Багато українських водіїв щодня годинами стоять у заторах, навіть не здогадуючись, якої шкоди це завдає їхнім автомобілям. Досвідчений автомеханік пояснює, чому така експлуатація може бути небезпечною для двигуна і як захистити силову установку від передчасного зносу.
На перший погляд, рух у заторі здається нешкідливим: низькі оберти, мінімальні навантаження. Але це хибне враження. Постійні зупинки та рушання призводять до неповного згоряння пального в циліндрах, що викликає утворення нагару та сажі. Вони осідають у камері згоряння, на свічках і клапанах, поступово пошкоджуючи металеві елементи. До цього додається й загазованість повітря в заторах, яка спричиняє кисневе голодування двигуна і ще більше погіршує процес згоряння.
Постійна їзда в умовах заторів негативно впливає і на моторну оливу. Підвищена температура, залишки незгорілого пального та сажа руйнують її структуру, знижують в’язкість і зменшують захисні властивості. При цьому олива може виглядати чистою зовні, хоча вже не виконує свої функції належним чином. Сажа здатна закупорити тонкі масляні канали, проникати в турбіну та систему рециркуляції відпрацьованих газів, провокуючи перегрів і поломки.
Не менша загроза нависає над каталітичним нейтралізатором. Для його нормальної роботи необхідна температура понад 350 градусів, а в умовах затору досягти її практично неможливо. Внаслідок цього каталізатор поступово забивається, що може призвести до деформації внутрішніх елементів, руйнування керамічного блоку, а в найгіршому випадку – потрапляння його уламків у двигун, що потребуватиме капітального ремонту.
Щоб зменшити шкоду від такої експлуатації, автомеханіки радять дотримуватися регламенту обслуговування та частіше міняти оливу, особливо якщо автомобіль регулярно потрапляє в затори. При цьому варто обирати високоякісне мастило з високою термостійкістю та стійкістю до окислення. Також важливо слідкувати за станом системи охолодження, вчасно міняти антифриз і очищувати радіатор від бруду. Лише такий підхід допоможе зберегти двигун у справному стані навіть в умовах щоденного міського руху.
BMW готує нове покоління компактного кросовера X1, яке отримає сміливий дизайн у стилі Neue Klasse.…
Японський бренд Honda поставив перед собою амбітну мету - стати автовиробником, який асоціюється насамперед із…
Більшість атмосферних двигунів мають ступінь стиснення на рівні близько 11, тому можуть працювати як на…
Компактний кросовер Corolla Cross дебютував у лінійці Toyota у 2020 році, використавши як основу класичну…
Модельний ряд Mercedes G-Class розширюватиметься: компанія натякнула на повернення кабріолету. Автовиробник не розкривав подробиці, але…
Хоча за світовими продажами Hyundai Tucson поки що не здатен серйозно конкурувати з лідером сегменту…
Leave a Comment