Авто

Чому паркування на «P» навіть на невеликому схилі може бути небезпечним

У автомобілях з автоматичною коробкою передач існує режим P, або “Паркінг”, який багато водіїв використовують, коли зупиняються на стоянці. Однак близько 90% автомобілістів роблять це неправильно, і часом це може призвести до аварій. Насправді режим “Паркінг” розрахований на використання лише на рівній поверхні, а на ухилах обов’язково слід додатково застосовувати гальмо стоянки.

Принцип роботи “Паркінгу” досить простий: на вихідному валу АКПП встановлена шестерня з великими зубами, у яку входить спеціальний важіль – “собачка”, що фіксує автомобіль. Цей механізм надійно утримує машину на рівній поверхні, проте його розмір мініатюрний і він не витримує великих навантажень, особливо на ухилах понад 25-30 градусів.

Зуби важеля мають округлі краї, що слугує “захистом від дурника”: при спробі включити режим “Паркінг” на швидкості або під великим навантаженням механізм може прослизнути, щоб не пошкодити АКПП. Це може супроводжуватися хрускотом або гудінням, але серйозної шкоди трансмісії не завдає.

На рівній площадці навантаження на замок мінімальні, і автомобіль не покотиться, але на гірці вага транспортного засобу повністю припадає на “собачку”. Для великих машин або позашляховиків це особливо критично: механізм може прослизнути, і авто почне рухатися. Саме тому виробники наполягають на використанні гальма стоянки у поєднанні з режимом “Паркінг”. На багатьох сучасних моделях після включення “P” електронний ручник задніх коліс активується автоматично.

З часом механізм зношується: зуби “собачки” та шестерні стають круглішими, і навіть невеликий ухил у 15-20 градусів може становити небезпеку. Тому завжди варто пам’ятати: якщо машина стоїть на ухилі, обов’язково використовуйте ручник – це значно зменшить ризик аварій і збереже дорогоцінні компоненти трансмісії.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Hyundai показала рендери оновленого Santa Fe 2027 року

Hyundai готує оновлений Santa Fe 2027 року, і рендери від Gotcha Cars показують, як зміниться…

02.12.2025

Європа готує виробництво натрієвих батарей для енергетики та транспорту

Дослідження Fraunhofer FFB та Університету Мюнстера показали, що натрієві батареї готові до промислового виробництва. Ця…

02.12.2025

Техогляд та перевірки на трасах: нові правила безпеки для українських автомобілістів

В Україні готуються до повернення обов'язкового технічного огляду для всіх автомобілів, навіть для легковиків, які…

02.12.2025

Коли поліція має право зупиняти та перевіряти документи

Суд підтвердив, що вимога поліції показати документи без підстав є незаконною. Рішення ухвалено 5 листопада…

02.12.2025

Ford замінить у Європі Focus новим компактним Bronco

Після зняття Ford Focus з європейського ринку компанія вирішила замінити його новим кросовером. У 2027…

02.12.2025

Названо авто, які найкраще проходять техогляд у Німеччині

Німецька організація TÜV, яка проводить технічні огляди автомобілів за суворими регламентами, щороку збирає розгорнуту статистику…

02.12.2025