Неправильна експлуатація автомобіля призводить до зайвих витрат на ремонт, адже навіть дрібні шкідливі звички водія скорочують ресурс важливих вузлів. Багато хто вважає, що на зупинці на автоматичній коробці передач слід перевести важіль у нейтраль, але на АКПП цього робити не варто.
Достатньо натиснути педаль гальма в режимі D, адже трансмісія розрахована на таке утримання авто без перегріву. Постійне використання положення N викликає активну циркуляцію олії та навантаження на фрикціони, що скорочує їх ресурс, а при русі накатом це може пошкодити гідроблок і призвести до дефіциту олії. Нейтраль слід застосовувати лише під час короткочасного буксирування та на низькій швидкості.
Турбомотори потребують обережного поводження. Холодний старт і різкі розгони без прогріву швидко перегрівають турбіну, що скорочує її ресурс. Краще кілька хвилин дати двигуну прогрітися на старті, а після поїздки пройти 1-2 км спокійно і дати двигуну попрацювати ще пару хвилин перед вимкненням.
На механічній коробці залишення авто на передачі під час стоянки також шкідливе. Це не продовжує ресурс ручного гальма, а навантажує газорозподільний механізм і ремінь, що може призвести до пошкодження КПП і навіть двигуна. На парковці безпечніше використовувати ручне гальмо.
Ще одна поширена помилка – тримати ногу на зчепленні під час стоянки. Це створює постійне навантаження на вузол, фрикціони перегріваються, і зчеплення швидко виходить з ладу, що тягне дорогий ремонт.
Для дбайливої експлуатації АКПП та варіаторів у холодну пору важливо правильно прогріти агрегат і уникати пробуксовок. Скупчений під колесами лід або інтенсивне обертання шківів створює додаткове навантаження, підвищує знос ланцюга та шківів, що скорочує ресурс коробки передач.