Багато українських водіїв щодня годинами стоять у заторах, навіть не здогадуючись, якої шкоди це завдає їхнім автомобілям. Досвідчений автомеханік пояснює, чому така експлуатація може бути небезпечною для двигуна і як захистити силову установку від передчасного зносу.
На перший погляд, рух у заторі здається нешкідливим: низькі оберти, мінімальні навантаження. Але це хибне враження. Постійні зупинки та рушання призводять до неповного згоряння пального в циліндрах, що викликає утворення нагару та сажі. Вони осідають у камері згоряння, на свічках і клапанах, поступово пошкоджуючи металеві елементи. До цього додається й загазованість повітря в заторах, яка спричиняє кисневе голодування двигуна і ще більше погіршує процес згоряння.
Постійна їзда в умовах заторів негативно впливає і на моторну оливу. Підвищена температура, залишки незгорілого пального та сажа руйнують її структуру, знижують в’язкість і зменшують захисні властивості. При цьому олива може виглядати чистою зовні, хоча вже не виконує свої функції належним чином. Сажа здатна закупорити тонкі масляні канали, проникати в турбіну та систему рециркуляції відпрацьованих газів, провокуючи перегрів і поломки.
Не менша загроза нависає над каталітичним нейтралізатором. Для його нормальної роботи необхідна температура понад 350 градусів, а в умовах затору досягти її практично неможливо. Внаслідок цього каталізатор поступово забивається, що може призвести до деформації внутрішніх елементів, руйнування керамічного блоку, а в найгіршому випадку – потрапляння його уламків у двигун, що потребуватиме капітального ремонту.
Щоб зменшити шкоду від такої експлуатації, автомеханіки радять дотримуватися регламенту обслуговування та частіше міняти оливу, особливо якщо автомобіль регулярно потрапляє в затори. При цьому варто обирати високоякісне мастило з високою термостійкістю та стійкістю до окислення. Також важливо слідкувати за станом системи охолодження, вчасно міняти антифриз і очищувати радіатор від бруду. Лише такий підхід допоможе зберегти двигун у справному стані навіть в умовах щоденного міського руху.
Дарницький районний суд Києва визнав законними червоні задні покажчики повороту на автомобілі Tesla. Справа стосувалася…
Електроліт у акумуляторі сам по собі замерзає нечасто, але ризик підвищується при низькій щільності, що…
З настанням холодів водії стикаються з проблемою довгого очікування прогріву салону. Сучасні технології, як автономні…
З 2023 року соцмережі рясніють відеороликами та статтями про нібито плани Dacia випустити ультрасучасний, але…
Багато українських водіїв під час зупинки поліцією починають панікувати та беззаперечно виконують усі вимоги інспекторів,…
Mercedes готує дуже насичений 2026 рік - майже щомісяця компанія планує нові презентації. Стартують наприкінці…
Leave a Comment