Авто

Чи варто гріти авто в спеку: поради експертів

Літній ранок, сонце вже пригріває, а ви заводите авто і даєте йому працювати на холостих ще кілька хвилин “про всяк випадок”. Багато водіїв роблять так автоматично, не замислюючись, але чи знаєте ви, що ця звичка може бути не лише марною, а й шкідливою для сучасного автомобіля?

Багато хто продовжує гріти двигун навіть у спеку, тоді як інші рушають через кілька секунд після запуску. Причини різняться: одні вірять у “правильність” прогріву, інші покладаються на сучасні технології. Насправді, літній прогрів – це залишок епохи старих машин із примітивною електронікою, карбюраторами та “ніжними” двигунами. Тоді дійсно треба було дати маслу прогрітися і мотору “розслабитися”, але сучасні авто давно залишили ці проблеми позаду.

Експерти та виробники, від Toyota до Volkswagen, радять: у теплу пору після запуску двигуна можна їхати майже одразу, якщо мотор працює рівно і не видає сторонніх звуків. Досить 20-30 секунд, щоб масло піднялася по системі та розподільний вал став на робоче місце. Сучасні масла легко циркулюють навіть на низьких оборотах, тож тривалий холостий хід не потрібен. Bosch Service додає, що довга робота на холостих влітку не лише марна, а й потенційно шкідлива: вона сприяє закоксуванню поршневих кілець, засміченню вихлопу та збільшує шкідливі викиди.

Втім, є винятки. Старі авто з карбюратором, рідкісні моделі або машини, що довго стояли, можуть потребувати 1-2 хвилини прогріву. Також варто трохи почекати після холодної ночі, якщо температура близько +7 °C або нижче, або якщо машина довго не використовувалася. Для сучасних авто з інжектором і свіжою оливою цього майже не потрібно – достатньо запустити мотор і рушати плавно, дайте двигуну прогрітися “на ходу”.

Навіть короткий прогрів може мати сенс у певних ситуаціях: якщо після дощу холодно, чи є проблеми з паливною системою. Проте важливо перші кілька хвилин не перевантажувати мотор – не ставити кондиціонер на максимум і не крутити оберти.

Зайвий літній холостий хід небезпечний: він розводить масло, збільшує знос свічок і утворює сажу, погіршує мастило вузлів і прискорює зношування циліндропоршневої групи, особливо в молодих турбомоторах. У містах це ще й зайві викиди для оточуючих.

Отже, у більшості випадків літній прогрів – марна традиція. Сучасний двигун прогрівається швидко, і правильна практика – запустити мотор, почекати 20-30 секунд і рушати плавно, не перевантажуючи його з перших метрів.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Названо найнадійніші автомобілі Mercedes-Benz

Експерти порталу HotCars назвали найнадійніші автомобілі Mercedes-Benz. Перше місце несподівано посів великий кросовер GL-Class у…

13.12.2025

Volkswagen представив безпілотне таксі Gen.Urban без керма і педалей

13 грудня Volkswagen показав експериментальний автомобіль Gen.Urban, створений для розвитку безпілотних таксі. Презентація відбулася у…

13.12.2025

BMW X7 2026 року в стилі Neue Klasse помічено на тестах

BMW готує оновлене покоління X7 на 2026 рік у стилі Neue Klasse. Навіть через камуфляж…

13.12.2025

ТОП-5 кросоверів, якими водії користуються довше за Toyota RAV4

Сьогодні Toyota RAV4 є найпопулярнішим кросовером у світі, і в Україні ця модель теж користується…

13.12.2025

Штраф за відсутність документів: що потрібно знати водіям

Навіть уважні та дисципліновані водії можуть отримати штраф під час першої зупинки поліцією, і часто…

13.12.2025

Названо найкращі кросовери 2025 року для покупки за доступною ціною

Експерти визначили найкращі нові автомобілі 2025 року, серед яких опинилися як компактні кросовери, так і…

13.12.2025