Багато водіїв помилково вважають, що стан автомобіля залежить виключно від пробігу та умов експлуатації. Однак існує ще один важливий чинник – звички самого власника. Часто можна побачити дві машини з однаковим кілометражем, але одна виглядає майже як нова, а інша – ніби ось-ось розсиплеться.
Цього тижня експерти назвали найшкідливіші звички, які можуть значно скоротити ресурс автомобіля. Через них агрегати й механізми зношуються значно швидше, навіть якщо зовні ці дії здаються безпечними. Зокрема, йдеться про власників авто з механічною коробкою передач. Такі машини ще доволі поширені на наших дорогах.
Одна з типових звичок – тримати ногу на педалі зчеплення під час руху. Це закріплюється ще під час навчання в автошколі, але згодом переходить у постійну практику. В результаті – передчасний знос вижимного підшипника та самого зчеплення. Ще одна поширена помилка – залишати авто на передачі замість використання стоянкового гальма. Це створює ризик скочування, особливо на ухилі, а також додатково навантажує коробку передач, що шкодить її ресурсу. Крім того, водій може просто забути про ввімкнену передачу, і під час запуску двигуна авто рвоне вперед або назад, пошкодивши інші ТЗ або об’єкти.
Не варто забувати й про необхідність заміни масла в механічній КПП. Хоча й рідше, ніж в “автоматах”, однак приблизно раз на 80-100 тисяч км мастило таки варто міняти.
Інші шкідливі звички стосуються усіх авто, незалежно від типу трансмісії. Наприклад, різке натискання на педаль газу, особливо на холодному двигуні, здатне зашкодити не лише мотору, а й трансмісії. Так само шкідливим є часте екстрене гальмування – воно прискорює зношування гальмівних дисків, колодок і навіть шин.
Ще одна небезпечна звичка – їздити з майже порожнім баком. Паливний насос охолоджується за рахунок пального, тож при низькому рівні пального насос перегрівається і швидше виходить з ладу. До того ж, насос змушений всмоктувати пальне з дна бака, де осідають забруднення – це шкодить усій паливній системі.
Чимало водіїв також нехтують прогрівом двигуна в холодну пору, посилаючись на поради деяких “фахівців” або навіть виробників. Проте починати рух із холодним мотором – прямий шлях до серйозної поломки. Прогрівати двигун потрібно не лише взимку, а й улітку, щоправда, в спекотну пору це займає менше часу.
Ще одна типова помилка – проїзд вибоїн і “лежачих поліцейських” на великій швидкості. Таке нехтування загрожує деформацією дисків, пошкодженням шин і розбалансуванням коліс. Також страждає підвіска: зокрема, амортизатори, пружини та важелі.
І насамкінець – про неправильне паркування. Не залишайте авто з колесами, повернутими під кутом. Навіть у нерухомому стані це створює навантаження на рульовий механізм, через що швидше зношуються рульові тяги та насос ГУР.