Авто

Як затори вбивають двигун: шкода, про яку не підозрюють водії

Багато українських водіїв щодня годинами стоять у заторах, навіть не здогадуючись, якої шкоди це завдає їхнім автомобілям. Досвідчений автомеханік пояснює, чому така експлуатація може бути небезпечною для двигуна і як захистити силову установку від передчасного зносу.

На перший погляд, рух у заторі здається нешкідливим: низькі оберти, мінімальні навантаження. Але це хибне враження. Постійні зупинки та рушання призводять до неповного згоряння пального в циліндрах, що викликає утворення нагару та сажі. Вони осідають у камері згоряння, на свічках і клапанах, поступово пошкоджуючи металеві елементи. До цього додається й загазованість повітря в заторах, яка спричиняє кисневе голодування двигуна і ще більше погіршує процес згоряння.

Постійна їзда в умовах заторів негативно впливає і на моторну оливу. Підвищена температура, залишки незгорілого пального та сажа руйнують її структуру, знижують в’язкість і зменшують захисні властивості. При цьому олива може виглядати чистою зовні, хоча вже не виконує свої функції належним чином. Сажа здатна закупорити тонкі масляні канали, проникати в турбіну та систему рециркуляції відпрацьованих газів, провокуючи перегрів і поломки.

Не менша загроза нависає над каталітичним нейтралізатором. Для його нормальної роботи необхідна температура понад 350 градусів, а в умовах затору досягти її практично неможливо. Внаслідок цього каталізатор поступово забивається, що може призвести до деформації внутрішніх елементів, руйнування керамічного блоку, а в найгіршому випадку – потрапляння його уламків у двигун, що потребуватиме капітального ремонту.

Щоб зменшити шкоду від такої експлуатації, автомеханіки радять дотримуватися регламенту обслуговування та частіше міняти оливу, особливо якщо автомобіль регулярно потрапляє в затори. При цьому варто обирати високоякісне мастило з високою термостійкістю та стійкістю до окислення. Також важливо слідкувати за станом системи охолодження, вчасно міняти антифриз і очищувати радіатор від бруду. Лише такий підхід допоможе зберегти двигун у справному стані навіть в умовах щоденного міського руху.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Фотошпигуни показали оновлений BMW X1 із дизайном у стилі Neue Klasse

BMW готує нове покоління компактного кросовера X1, яке отримає сміливий дизайн у стилі Neue Klasse.…

05.09.2025

Honda прагне перевершити Volvo та стати найнадійнішим брендом у світі

Японський бренд Honda поставив перед собою амбітну мету - стати автовиробником, який асоціюється насамперед із…

05.09.2025

Чому влітку краще обирати А-95, а взимку можна заправлятися А-92

Більшість атмосферних двигунів мають ступінь стиснення на рівні близько 11, тому можуть працювати як на…

05.09.2025

Рендери показали, яким може стати Toyota Corolla Cross другої генерації

Компактний кросовер Corolla Cross дебютував у лінійці Toyota у 2020 році, використавши як основу класичну…

05.09.2025

Mercedes готує повернення кабріолету G-Class

Модельний ряд Mercedes G-Class розширюватиметься: компанія натякнула на повернення кабріолету. Автовиробник не розкривав подробиці, але…

05.09.2025

Hyundai Tucson наступного покоління хоче перевершити Toyota RAV4

Хоча за світовими продажами Hyundai Tucson поки що не здатен серйозно конкурувати з лідером сегменту…

05.09.2025