Статті

Чим відрізняється бензин 92-й від 95-го та який корисніший для авто

Зізнайтеся, вам теж знайоме відчуття, коли біля заправки закрадається думка залити дорожчий 95-й бензин, ніби машина від цього стане жвавішою та економнішою. Насправді ж у більшості випадків це лише додаткові витрати, які нічим не окупляться. Щоб зрозуміти, чому так, варто пригадати трохи історії. Колись наші дідусі їздили на 76-му і навіть 66-му бензині, і це здавалося нормою. Згодом на ринку з’явилися 92-й, 93-й і 95-й, а сучасні спорткари взагалі вимагають мінімум 98-го чи навіть 100-го.

Здавалося б, чим вище октанове число, тим краще, але це небезпечна помилка. Усе пояснюється властивостями пального. Октанове число – це показник стійкості палива до детонації, тобто неконтрольованого займання. Якщо суміш у циліндрах спалахує сама по собі, замість контрольованого вибуху від іскри виникають мікровибухи, які руйнують поршні та клапани. Важливо й те, що 92-й бензин горить швидше, ніж 95-й. І якщо нові двигуни оптимізовані під більш повільне згоряння, то старі “Жигулі” чи інші класичні авто просто не витримають такого режиму: від регулярного використання високооктанового палива можна отримати прогорілі клапани або навіть пошкоджені поршні.

Часто водії запитують, чи можна змішувати різні сорти. В екстрених випадках – так, мотор не зламається від разового коктейлю, але постійно робити цього не варто. Проблема полягає у присадках, які додають виробники для підвищення октану. Як вони поведуться разом, передбачити неможливо. Тому краще уникати експериментів і не перетворювати змішування на звичку.

А тепер головне питання: чи є сенс переплачувати за 95-й? Теоретично його згоряння відбувається повільніше, що забезпечує трохи вищу ефективність і потенційно кращу динаміку. Але на практиці різниця настільки мізерна, що відчути її можна хіба що на лабораторному стенді, а не на звичайній дорозі. Відгуки про “перетворення машини” після переходу на дорожчий бензин – радше ефект самонавіювання. Натомість витрачені кошти краще вкласти в якісну олію чи своєчасне обслуговування.

Щоб остаточно зняти сумніви, достатньо відкрити лючок бензобака. Якщо там написано 95(92), це означає, що виробник радить використовувати 95-й, але допускає й 92-й без шкоди для мотора. Так, може трохи знизитися динаміка, проте економія з часом стане суттєвою. Загальне правило просте: двигуни зі ступенем стиску до 10 цілком нормально працюють на 92-му, і ризик детонації мінімальний. Заливати у них 95-й – це все одно, що витрачати гроші дарма, а подекуди ще й шкодити двигуну.

У часи карбюраторів мало сенс іноді використовувати паливо з вищим октаном, щоб “пропалити” нагар. Але сучасні мотори з електронікою та чутливими датчиками лише страждають від таких експериментів. Сьогодні 92-й бензин нікуди не зник і чудово підходить навіть для нових моделей. Наприклад, Lada Vesta офіційно рекомендує 95-й, але на практиці спокійно працює й на 92-му. Важливо лише, щоб октанове число відповідало заявленому, адже питання якості пального залежить від добросовісності АЗС.

У підсумку все просто: різниця між 92-м і 95-м полягає лише в антидетонаційних властивостях. Змішувати їх можна лише у випадку крайньої необхідності, а постійно заправляти старі автомобілі 95-м – шкідливо. Розраховувати на серйозний приріст потужності чи економії не варто, бо він занадто малий, щоб виправдати витрати. Тож краще довіряти не міфам і рекламі, а рекомендаціям інженерів, які проектували ваш автомобіль.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Чому літня гума небезпечна після перших заморозків

Змінювати літні шини на зимові варто після перших заморозків, особливо коли середньодобова температура стабільно опускається…

30.09.2025

Названо деталь у авто, яку водії міняють у 10 разів частіше, ніж треба

Багато власників автомобілів звикли замінювати витратні деталі "за регламентом" або за порадами знайомих і сервісів,…

30.09.2025

Як реально знизити витрати пального: поради експерта

В умовах постійного зростання цін на пальне питання економії стає вкрай актуальним для більшості автомобілістів.…

30.09.2025

Lexus RX 350h визнаний найнадійнішим гібридним SUV на ринку

Гібридні кросовери вже стали звичним явищем на світовому ринку автомобілів. Більшість популярних моделей великих виробників…

30.09.2025

Дизель в Україні дорожчає, але дефіциту не очікується

В Україні зростають ціни на дизельне пальне, і головною причиною стали нові санкції та посилення…

30.09.2025

Mercedes і Volkswagen повертають фізичні перемикачі в автомобілі

Автовиробники, які довгі роки робили ставку на сенсорні екрани, поступово повертаються до фізичних елементів управління.…

30.09.2025