Categories: Авто

7 звичок водіїв, які псують машину

Share

З кожним роком автомобілі стають досконалішими. Покращується рівень інтелектуальних систем, якості безпеки, а двигуни споживають все менше пального. Сучасні моделі середнього цінового сегменту вже давно навчилися автоматично вмикати фари у темряву, двірники – в дощ, адаптувати підвіску до типу дороги. Системи в машинах до 30 тисяч доларів можуть зупиняти авто перед перешкодою і спрогнозувати зіткнення, пише obozrevatel.com.

Здавалося б, основні ризики під час руху сучасне авто бере на себе. А його вузли здатні витримати будь-яке навантаження. Проте є застереження: водій так само лишається головним і навіть найдорожчий автомобіль є набором механізмів, котрі мають певні вимоги в експлуатації. Та й законів фізики ніхто не відміняв.

Пересічний водій із повним набором шкідливих звичок вже за рік їзди може суттєво скоротити ресурс свого автомобіля і безповоротно пошкодити деякі деталі.

Найдорожча частина машини – кузов. Він швидше псується через дві звички власника – кидати авто де завгодно й мити на мийках без черг. За статистикою провідних страхових компаній України, найчастіше шкодять фарбу легковиків на стоянках супермаркетів та на парковках уздовж дороги. Наслідком близької парковки є рубці на кузові від дверей сусідніх машин і потерті бампери від возиків та недосвідчених автомобілістів. Навіть після ремонту й якісного підбору фарби ваша машина вже ніколи не буде такою, якою зійшла з конвеєра. Спеціалісти помітять різницю щонайменше по товщині лакофарбового покриття.

Поганою є літня звичка лишати авто у затінку дерев. Наприклад, сік тополі лишає на кузові жовтогарячі цятки, що всотується у фарбу. Їх виводять спецзасобами.

Ті власники, які звикли мити авто на сумнівних мийках, ризикують вже у перші кілька місяців машини отримати дрібну павутину на кузові з подряпин лаку. На більшості бюджетних мийок працює некваліфікований персонал. Такі спеціалісти витирають машини по залишку піску й пилу. Так і утворюються мікроподряпини. З часом вони стають глибшими і може початися корозія. Та й якість хімії на мийці теж може бути не найкращою. Деякі дешеві шампуні псують хромоване покриття на пластику.

Шкодить автомобіль і звичка водія розганяти авто на непрогрітому двигуні. Це полюбляють власники легковиків із 2,5-5 літровими турбованими двигунами. Мовляв, авто потужне, швидкісне й недешеве, витримає. Воно справді витримує. Але ресурс двигуна скорочується щонайменше на 20 відсотків. Посилено зношуються поршні, кільця, колінчастий вал і клапани.

Поширеною звичкою є проїзд автомобілем після нічної стоянки по лежачих поліцейських, вибоїнах чи бордюрах. Це прямий шлях на СТО з ремонту ходової частини. Адже деталі підвіски, як й інші вузли, потребують прогріву. Після понад 10 годин простою на холоді всі гумові деталі стають менш еластичними. З часом рвуться сальники й прокладки ходової частини, течуть амортизатори. Часто у міському потоці можна помітити, як авто попереду пригальмовує через кожні 10 секунд. Його стоп-сигнали практично не гаснуть. Під час такого стилю їзди посилено стираються гальмівні колодки та накладки. Їх прийдеться міняти у двічі частіше, ніж можна було б.

На машинах із автоматичними коробками передач поширеною поганою звичкою є перемикатися із заднього ходу в режим “драйв” ще до повної зупинки. Власники авто із механічними коробками передач полюбляють різке прискорення й гальмування передачею. Як в першому, так і в другому випадках, це псує шестерні трансмісії. Також чимало власників машин на “механіці” практикують на світлофорах стояти із витиснутим зчепленням. Це призводить до скорочення ресурсу диска зчеплення на 50 відсотків.

У холодну пору не варто тримати теплу температуру в салоні до останніх секунд поїздки. Це спричинить до того, що зранку скло буде запрілим у кращому випадку. А в мороз покриється кригою. Звісно, лід можна відшкребти, заднє й лобове скло нагріти. Але це недоцільне навантаження на електросистему машину. Особливо в холодну пору. Щоб такої потреби не було, достатньо за 5 хвилин до нічної підковки встановити температуру на мінімум і відчинити вікна на 3 хвилин.

Надійність сучасного автомобіля здебільшого залежить від його класу, якості розробки і рівня виробника. Але не менш важливим є наше ставлення до машини. Чим більш воно відповідальне і свідоме, тим менше коштів йтиме на його обслуговування.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В Україні хочуть конфісковувати автомобілі у п’яних водіїв на користь ЗСУ

Депутати Рівненської обласної ради найближчим часом звернуться до народних депутатів Верховної Ради України, щоб вони…

04.05.2024

В Європі впроваджують новий дорожній знак

Інформаційний знак у формі білого ромба на синьому тлі не позначає смугу для автомобілів Renault.…

04.05.2024

Найдоступніший електромобіль Tesla показали у мережі

Найдешевший новий електромобіль Tesla багато покупців очікували за ціною близько 25 000 доларів. Розмови про…

04.05.2024

У Кабміні готують нові правила для водіїв – заборонять продавати авто

Українцям готують зміни правил оптової та роздрібної торгівлі вживаними автомобілями. Зокрема, пропонується запровадити норму, яка…

04.05.2024

Mercedes-Benz пояснив, навіщо потрібний електричний G-Class

Mercedes-Benz пояснив, навіщо потрібний електричний G-Class. Розробка "батарейної" версії позашляховика пояснюється "стратегією зниження ризиків". Керівник…

04.05.2024

Red Bull розсекретив дату дебюту власного гіперкара RB17

У 2025 році після 19 років роботи гоночна команда Red Bull Racing втратить свого геніального…

04.05.2024