну смугу.
Плоскі варіанти – класика, що часто зустрічається на вітчизняних автомобілях, таких як “Волга” та “Жигулі”, а також на старих іномарках. Їхня головна перевага — точне відображення відстані до предметів, що допомагає водієві правильно оцінювати обстановку. Однак такі дзеркала мають величезний мінус — кут огляду дуже обмежений, через що виникають «сліпі» зони, в яких можна не помітити інший автомобіль, особливо при перебудові.
Сферичні дзеркала мають опуклу форму, що розширює огляд, але спотворює сприйняття відстані – предмети здаються далі, ніж є насправді. Дзеркало для правої сторони зазвичай виготовляється у більш опуклій формі, щоб компенсувати обмежений огляд із цього боку.
Асферичні дзеркала – це гібрид плоских та сферичних. Вони мають різний вигин: ближче до борту автомобіля мінімальний, для точної оцінки відстані, а далі сильніший, щоб розширити огляд і зменшити сліпі зони. Чорна вертикальна смуга на таких дзеркалах є межею між двома зонами і не є елементом підігріву або декоративним акцентом.