ГРМ – газорозподільний механізм – найважливіший компонент будь-якого двигуна внутрішнього згоряння. Він керує впускними і випускними клапанами, через які в циліндри потрапляють повітря або робоча суміш і відводяться у випускний колектор гази, що відпрацювали. У двигуні процеси повинні відбуватися в певні моменти часу, від ГРМ потрібна особлива точність – похибки неприпустимі. Тому величезну роль грає надійність його деталей.
Ремінний привід ГРМ заслужив популярність за рахунок тихої роботи, конструктивної простоти та невеликої вартості. З особливостей обмежений термін служби ременя. Щоб не прогаяти момент його відмови, потрібно вивчити регламент техобслуговування конкретної моделі, але не цього достатньо. Нижче ми розберемо 7 ознак, коли потрібно міняти ремінь ГРМ та комплектуючі самого механізму.
Автовиробники рекомендують міняти ремінь кожні 70 000-100 000 км пробігу або 5 років експлуатації. Окремі моделі автомобіля здатні проїздити до 200 000 км без заміни ременя – перевірити це можна в інструкції з експлуатації автомобіля.
Слідкуйте за станом ременя, для цього його потрібно оглянути по всій довжині. Якщо він потріскався і розкуйовдився, його потрібно замінити, і якнайшвидше. Для огляду може знадобитися зняти кожух або розібрати частину двигуна.
Деформований ремінь третиться про інші деталі — із-за цього на працюючому двигуні з’являється човгаючий або клацаючий звук. Що обороти двигуна, то частіше він проявляється. Знову ж таки, потрібен візуальний огляд ременя.
Ще одна ознака зношування — ремінь сповз із натяжного ролика і перекосився. Краї ременя починають тертися об кожух, і його ширина зменшується. Таке буває, якщо в автосервіс перетягнули або погано затягнули натяжний ролик. Проблема може бути як самий ремень або ролик.
Якщо ремінь проскочить на один зубець, налаштування запалення зіб’ється. Це може призвести до провалів під час розгону, вібрацій та проблем із запуском двигуна.
На багатьох автомобілях ремінь ГРМ обертає водяну помпу, він же насос рідини, що охолоджує. Якщо на ремені з’явилися сліди олії чи антифризу – потрібна термінова заміна. Технічні рідини пошкоджують ремінь, тому він завжди має бути сухим.
Купівля автомобіля з непідтвердженим пробігом та технічним обслуговуванням – лотерея. Не завжди вдається знайти автомобіль із прозорою історією обслуговування. Тому, якщо є сумніви щодо стану ременя ГРМ, краще перестрахуватися і відразу замінити його.
На Нюрбургрингу помітили агресивний прототип Range Rover Sport SV, ймовірно, нову версію SVR. Машина має…
Volkswagen розглядає випуск електромобілів із технологією range-extender - невеликий двигун внутрішнього згоряння працює як генератор…
Автомобільні бренди знову повертаються до практики, коли під різними назвами продають майже однакові машини, змінюючи…
Купівля автомобіля не завжди розглядається як інвестиція, однак окремі моделі з часом можуть стати надійним…
Mazda оголосила гарну новину: оновлений CX-5 2026 отримав максимальну оцінку 5 зірок за результатами тестів…
Платформа Consumer Reports, спираючись на результати власних досліджень і опитування власників автомобілів, оприлюднила добірку найнадійніших…
Leave a Comment