Багато водіїв ігнорують лампу тиску масла, вважаючи її тимчасовою неполадкою. Однак навіть короткочасне падіння тиску може призвести до катастрофічних наслідків для двигуна. Автомайстер розповів, від чого залежить рівень тиску і які ознаки говорять про неполадки.
Робота системи змащення починається одразу після запуску мотора – за допомогою насоса, що приводиться в обертання через шестерні і вали, пов’язаних з колінчастим валом. У процесі циркуляції масло нагнітається каналами до вузлів тертя, створюючи всередині необхідний тиск. Якщо параметри перевищують допустимий поріг, наприклад через надмірно густу оливу або підвищені оберти двигуна, спрацьовує клапан скидання тиску. Він повертає надлишки оливи назад у картер, запобігаючи перевантаженню. При падінні тиску нижче норми датчик подає сигнал на електронний блок управління, і на панелі загоряється контрольна лампа.
Значення тиску варіюються залежно від типу двигуна, його конструкції, температури, оборотів і в’язкості використовуваної оливи. Наприклад, в одному і тому ж моторі олива класу 10W-40 буде створювати більший тиск, ніж 0W-20, оскільки вона густіша і важче прокачується системою. Водночас рідкі оливи легше просуваються каналами, створюючи менший опір, а отже, і тиск нижчий.
У середньому, на холостому ходу в справному двигуні тиск не перевищує 1 бару, тоді як на робочих обертах може досягати 3-6 бар. У момент холодного запуску, коли масло ще густе, показники будуть вищими, але в міру прогрівання вони стабілізуються.