Першою ознакою швидкого зносу механічної коробки передач є труднощі з перемиканням: важіль рухається з великим зусиллям, чути хрускіт або скрегіт, а передачі включаються нечітко.
У роботизованих коробках схожі проблеми проявляються у вигляді затримок під час переключення, ривків або “провалів” між передачами. Зазвичай це свідчить про знос зчеплення, синхронізаторів або недостатній рівень трансмісійної рідини.
Для автоматичних коробок і варіаторів типовими ознаками несправностей є ривки під час розгону, пробуксовка або затримка перед початком руху. Особливо тривожним сигналом вважається смикання автомобіля під час перемикання передач – це може вказувати на зношення фрикціонів, проблеми з гідроблоком або недостатній тиск масла в системі.
Гул, скрегіт або вібрація, що посилюються зі збільшенням швидкості, а також металевий стукіт на нейтральній передачі (для механічних коробок) можуть свідчити про знос підшипників, шестерень або нестачу мастила. Візуальним знаком проблеми є також витік трансмісійної рідини – під машиною можуть з’явитися плями червоного або коричневого кольору.
Крім того, автоексперт наголосив, що короткі поїздки на відстань менше 10-15 км можуть бути більш шкідливими для моторного масла, ніж тривала їзда по трасі. Він пояснив, що заміну моторної оливи варто планувати не за пробігом, а орієнтуючись на мотогодини роботи двигуна.