Сьогодні електронне гальмо стоянки дедалі частіше зустрічається у сучасних автомобілях, однак воно має низку суттєвих недоліків у порівнянні з класичним механічним ручником. Про це розповів інструктор автошколи у коментарі для журналістів.
Механічний стоянковий гальмо простий у використанні та конструкції. Для багатьох водіїв це інтуїтивний рух – смикнути важіль у критичній ситуації або якщо основні гальма відмовили. Якщо водій раптово знепритомнів чи стало зле, знайти кнопку електроручника чи дочекатися спрацювання системи може бути проблематично.
Ще одна перевага “класики” – незалежність від електроживлення. Якщо акумулятор розряджений, зняти авто з електронного ручника буде складно, тоді як механічний дозволяє одним рухом вимкнути гальмо і рушити з місця, наприклад, скотившись з ухилу або підштовхнувши машину.
Електронне стоянкове гальмо може не одразу спрацювати під час руху або взагалі не відреагувати. Якщо основні гальма відмовили, екстрене гальмування через електронну систему часто неможливе. У разі застрягання в снігу чи багнюці механічний ручник дає змогу вручну регулювати гальмівне зусилля – затягувати чи послаблювати його, що полегшує виїзд.
Обслуговування механічного гальма зазвичай дешевше й простіше: послаблений трос можна підтягнути, а іржу – прибрати та змастити. З електронною системою все складніше: поломки часто пов’язані з датчиками, актуаторами або блоком керування, що значно збільшує вартість ремонту.