Не паркуйся, де попало: небезпеки, про які водії часто забувають влітку

Час читання: 2 хв.
0
Не паркуйся, де попало: небезпеки, про які водії часто забувають влітку

Спекотне сонце влітку створює серйозне випробування не лише для людини, а й для автомобіля. Залишити машину під відкритим небом навіть на кілька годин – і ось уже кермо стає гарячим, пластик у салоні нагрівається до критичних температур, а акумулятор часто втрачає заряд раніше, ніж очікувалося. Експерти наголошують: літнє паркування – це не просто пошук вільного місця, а справжня стратегія, яка вимагає передбачливості.

Багатьом здається, що знайдена тінь – це порятунок. Але така ілюзія швидко розвіюється, адже сонце постійно рухається, і вже через кілька годин тінь, яка здавалася надійним укриттям, зникає, залишаючи машину під прямим промінням. Найкраще передбачати хід сонця та паркувати авто так, щоб світло падало на задню частину – вона нагрівається менше. Якщо немає інших варіантів, краще залишати авто, розвернувши його передньою частиною на схід: ранкове світло менш агресивне, а у пікову спеку промені вже припадають на багажник.

Часто водії шукають тінь під деревами, але це не завжди вдале рішення. Під кроною на авто можуть потрапити пташиний послід, смола або пилок, що негативно впливають на лакофарбове покриття. Якщо вже довелося припаркуватися під деревом, потрібно якнайшвидше помити авто – особливо якщо помітні липкі плями або білясті сліди.

Реклама

Ще одна поширена помилка – паркування на траві або сирій землі. Така поверхня під сонцем починає випаровувати вологу, створюючи ефект парника знизу. Це підвищує вологість під днищем, що може прискорити корозію, пошкодити пластикові елементи захисту або навіть підвищити рівень вологості в салоні. Найкраще рішення – рівна асфальтована або бетонна поверхня.

Після тривалої або активної їзди, особливо трасою, автомобіль не слід одразу ставити на ручне гальмо, особливо на ухилі. Гарячі гальмівні диски можуть призвести до того, що колодки “прилипнуть”, а перегрів супортів лише ускладнить ситуацію. В такому випадку краще скористатися противідкатними упорами та увімкнути передачу, якщо у вас механічна коробка, і дати автомобілю охолонути.

Навіть за відсутності гаража чи затіненого місця можна зменшити вплив сонця. Наприклад, встановлений на лобовому склі сонцезахисний екран здатен знизити температуру в салоні на 10-15 градусів. Захисні шторки на вікнах зменшують ризик вигоряння пластику та оббивки. Легке прочинення вікон забезпечує вентиляцію, але це доцільно лише у безпечних умовах. Якщо ж авто надовго залишається на стоянці, доречно використовувати спеціальний тент або чохол. Вироби з тепловідбивним або УФ-захистом допоможуть зберегти кузов, лакофарбове покриття й салон у належному стані, а моделі з вентиляційними отворами запобігають утворенню надмірної спеки всередині.

Особливо важливо – не залишати в машині предметів, які можуть становити небезпеку під впливом високих температур. У розігрітому до 60-70 градусів салоні електроніка – телефони, павербанки, навігатори – може вийти з ладу. Аерозольні балончики здатні вибухнути, а окуляри чи пластикові елементи – розплавитись. Навіть звичайна пляшка з водою іноді перетворюється на лінзу, здатну спричинити пошкодження обшивки.

Отже, влітку важливо бути не лише уважним водієм, а й далекоглядним власником – і тоді спека не стане проблемою ні для вас, ні для вашого авто.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!