Авто

Чому навіть влітку може знадобитися вимкнути систему стабілізації ESP

Share

Система електронної стабілізації (ESP) є стандартним оснащенням майже всіх сучасних автомобілів і давно довела свою ефективність у підвищенні активної безпеки. У багатьох країнах її наявність є обов’язковою умовою для допуску автомобіля на ринок. Але попри всі переваги, виробники передбачають можливість тимчасового відключення ESP – і це може бути корисно не лише в зимовий період, а й улітку.

ESP тісно взаємодіє з антиблокувальною системою (ABS) і контролем тяги. Її головна функція – запобігати заносу автомобіля, втручаючись у ситуацію шляхом пригальмовування окремих коліс, зменшення подачі палива, обмеження відкриття дросельної заслінки чи навіть зміни логіки роботи трансмісії. Про активність системи зазвичай свідчить відповідний індикатор на панелі приладів і, іноді, звуковий сигнал.

У несприятливих погодних умовах, наприклад, під час дощу або на слизькому узбіччі, ESP може стати рятівником. Вона миттєво стабілізує авто, якщо занос викликаний різницею зчеплення між колесами. Втім, для правильної роботи системи необхідно дотримуватись адекватного швидкісного режиму.

Коли ESP краще вимкнути

Втім, бувають ситуації, коли система стабілізації, навпаки, заважає. Для таких випадків у багатьох авто передбачено окрему кнопку для її деактивації – іноді достатньо короткого натискання, іноді потрібно утримати її кілька секунд. Після вимкнення на панелі приладів з’явиться відповідне повідомлення. Але варто знати: у деяких авто ESP повністю вимикається лише після видалення запобіжника.

Найчастіше необхідність у відключенні ESP виникає на покриттях з низьким зчепленням – мокрому ґрунті, піску, траві. У таких умовах потрібна висока тяга, а система, помітивши пробуксовку, обмежує оберти двигуна, не дозволяючи перевищити 1500-2000 об/хв. Водій тисне на газ, але авто не може набрати обертів – машина просто не рушає.

Навіщо вимикати ESP влітку

Улітку відключення ESP також може бути доречним – наприклад, під час руху сільськими дорогами після дощу або в лісі. На слизьких поверхнях система здатна надто швидко реагувати на ковзання коліс, “гальмуючи” автомобіль і не даючи достатньої потужності для подолання перешкоди. Якщо відключити ESP заздалегідь, шанси проїхати складну ділянку зростають.

Коли повертати ESP назад

Щойно складну ділянку подолано, систему обов’язково слід знову активувати – у більшості ситуацій вона справді допомагає. Багато моделей автомобілів автоматично вмикають ESP, коли швидкість перевищує певний поріг (зазвичай близько 40 км/год).

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Tesla оновила Model S та Model X: новий дизайн, покращена підвіска і адаптивні фари

За інформацією Carscoops, наразі Model S і Model X складають менше ніж 5% від загальних…

14.06.2025

Volvo представила оновлений кросовер XC40 2026: перші фото

Компанія Volvo оголосила про старт продажів оновленого кросовера XC40 2026 модельного року. Автомобіль представлений у…

14.06.2025

Небезпека дешевих запчастин: що може зламатися і чим це загрожує

В умовах зростання цін чимало автовласників дедалі частіше звертаються до недорогих аналогів оригінальних запчастин, часто…

14.06.2025

Автомеханік жорстко розкритикував надійність Volkswagen

Відомий автомеханік Скотті Кілмер висловив свою думку про те, що ремонт автомобілів одного з найбільш…

14.06.2025

General Motors інвестує майже $4 млрд у відновлення виробництва електрокарів у США

General Motors офіційно оголосила про велику інвестицію в розмірі майже 4 мільярдів доларів в американські…

14.06.2025

В Україні заборонили мити та ремонтувати авто у громадських місцях

В Україні офіційно заборонено мити та ремонтувати автомобілі у громадських місцях, і за порушення цих…

14.06.2025