ГРМ – газорозподільний механізм – найважливіший компонент будь-якого двигуна внутрішнього згоряння. Він керує впускними і випускними клапанами, через які в циліндри потрапляють повітря або робоча суміш і відводяться у випускний колектор гази, що відпрацювали. У двигуні процеси повинні відбуватися в певні моменти часу, від ГРМ потрібна особлива точність – похибки неприпустимі. Тому величезну роль грає надійність його деталей.
Ремінний привід ГРМ заслужив популярність за рахунок тихої роботи, конструктивної простоти та невеликої вартості. З особливостей обмежений термін служби ременя. Щоб не прогаяти момент його відмови, потрібно вивчити регламент техобслуговування конкретної моделі, але не цього достатньо. Нижче ми розберемо 7 ознак, коли потрібно міняти ремінь ГРМ та комплектуючі самого механізму.
1. Заміна за регламентом
Автовиробники рекомендують міняти ремінь кожні 70 000-100 000 км пробігу або 5 років експлуатації. Окремі моделі автомобіля здатні проїздити до 200 000 км без заміни ременя – перевірити це можна в інструкції з експлуатації автомобіля.
2. Ушкодження ременя
Слідкуйте за станом ременя, для цього його потрібно оглянути по всій довжині. Якщо він потріскався і розкуйовдився, його потрібно замінити, і якнайшвидше. Для огляду може знадобитися зняти кожух або розібрати частину двигуна.
3. Сторонні шуми під час роботи
Деформований ремінь третиться про інші деталі — із-за цього на працюючому двигуні з’являється човгаючий або клацаючий звук. Що обороти двигуна, то частіше він проявляється. Знову ж таки, потрібен візуальний огляд ременя.
4. Зміщення ременя ГРМ
Ще одна ознака зношування — ремінь сповз із натяжного ролика і перекосився. Краї ременя починають тертися об кожух, і його ширина зменшується. Таке буває, якщо в автосервіс перетягнули або погано затягнули натяжний ролик. Проблема може бути як самий ремень або ролик.
5. Провали при розгоні або проблеми із запуском
Якщо ремінь проскочить на один зубець, налаштування запалення зіб’ється. Це може призвести до провалів під час розгону, вібрацій та проблем із запуском двигуна.
6. Сліди антифризу на ремені
На багатьох автомобілях ремінь ГРМ обертає водяну помпу, він же насос рідини, що охолоджує. Якщо на ремені з’явилися сліди олії чи антифризу – потрібна термінова заміна. Технічні рідини пошкоджують ремінь, тому він завжди має бути сухим.
7. Купівля автомобіля з пробігом
Купівля автомобіля з непідтвердженим пробігом та технічним обслуговуванням – лотерея. Не завжди вдається знайти автомобіль із прозорою історією обслуговування. Тому, якщо є сумніви щодо стану ременя ГРМ, краще перестрахуватися і відразу замінити його.