Китайські кросовери сьогодні активно завойовують ринок – вони яскраві, з величезними екранами і привабливою ціною, але подобаються далеко не всім. Одних відлякує їхня ліквідність, інші сумніваються у надійності, а дехто віддає перевагу авто з більш відомим походженням. Якщо бюджет складає близько 25 тисяч доларів, то можна знайти цікаві варіанти й серед інших брендів, навіть без Chery та Geely. На вторинному ринку є чимало компактних кросоверів, випущених після 2020 року, які можуть стати вдалим вибором.
Renault Arkana одразу привертає увагу своїм купеподібним силуетом, високою посадкою та кліренсом у 200 мм, що дозволяє почуватися впевнено не лише на асфальті. Салон простий – жорсткий пластик, мультимедіа працює повільно, багажник обмежений 409 літрами, хоча ергономіка на висоті й місця достатньо як спереду, так і позаду, за винятком високих пасажирів. Атмосферний мотор 1.6 надійний, але нецікавий у парі з варіатором, тоді як турбо 1.3 TCe дарує динаміку, проте вимагає більшого догляду. Підвіска добре відпрацьовує нерівності, а кузов стійкий до корозії.
Volkswagen Taos – це німецький підхід у компактному форматі. Дизайн стриманий, посадка зручна, огляд відмінний, простору на другому ряду достатньо, хоч і заважає високий тунель. Двигун 1.4 TSI поєднує жвавість і економічність, проте потребує уваги до системи охолодження та заміни ременя ГРМ, тоді як простіший 1.6 може іноді брати масло. У парі працює або надійний автомат Aisin, або DSG з повним приводом, яка вимагає догляду, але при правильному обслуговуванні служить довго.
Kia Seltos робить ставку на стиль і сучасний дизайн. Посадка зручна, крісла комфортні, доступні опції на кшталт проекційного дисплея чи акустики Bose, але матеріали салону прості та іноді схильні до скрипів. На дорозі авто поводиться впевнено, керованість чітка, проте шумоізоляція слабка. Базовий мотор 1.6 не вражає потужністю, дволітровий атмосферник відчутно краще, а турбо-версія додає азарту, хоча й поступається у довговічності.
Hyundai Creta у другому поколінні здивувала сміливим дизайном: одні захоплюються її багаторівневою оптикою, інші залишаються скептичними, але байдужих немає. У салоні відчувається бюджетний підхід, хоч і з великим екраном, а багажник у 433 літри забезпечує достатньо простору. Ходова поводиться передбачувано, підвіска непогано згладжує нерівності, проте шумоізоляція і динаміка залишаються слабкими місцями. Повний привід доступний, але для серйозного бездоріжжя машина не створена. Саме завдяки перевіреній репутації Creta й досі залишається компромісним та ліквідним варіантом.
Skoda Karoq – це вибір тих, хто цінує практичність і спокій. Дизайн скромний, зате ергономіка на відмінному рівні: двері закривають пороги, посадка зручна, місця позаду вдосталь, а багажник у передньопривідній версії вміщує 500 літрів. В русі Karoq комфортний, хоча підвіска іноді пасує перед великими ямами, а крени відчутні. Найчастіше модель оснащується 1.4 TSI, який надійний при правильному обслуговуванні, але потребує уваги до помпи й охолодження. У парі працює або класичний автомат Aisin, або DSG, і обидві коробки служать довго за умови регулярної заміни оливи.