Авто

Чому українці уникають авто з варіаторами та роботами на вторинному ринку

Share

Останніми роками на нові автомобілі – особливо китайського виробництва – все частіше встановлюють варіатори та роботизовані коробки передач, переважно в парі з малолітражними турбодвигунами. На папері такі трансмісії виглядають привабливо: вони економічні, компактні й не вимагають участі водія в перемиканні передач. Але на практиці все не так райдужно. Як зазначає власник великої мережі автосалонів, дедалі більше водіїв, особливо при виборі авто з пробігом, уникають машин з такими коробками.

“Робот” – це, по суті, механічна коробка, де зчеплення й перемикання контролюються електронікою й сервомеханізмами. Її головні переваги – дешевизна виробництва, компактність і потенційна економічність. Проте на ділі все частіше з’являються скарги. Особливо це стосується моделей з одним зчепленням, які найчастіше встановлюють на бюджетні китайські авто. Такі “роботи” погано поводяться на підйомах, смикаються під час зупинок, перегріваються в заторах і можуть перейти в аварійний режим. У міських умовах це перетворюється на постійну мороку, а через негативні відгуки багато потенційних покупців просто оминають ці авто стороною.

Дводискові коробки (DSG, DCT тощо) виглядають краще – вони забезпечують плавне й швидке перемикання. Нові версії демонструють цілком прийнятну надійність, але шлейф негативу тягнеться ще з початку 2010-х, коли перші DSG від Volkswagen та Skoda масово ламалися: виходили з ладу мехатроніки, зношувалося зчеплення, перегрівалося мастило. Навіть із технічними покращеннями, довіра до таких трансмісій відновлюється повільно.

Варіатори (CVT) – ще одна суперечлива тема. Японські агрегати від Aisin і Jatco, встановлені на моделях Toyota, Nissan, Subaru, можуть слугувати довго, якщо дотримуватись регламенту: міняти мастило, не перевантажувати, уникати агресивного стилю. Проте з китайськими CVT ситуація гірша, особливо коли йдеться про поєднання з малолітражними турбомоторами. Такі коробки вразливі до перегріву, ковзання ременя і виходу з ладу вже на пробігах у 50-70 тисяч кілометрів. Особливо в умовах міста, у заторах або при спекотній погоді.

Уживані авто з такими коробками – зона ризику. Часто їх продають одразу після появи перших ознак проблем – поки ще діє гарантія. Зовні машина може виглядати привабливо, але трансмісія – вже на межі ресурсу. Без ретельної діагностики така купівля – справжня лотерея. На вторинному ринку такі авто продаються все гірше: покупці читають форуми, дивляться огляди, радяться з майстрами – і в результаті вибирають або класичну “автоматичну” коробку, або звичну “механіку”.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: АКПП

Останні записи

Податки при продажу автомобіля: хто, коли і скільки має платити

Громадяни, які мають намір продати власне авто, повинні враховувати податкові зобов'язання. Розмір податків залежить від…

15.06.2025

Чому українці масово провалюють практичні іспити на права і як цього уникнути

З початку 2025 року в Україні було проведено понад 300 тисяч практичних іспитів на водійські…

15.06.2025

Що потрібно знати про перевезення дітей у авто: правила та штрафи

В Україні питання безпечного перевезення дітей досі залишається на другому плані, особливо якщо порівнювати з…

15.06.2025

Як поводитись, якщо вас зупинила поліція: поради адвоката

Кожен водій рано чи пізно може опинитися в ситуації, коли його зупиняє поліція. У таких…

15.06.2025

Експерти назвали найбільш аварійні авто 2020 року

Американський Інститут дорожньої безпеки (IIHS) провів масштабне дослідження, яке показало, які п'ятирічні автомобілі є найнебезпечнішими…

15.06.2025

В Україні з 1 липня техогляд автомобілів проходитиме з обов’язковою відеофіксацією

З 1 липня в Україні змінюється порядок проведення технічного огляду автомобілів - тепер усі перевірки…

15.06.2025