Чи варто гріти авто в спеку: поради експертів

Літній ранок, сонце вже пригріває, а ви заводите авто і даєте йому працювати на холостих ще кілька хвилин “про всяк випадок”. Багато водіїв роблять так автоматично, не замислюючись, але чи знаєте ви, що ця звичка може бути не лише марною, а й шкідливою для сучасного автомобіля?

Багато хто продовжує гріти двигун навіть у спеку, тоді як інші рушають через кілька секунд після запуску. Причини різняться: одні вірять у “правильність” прогріву, інші покладаються на сучасні технології. Насправді, літній прогрів – це залишок епохи старих машин із примітивною електронікою, карбюраторами та “ніжними” двигунами. Тоді дійсно треба було дати маслу прогрітися і мотору “розслабитися”, але сучасні авто давно залишили ці проблеми позаду.

Реклама

Експерти та виробники, від Toyota до Volkswagen, радять: у теплу пору після запуску двигуна можна їхати майже одразу, якщо мотор працює рівно і не видає сторонніх звуків. Досить 20-30 секунд, щоб масло піднялася по системі та розподільний вал став на робоче місце. Сучасні масла легко циркулюють навіть на низьких оборотах, тож тривалий холостий хід не потрібен. Bosch Service додає, що довга робота на холостих влітку не лише марна, а й потенційно шкідлива: вона сприяє закоксуванню поршневих кілець, засміченню вихлопу та збільшує шкідливі викиди.

Втім, є винятки. Старі авто з карбюратором, рідкісні моделі або машини, що довго стояли, можуть потребувати 1-2 хвилини прогріву. Також варто трохи почекати після холодної ночі, якщо температура близько +7 °C або нижче, або якщо машина довго не використовувалася. Для сучасних авто з інжектором і свіжою оливою цього майже не потрібно – достатньо запустити мотор і рушати плавно, дайте двигуну прогрітися “на ходу”.

Навіть короткий прогрів може мати сенс у певних ситуаціях: якщо після дощу холодно, чи є проблеми з паливною системою. Проте важливо перші кілька хвилин не перевантажувати мотор – не ставити кондиціонер на максимум і не крутити оберти.

Зайвий літній холостий хід небезпечний: він розводить масло, збільшує знос свічок і утворює сажу, погіршує мастило вузлів і прискорює зношування циліндропоршневої групи, особливо в молодих турбомоторах. У містах це ще й зайві викиди для оточуючих.

Отже, у більшості випадків літній прогрів – марна традиція. Сучасний двигун прогрівається швидко, і правильна практика – запустити мотор, почекати 20-30 секунд і рушати плавно, не перевантажуючи його з перших метрів.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!