Авто

Чому навіть влітку може знадобитися вимкнути систему стабілізації ESP

Share

Система електронної стабілізації (ESP) є стандартним оснащенням майже всіх сучасних автомобілів і давно довела свою ефективність у підвищенні активної безпеки. У багатьох країнах її наявність є обов’язковою умовою для допуску автомобіля на ринок. Але попри всі переваги, виробники передбачають можливість тимчасового відключення ESP – і це може бути корисно не лише в зимовий період, а й улітку.

ESP тісно взаємодіє з антиблокувальною системою (ABS) і контролем тяги. Її головна функція – запобігати заносу автомобіля, втручаючись у ситуацію шляхом пригальмовування окремих коліс, зменшення подачі палива, обмеження відкриття дросельної заслінки чи навіть зміни логіки роботи трансмісії. Про активність системи зазвичай свідчить відповідний індикатор на панелі приладів і, іноді, звуковий сигнал.

У несприятливих погодних умовах, наприклад, під час дощу або на слизькому узбіччі, ESP може стати рятівником. Вона миттєво стабілізує авто, якщо занос викликаний різницею зчеплення між колесами. Втім, для правильної роботи системи необхідно дотримуватись адекватного швидкісного режиму.

Коли ESP краще вимкнути

Втім, бувають ситуації, коли система стабілізації, навпаки, заважає. Для таких випадків у багатьох авто передбачено окрему кнопку для її деактивації – іноді достатньо короткого натискання, іноді потрібно утримати її кілька секунд. Після вимкнення на панелі приладів з’явиться відповідне повідомлення. Але варто знати: у деяких авто ESP повністю вимикається лише після видалення запобіжника.

Найчастіше необхідність у відключенні ESP виникає на покриттях з низьким зчепленням – мокрому ґрунті, піску, траві. У таких умовах потрібна висока тяга, а система, помітивши пробуксовку, обмежує оберти двигуна, не дозволяючи перевищити 1500-2000 об/хв. Водій тисне на газ, але авто не може набрати обертів – машина просто не рушає.

Навіщо вимикати ESP влітку

Улітку відключення ESP також може бути доречним – наприклад, під час руху сільськими дорогами після дощу або в лісі. На слизьких поверхнях система здатна надто швидко реагувати на ковзання коліс, “гальмуючи” автомобіль і не даючи достатньої потужності для подолання перешкоди. Якщо відключити ESP заздалегідь, шанси проїхати складну ділянку зростають.

Коли повертати ESP назад

Щойно складну ділянку подолано, систему обов’язково слід знову активувати – у більшості ситуацій вона справді допомагає. Багато моделей автомобілів автоматично вмикають ESP, коли швидкість перевищує певний поріг (зазвичай близько 40 км/год).

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Купівля вживаного авто: на що звернути увагу

Купівля вживаного автомобіля — це як прогулянка мінним полем із зав'язаними очима: іноді щастить пройти…

01.06.2025

Volkswagen повертає фізичні кнопки в нові моделі авто

Volkswagen вирішив змінити підхід до дизайну інтер'єру. Після багатьох років, коли компанія прибирала кнопки і…

01.06.2025

Xiaomi YU7 2025 показали у фіолетовому кольорі

У Мережі з'явилися зображення нового Xiaomi YU7 2025 модельного року в раніше недоступному фіолетовому кольорі.…

01.06.2025

А-92 чи А-95: який бензин краще для вашого авто в спеку

Від якості та характеристик бензину безпосередньо залежить робота двигуна внутрішнього згоряння. Під час відвідування АЗС…

01.06.2025

Toyota офіційно розсекретила зовнішність нового Land Cruiser FJ (ФОТО)

Toyota офіційно підтвердила зовнішній вигляд нового бюджетного позашляховика Land Cruiser FJ. У Мережі з’явилися патентні…

01.06.2025

Розкрито зміни, які отримає новий Volkswagen T-Cross 2026 року

Компанія Volkswagen оновила свій компактний кросовер T-Cross, представивши версію 2026 модельного року з незначними змінами.…

01.06.2025