Авто

Названо 3 помилки, які «вбивають» автоматичну коробку передач

Сьогодні автоматична трансмісія залишається найпоширенішою серед усіх типів коробок передач. Гідроавтомат заслужено вважається надійним, зручним у використанні й обслуговуванні, він значно спрощує життя водія. Проте багато автомобілістів досі роблять типові помилки у використанні АКПП, через що скорочують строк її служби.

Варто зазначити, що це стосується не лише класичних “автоматів”, але й варіаторів та роботизованих коробок передач, які нині також популярні. Найпоширеніша помилка – нехтування своєчасною заміною трансмісійної оливи. Багато хто дотримується регламенту офіційних дилерів або обслуговує коробку ще рідше, покладаючись на цифри 90-100 тисяч кілометрів. Насправді ці рекомендації часто завищені, щоб зменшити витрати власників на обслуговування під час гарантії.

Для будь-якої АКПП, варіатора чи робота оптимально міняти мастило частіше – кожні 40-50 тисяч кілометрів. При цьому ефективнішою є повна заміна оливи, а не часткова, яку часто рекламують як дешевший варіант. Однак навіть регулярна заміна мастила – не єдиний фактор, що впливає на довговічність коробки передач.

Варто враховувати умови експлуатації. АКПП не люблять тривалих заторів – перегрів у пробках помітно скорочує ресурс. Якщо є можливість, краще планувати маршрут так, щоб уникати багатогодинних простоїв або робити паузи, даючи трансмісії охолонути. Не менш важливо стежити за станом системи охолодження двигуна та своєчасно міняти антифриз, адже перегрів мотора негативно впливає і на трансмісію.

Ще одна поширена помилка – зайві перемикання селектора між режимами під час коротких зупинок. Деякі водії переводять коробку в “Паркінг” навіть на світлофорах. Це створює зайве навантаження та перегрів. Якщо зупинка триває до хвилини, краще залишати авто в режимі Drive – електроніка сама знімає навантаження при повній зупинці.

Також важливо пам’ятати про правильний порядок перемикання: робити це плавно, через положення N, і лише після повної зупинки авто. Усе це допоможе продовжити ресурс коробки передач майже вдвічі.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: АКПП

Останні записи

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025

Toyota готує електричний пікап на платформі Land Cruiser Se

Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…

30.10.2025