Турбовані мотори малого обсягу часто набувають негативної репутації. Їх лають за слабку тягу, ресурс та дорогі поломки. Але на практиці є винятки — двигуни, які заслужили на повагу у механіків та водіїв. Вони не вимагають надуваги, економічні та цілком підходять для покупки з пробігом.
Хороший приклад – Honda 1.5 T VTEC, що встановлювався на Civic та HR-V. Цей двигун ланцюговий, з грамотною архітектурою, і при регулярній заміні масла здатний пройти далеко за 200 тисяч кілометрів. Він майже не страждає від типових болячок «турбоепохи».
Kia та Hyundai просувають трициліндровий 1.0 T-GDI з алюмінієвим блоком. Він не ідеальний з вібронавантаження і слабо поєднується з роботизованою коробкою, але на механіці показує себе з кращого боку. Особливо у міських умовах.
Renault 0.9 TCe – ще один цікавий екземпляр. Цей компактний двигун добре працює на заводському газі (LPG), але вимагає уваги до клапанного механізму. Встановлювався на Clio, Captur, Twingo і досі зустрічається в хорошому стані.
Рідкісний, але цікавий варіант – Toyota 1.2 T . Його ставили на Corolla та CH-R. Незважаючи на складність конструкції, цей мотор приємний в експлуатації та надійний, якщо дотримуватись регламенту та не затягувати з обслуговуванням.
Volkswagen 1.0 TSI – один із найпопулярніших у Європі. Він економічний, використовує сучасну систему охолодження та працює у ефективному циклі Міллера. Мінус – складна заміна ременя ГРМ, що вимагає спецінструменту.
Якщо потрібен міський автомобіль із турбомотором — не варто боятися кожного двигуна з об’ємом до 1.5 літра. Є вдалі варіанти, перевірені часом. Головне — не економити на обслуговуванні та вибирати машини із прозорою історією. У руках акуратного власника такий двигун прослужить довго.