Статистика дійсно шокує: за даними ZF Friedrichshafen, близько 70% поломок автоматичних коробок передач у міських умовах пов’язані з перегрівом. Основним винуватцем є звичайні затори. Для “автомата” стояння в пробці подібне до марафону з високою температурою: навантаження величезне, а ресурсу вистачає набагато менше. Саме тому в місті коробка зношується у кілька разів швидше, ніж на трасі.
У нормальних умовах робоча температура олії в АКПП коливається в межах 80-95 °C. При досягненні позначки 120 °C починається окислення мастила і зростає знос фрикціонів, а при 130 °C і вище фрикційні накладки відшаровуються, гідроблок поступово закоксовується.
У заторах же ситуація значно гірша: відсутність належного обдування радіатора призводить до перегріву мастила до 110-140 °C, постійні перемикання між першою та другою передачею прискорюють знос соленоїдів і пакетів фрикціонів, а олія втрачає свої властивості, замість захисту шкодячи коробці. Як приклад, класична шестиступінчаста АКПП, що на трасі легко проходить понад 150 тисяч кілометрів, у міських пробках може деградувати вже після 30 тисяч.
Серйозну шкоду завдають і поширені помилки водіїв. Багато хто вважає, що мастило можна не перевіряти до регламентних 60 тисяч кілометрів, але в умовах постійних заторів інтервал заміни скорочується удвічі. Брудна олія забиває канали гідроблоку, провокуючи поштовхи та затримки перемикань. Інші намагаються різко стартувати у пробках, сподіваючись на роботу автоматики, але такі дії миттєво “підпалюють” фрикціони, особливо у DSG та варіаторах.
За даними LUK, 80% поломок муфт у DSG спричинені саме агресивними розгонами в заторах. Ще одна хибна думка – відмова від додаткового радіатора. Штатний теплообмінник не справляється зі спекою, а встановлення зовнішнього охолоджувача дозволяє знизити температуру олії на 15-20 градусів.
Симптоми наближення поломки помітні: коробка починає штовхатися при перемиканні, особливо на низьких передачах, під капотом з’являється запах перегрітої олії, а при старті виникають затримки у дві-три секунди. Простий спосіб перевірки – виміряти рівень мастила на прогрітому двигуні: олія має залишатися чистою, без запаху гару та металевої стружки.
Продовжити життя АКПП можна кількома методами. Найефективніше – регулярно міняти мастило, що зменшує зношування майже наполовину, хоча не вирішує проблему перегріву. Встановлення додаткового радіатора подовжує ресурс коробки на 50%, адже стабілізує температуру навіть у найважчих умовах. Допомогти здатен і професійний чіп-тюнінг, який робить перемикання м’якішими, проте тут є ризик, якщо налаштування виконано непрофесійно.
Багато водіїв не підозрюють, що їхній автомобіль має функції, що виходять за рамки звичайних можливостей.…
Один із найдешевших автомобілів у лінійці компанії Honda – седан City – готується перейти у…
Седан Mercedes-Benz E-Class 2002 року встановив рекорд, здолавши понад 2,2 мільйони кілометрів. Автомобіль довгі роки…
Поліція зупинила автомобіль нібито за порушення правил дорожнього руху, проте водій відмовився пред'являти документи, аргументуючи,…
Особливо важливо перевіряти стан двигуна, коли пробіг автомобіля перевищує 200 тисяч кілометрів, а капітальний ремонт…
На початку літа Nissan повідомив про масштабне відкликання автомобілів, оснащених турбомоторами VC-Turbo, які також встановлюються…
Leave a Comment