Навіть за наявності сучасних охоронних систем і розумних брелоків автомобілісти продовжують стикатися з банальною ситуацією: двері зачинилися, а ключі залишилися всередині. Як розповів інспектор поліції, варіантів розв’язання проблеми кілька, але майже кожен із них потребує або часу, або витрат.
Найрозумнішим рішенням у такій ситуації є виклик фахівця зі зламування автомобілів. Йдеться не про злом у кримінальному сенсі, а про професійну послугу, що надається спеціалізованими компаніями. Такі майстри працюють із широким спектром автомобілів, від вітчизняних моделей до сучасних кросоверів і преміум-сегмента. У них є набір тонких механічних інструментів, а також електронні пристрої для безпечного відкриття замків. Вартість послуги залежить від марки машини і складності доступу: у випадку з Ланосом вона може становити всього 500 гривень, а для дорогих моделей – до 5 000. Середня ціна по ринку – близько 2 000 гривень. Головна перевага такого підходу – збереження кузова і механізмів, адже найменша вм’ятина, подряпина або пошкоджений замок здатні обернутися набагато більшими витратами в подальшому.
Якщо доступ до запасного комплекту ключів можливий, найлогічніше скористатися саме цим варіантом. У більшості випадків під час купівлі нового автомобіля власнику передають два ключі, один з яких залишається вдома. Дзвінок родичу або другу з проханням привезти другий комплект може заощадити не тільки гроші, а й нерви. Однак цей спосіб працює лише за наявності часу і можливості когось дочекатися. В екстрених же ситуаціях – наприклад, якщо в салоні залишається дитина – зволікання може бути неприпустимим. Саме тоді можливий крайній крок – розбиття скла. Інспектор радить при цьому обирати найменш витратний з погляду подальшого ремонту варіант: невелике бокове або заднє скло, заміна якого обійдеться значно дешевше, ніж лобового. Але навіть у такій ситуації необхідно діяти акуратно, щоб не завдати шкоди пасажирам або собі.
У випадку із застарілими автомобілями, особливо вітчизняними, водії іноді вдаються до грубих методів, таких як вибивання личинки замка. Цей спосіб, хоча і виглядає радикально, може бути виправданий за відсутності інших варіантів і за умови, що вартість ремонту незначна. Наприклад, нова личинка для Ланоса коштує в межах 200-300 гривень, і її заміна не вимагає складного втручання. Однак у випадку з сучасним кросовером доведеться віддати вже кілька тисяч гривень.
Проте фахівці наголошують: такий підхід застосовується лише у виняткових випадках і не рекомендується без нагальної потреби. Нерідко на просторах інтернету можна знайти “лайфхаки” від нібито досвідчених водіїв, які радять використовувати дріт, лінійку або викрутку для відчинення дверей. На практиці подібні поради, в кращому разі, придатні для автомобілів кінця минулого століття з простими механізмами. У гіршому – вони призводять до пошкодження ущільнювачів, замків, лакофарбового покриття і не вирішують проблему. Особливо обережно слід ставитися до ідеї впровадити дріт через ущільнювач або натиснути лінійкою на блокіратор – сучасні автомобілі погано переносять таку самодіяльність.
Щоб мінімізувати ймовірність подібних ситуацій, фахівці рекомендують завжди тримати ключі при собі, навіть якщо планується вийти з машини на хвилину. Деякі автовласники відключають функцію автоматичного блокування дверей у меню налаштувань – така можливість передбачена в низці моделей.