Авто

Чому заміна оливи раз на 7500 км може нашкодити двигуну

Дискусії про те, коли і як правильно змінювати моторну оливу, не стихають у Мережі. Проте всі водії погоджуються в одному: регулярна заміна мастила – необхідність. Інакше двигун може швидко вийти з ладу. Частота заміни та тип оливи залишаються на розсуд власника авто. Але нещодавно один із власників мережі СТО пояснив, чому орієнтуватися лише на пробіг – хибний підхід.

Зазвичай водії обирають інтервали заміни, ґрунтуючись на рекомендаціях виробника, порадах механіків або власному досвіді. Найчастіше мастило змінюють кожні 10-15 тисяч кілометрів. Дехто вважає за краще скоротити цей термін до 7,5 тисяч, пояснюючи це складними умовами експлуатації: пил, затори, різкі зміни температур. У документації ж автовиробників нерідко зазначені інтервали до 20 тисяч кілометрів або один рік незалежно від пробігу.

Чому ж виробники закладають настільки великі інтервали? Вони аргументують це прогресом у розробці моторів і синтетичних олив, які нібито здатні витримувати більші навантаження. Але слід пам’ятати: ці рекомендації базуються на ідеальних умовах, які рідко зустрічаються на практиці, особливо в Україні.

Сувора зима, спека, пилові дороги, постійна їзда в місті із частими зупинками, низькоякісне пальне – усе це пришвидшує зношення оливи. Саме тому універсальні рекомендації можуть бути непридатними для реальних умов.

Більшість водіїв у результаті обирає “золоту середину” – заміну кожні 10 тисяч кілометрів. Та навіть цей інтервал іноді може виявитися занадто великим. Наприклад, якісна синтетична олива розрахована приблизно на 300 мотогодин роботи двигуна. Якщо перевести це у пробіг за середньої швидкості 25 км/год, отримаємо ті самі 7,5 тисяч кілометрів.

Саме мотогодини варто враховувати під час визначення оптимального терміну заміни. Після вичерпання цього ресурсу мастило починає втрачати свої властивості: гірше очищає та менше захищає деталі двигуна.

Умови експлуатації теж сильно впливають на знос мастила. Наприклад, рух трасою на стабільній швидкості менш шкідливий для оливи, ніж постійні зупинки в міському трафіку. У місті мастило швидше старіє, навіть якщо пробіг зростає повільно.

Тому варто орієнтуватися не лише на показники одометра, а й на мотогодини, які можна відстежити через бортовий комп’ютер авто. І, звісно, важливо використовувати якісні мастильні матеріали, адже дешеві оливи втрачають свої властивості значно швидше.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Топ старих авто, які перевершують нові в комфорті та надійності

Сьогодні дилери часто пропонують машини без кондиціонера, з одним склопідйомником і маленьким двигуном. Все нове…

30.08.2025

Nissan готує нове купе для справжніх фанатів драйву

Актуальний Nissan Z з'явився у 2022 році. Разом з ним дебютувала його «заряджена» версія від…

30.08.2025

Volkswagen представив оновлений T-Roc із гібридною установкою

Volkswagen презентував друге покоління кросовера T-Roc, який уперше отримав гібридну силову установку. Оновлена модель стала…

30.08.2025

Audi готує електроспорткар між TT та R8

Audi готує яскраву прем'єру на автосалоні у Мюнхені, який стартує 9 вересня. Німецький бренд представить…

30.08.2025

Відмова зупинитися за сигналом патруля: штраф і тимчасова втрата прав

Зупинка автомобіля на дорозі рідко приносить приємні емоції: водії часто одразу думають про штраф чи…

30.08.2025

В Україні штрафують водіїв через запасне колесо

Українським водіям варто звернути увагу не лише на шини, встановлені на автомобілі, а й на…

30.08.2025