Авто

Названо 3 помилки, які «вбивають» автоматичну коробку передач

Сьогодні автоматична трансмісія залишається найпоширенішою серед усіх типів коробок передач. Гідроавтомат заслужено вважається надійним, зручним у використанні й обслуговуванні, він значно спрощує життя водія. Проте багато автомобілістів досі роблять типові помилки у використанні АКПП, через що скорочують строк її служби.

Варто зазначити, що це стосується не лише класичних “автоматів”, але й варіаторів та роботизованих коробок передач, які нині також популярні. Найпоширеніша помилка – нехтування своєчасною заміною трансмісійної оливи. Багато хто дотримується регламенту офіційних дилерів або обслуговує коробку ще рідше, покладаючись на цифри 90-100 тисяч кілометрів. Насправді ці рекомендації часто завищені, щоб зменшити витрати власників на обслуговування під час гарантії.

Для будь-якої АКПП, варіатора чи робота оптимально міняти мастило частіше – кожні 40-50 тисяч кілометрів. При цьому ефективнішою є повна заміна оливи, а не часткова, яку часто рекламують як дешевший варіант. Однак навіть регулярна заміна мастила – не єдиний фактор, що впливає на довговічність коробки передач.

Варто враховувати умови експлуатації. АКПП не люблять тривалих заторів – перегрів у пробках помітно скорочує ресурс. Якщо є можливість, краще планувати маршрут так, щоб уникати багатогодинних простоїв або робити паузи, даючи трансмісії охолонути. Не менш важливо стежити за станом системи охолодження двигуна та своєчасно міняти антифриз, адже перегрів мотора негативно впливає і на трансмісію.

Ще одна поширена помилка – зайві перемикання селектора між режимами під час коротких зупинок. Деякі водії переводять коробку в “Паркінг” навіть на світлофорах. Це створює зайве навантаження та перегрів. Якщо зупинка триває до хвилини, краще залишати авто в режимі Drive – електроніка сама знімає навантаження при повній зупинці.

Також важливо пам’ятати про правильний порядок перемикання: робити це плавно, через положення N, і лише після повної зупинки авто. Усе це допоможе продовжити ресурс коробки передач майже вдвічі.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: АКПП

Останні записи

Audi зніме з виробництва RS 3 та RS Q3 у 2026 році

Audi готується скоротити спортивну лінійку моделей і відмовитися від кількох культових авто. Під скорочення потраплять…

16.12.2025

Чи шкодить кондиціонер холодному двигуну: пояснення для водіїв

Кондиціонер сьогодні є майже в кожному новому автомобілі - його отримують навіть бюджетні моделі. Водночас…

16.12.2025

Експерт пояснив, чому автогаз у грудні став дорожчим

Причинами подорожчання автогазу у грудні стали затримки постачання пального та зниження температури, повідомив директор консалтингової…

16.12.2025

Чи повинен водій показувати аптечку поліції: пояснення законодавства

Водії часто плутаються щодо обов'язку показувати медичну аптечку поліцейському. Законодавство визначає, що аптечка є обов'язковим…

16.12.2025

Tesla готує заводське рішення для супутникового інтернету у своїх авто

Tesla планує інтегрувати супутниковий інтернет у свої автомобілі, заклавши цю можливість на рівні конструкції даху.…

16.12.2025

Toyota готує нове покоління Harrier: прем’єра у 2027 році

Після виходу нового покоління кросовера Toyota RAV4, модель Harrier, що займає в ієрархії компанії більш…

16.12.2025