Авто

Чи варто гріти авто в спеку: поради експертів

Літній ранок, сонце вже пригріває, а ви заводите авто і даєте йому працювати на холостих ще кілька хвилин “про всяк випадок”. Багато водіїв роблять так автоматично, не замислюючись, але чи знаєте ви, що ця звичка може бути не лише марною, а й шкідливою для сучасного автомобіля?

Багато хто продовжує гріти двигун навіть у спеку, тоді як інші рушають через кілька секунд після запуску. Причини різняться: одні вірять у “правильність” прогріву, інші покладаються на сучасні технології. Насправді, літній прогрів – це залишок епохи старих машин із примітивною електронікою, карбюраторами та “ніжними” двигунами. Тоді дійсно треба було дати маслу прогрітися і мотору “розслабитися”, але сучасні авто давно залишили ці проблеми позаду.

Експерти та виробники, від Toyota до Volkswagen, радять: у теплу пору після запуску двигуна можна їхати майже одразу, якщо мотор працює рівно і не видає сторонніх звуків. Досить 20-30 секунд, щоб масло піднялася по системі та розподільний вал став на робоче місце. Сучасні масла легко циркулюють навіть на низьких оборотах, тож тривалий холостий хід не потрібен. Bosch Service додає, що довга робота на холостих влітку не лише марна, а й потенційно шкідлива: вона сприяє закоксуванню поршневих кілець, засміченню вихлопу та збільшує шкідливі викиди.

Втім, є винятки. Старі авто з карбюратором, рідкісні моделі або машини, що довго стояли, можуть потребувати 1-2 хвилини прогріву. Також варто трохи почекати після холодної ночі, якщо температура близько +7 °C або нижче, або якщо машина довго не використовувалася. Для сучасних авто з інжектором і свіжою оливою цього майже не потрібно – достатньо запустити мотор і рушати плавно, дайте двигуну прогрітися “на ходу”.

Навіть короткий прогрів може мати сенс у певних ситуаціях: якщо після дощу холодно, чи є проблеми з паливною системою. Проте важливо перші кілька хвилин не перевантажувати мотор – не ставити кондиціонер на максимум і не крутити оберти.

Зайвий літній холостий хід небезпечний: він розводить масло, збільшує знос свічок і утворює сажу, погіршує мастило вузлів і прискорює зношування циліндропоршневої групи, особливо в молодих турбомоторах. У містах це ще й зайві викиди для оточуючих.

Отже, у більшості випадків літній прогрів – марна традиція. Сучасний двигун прогрівається швидко, і правильна практика – запустити мотор, почекати 20-30 секунд і рушати плавно, не перевантажуючи його з перших метрів.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Антифриз для авто: що дійсно важливо при виборі охолоджувальної рідини

Водії часто сперечаються про те, який антифриз вибрати – червоний, зелений, жовтий чи будь-який інший.…

26.08.2025

Названі 5 автомобілів, які найчастіше викрадають у 2025 році

Щороку японські страховики публікують оновлені дані про викрадення автомобілів, і статистика 2024 року знову виявилася…

26.08.2025

BMW готує серію справжніх позашляховиків Rugged до 2029 року

BMW всерйоз націлена на сегмент справжніх позашляховиків. Компанія розглядає запуск окремої лінійки моделей з підвищеною…

26.08.2025

Названо рейтинг електромобілів з найкращою автономією на трасі

Французьке видання L'Argus перевірило понад 80 електромобілів, протестувавши їх запас ходу під час руху швидкісними…

26.08.2025

На фото показали універсал Audi A5 Allroad у новому поколінні

Універсали підвищеної прохідності поступово йдуть із ринку. Один із таких прикладів Subaru Outback, який у…

26.08.2025

Toyota інтегрувала світлові знаки прямо у пофарбовані елементи кузова

Інженери Toyota Gosei розробили технологію, що дозволяє світлу проходити крізь пофарбовані пластикові поверхні, відкриваючи нові…

26.08.2025