Багато хто вважає, що на СТО можуть усунути будь-яку несправність авто. Однак іноді майстри відмовляються братися за ремонт. Причини різні: надмірна складність, низька рентабельність, юридичні ризики або втручання в конструкцію транспортного засобу.
Найчастіше фахівці уникають трудомістких, брудних і слабооплачуваних робіт. Наприклад, змащування шасі на рамних позашляховиках типу Toyota Fortuner. Для цього потрібно підняти авто, зняти захист днища та виконати фізично важкі дії. Оплата за таку послугу – мінімальна, тож СТО або відмовляється, або встановлює завищену ціну.
Подібна ситуація – із заміною ременя ГРМ на старих преміальних седанах. Через обмежений доступ до вузлів часто доводиться частково розбирати мотор або навіть підвіску. Ремонт ускладнюється зношеними кріпленнями чи прихованими дефектами, тож він може затягнутися й обійтися дорожче, ніж планувалося.
Ще один приклад – спроби відремонтувати електронні модулі, які виробник вважає неремонтопридатними. Наприклад, блоки керування LED-оптикою в авто німецьких брендів. Хоча їх іноді можна відновити, це потребує спеціального обладнання та високої кваліфікації. Багато майстрів уникають таких завдань, адже ризикують не тільки фінансово, а й репутаційно у випадку невдачі.
Також СТО зазвичай неохоче беруться за обслуговування рідкісних або екзотичних авто. Причина – відсутність технічної документації, складність діагностики та дефіцит запчастин. У таких випадках важко спрогнозувати як терміни, так і кінцеву вартість ремонту.
І, нарешті, юридичні нюанси. Майстерні часто уникають втручання в конструкцію авто, зокрема у проводку чи складне доопрацювання. Після таких змін машина має пройти повторну сертифікацію, але більшість власників цього не роблять. Якщо щось зламається, вся відповідальність лягає на СТО.