Авто

Чи варто гріти авто в спеку: поради експертів

Літній ранок, сонце вже пригріває, а ви заводите авто і даєте йому працювати на холостих ще кілька хвилин “про всяк випадок”. Багато водіїв роблять так автоматично, не замислюючись, але чи знаєте ви, що ця звичка може бути не лише марною, а й шкідливою для сучасного автомобіля?

Багато хто продовжує гріти двигун навіть у спеку, тоді як інші рушають через кілька секунд після запуску. Причини різняться: одні вірять у “правильність” прогріву, інші покладаються на сучасні технології. Насправді, літній прогрів – це залишок епохи старих машин із примітивною електронікою, карбюраторами та “ніжними” двигунами. Тоді дійсно треба було дати маслу прогрітися і мотору “розслабитися”, але сучасні авто давно залишили ці проблеми позаду.

Експерти та виробники, від Toyota до Volkswagen, радять: у теплу пору після запуску двигуна можна їхати майже одразу, якщо мотор працює рівно і не видає сторонніх звуків. Досить 20-30 секунд, щоб масло піднялася по системі та розподільний вал став на робоче місце. Сучасні масла легко циркулюють навіть на низьких оборотах, тож тривалий холостий хід не потрібен. Bosch Service додає, що довга робота на холостих влітку не лише марна, а й потенційно шкідлива: вона сприяє закоксуванню поршневих кілець, засміченню вихлопу та збільшує шкідливі викиди.

Втім, є винятки. Старі авто з карбюратором, рідкісні моделі або машини, що довго стояли, можуть потребувати 1-2 хвилини прогріву. Також варто трохи почекати після холодної ночі, якщо температура близько +7 °C або нижче, або якщо машина довго не використовувалася. Для сучасних авто з інжектором і свіжою оливою цього майже не потрібно – достатньо запустити мотор і рушати плавно, дайте двигуну прогрітися “на ходу”.

Навіть короткий прогрів може мати сенс у певних ситуаціях: якщо після дощу холодно, чи є проблеми з паливною системою. Проте важливо перші кілька хвилин не перевантажувати мотор – не ставити кондиціонер на максимум і не крутити оберти.

Зайвий літній холостий хід небезпечний: він розводить масло, збільшує знос свічок і утворює сажу, погіршує мастило вузлів і прискорює зношування циліндропоршневої групи, особливо в молодих турбомоторах. У містах це ще й зайві викиди для оточуючих.

Отже, у більшості випадків літній прогрів – марна традиція. Сучасний двигун прогрівається швидко, і правильна практика – запустити мотор, почекати 20-30 секунд і рушати плавно, не перевантажуючи його з перших метрів.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Названо 5 головних помилок під час купівлі вживаного авто

Купівля автомобіля з пробігом може обернутися серйозними фінансовими втратами, якщо проігнорувати базові правила перевірки. Автоексперт…

28.10.2025

Dacia представила унікальний м’який гібрид із автоматом EDC і запасом ходу 1500 км

Останніми роками автовиробники активно експериментують із гібридними технологіями, і концерн Stellantis не став винятком -…

28.10.2025

Перші рендери оновленої Mazda 3 хетчбек показують дизайн у стилі нового CX-5

Нещодавно найпопулярніший кросовер Mazda CX-5 перейшов у нове покоління, отримавши точкові зміни у зовнішності. Тепер…

28.10.2025

Mercedes-Benz представив S-Class PHEV 2026 із запасом ходу на електротязі 108 км

Новинка буде доступна лише в одній комплектації - S 450 e L, а офіційна ціна…

28.10.2025

Renault готує новий кросовер Aurora: перші рендери

У Південній Кореї компанія Renault має власний завод, де нині випускають кросовер Grand Koleos -…

28.10.2025

Названо 5 трансмісій, які практично неможливо зламати

Не всі трансмісії однакові: одні ламаються вже після 100 000 км, інші ж здатні пережити…

28.10.2025