Система електронної стабілізації (ESP) є стандартним оснащенням майже всіх сучасних автомобілів і давно довела свою ефективність у підвищенні активної безпеки. У багатьох країнах її наявність є обов’язковою умовою для допуску автомобіля на ринок. Але попри всі переваги, виробники передбачають можливість тимчасового відключення ESP – і це може бути корисно не лише в зимовий період, а й улітку.
ESP тісно взаємодіє з антиблокувальною системою (ABS) і контролем тяги. Її головна функція – запобігати заносу автомобіля, втручаючись у ситуацію шляхом пригальмовування окремих коліс, зменшення подачі палива, обмеження відкриття дросельної заслінки чи навіть зміни логіки роботи трансмісії. Про активність системи зазвичай свідчить відповідний індикатор на панелі приладів і, іноді, звуковий сигнал.
У несприятливих погодних умовах, наприклад, під час дощу або на слизькому узбіччі, ESP може стати рятівником. Вона миттєво стабілізує авто, якщо занос викликаний різницею зчеплення між колесами. Втім, для правильної роботи системи необхідно дотримуватись адекватного швидкісного режиму.
Втім, бувають ситуації, коли система стабілізації, навпаки, заважає. Для таких випадків у багатьох авто передбачено окрему кнопку для її деактивації – іноді достатньо короткого натискання, іноді потрібно утримати її кілька секунд. Після вимкнення на панелі приладів з’явиться відповідне повідомлення. Але варто знати: у деяких авто ESP повністю вимикається лише після видалення запобіжника.
Найчастіше необхідність у відключенні ESP виникає на покриттях з низьким зчепленням – мокрому ґрунті, піску, траві. У таких умовах потрібна висока тяга, а система, помітивши пробуксовку, обмежує оберти двигуна, не дозволяючи перевищити 1500-2000 об/хв. Водій тисне на газ, але авто не може набрати обертів – машина просто не рушає.
Улітку відключення ESP також може бути доречним – наприклад, під час руху сільськими дорогами після дощу або в лісі. На слизьких поверхнях система здатна надто швидко реагувати на ковзання коліс, “гальмуючи” автомобіль і не даючи достатньої потужності для подолання перешкоди. Якщо відключити ESP заздалегідь, шанси проїхати складну ділянку зростають.
Щойно складну ділянку подолано, систему обов’язково слід знову активувати – у більшості ситуацій вона справді допомагає. Багато моделей автомобілів автоматично вмикають ESP, коли швидкість перевищує певний поріг (зазвичай близько 40 км/год).
За інформацією Carscoops, наразі Model S і Model X складають менше ніж 5% від загальних…
Компанія Volvo оголосила про старт продажів оновленого кросовера XC40 2026 модельного року. Автомобіль представлений у…
В умовах зростання цін чимало автовласників дедалі частіше звертаються до недорогих аналогів оригінальних запчастин, часто…
Відомий автомеханік Скотті Кілмер висловив свою думку про те, що ремонт автомобілів одного з найбільш…
General Motors офіційно оголосила про велику інвестицію в розмірі майже 4 мільярдів доларів в американські…
В Україні офіційно заборонено мити та ремонтувати автомобілі у громадських місцях, і за порушення цих…
Leave a Comment