Авто

Чому заміна оливи раз на 7500 км може нашкодити двигуну

Share

Дискусії про те, коли і як правильно змінювати моторну оливу, не стихають у Мережі. Проте всі водії погоджуються в одному: регулярна заміна мастила – необхідність. Інакше двигун може швидко вийти з ладу. Частота заміни та тип оливи залишаються на розсуд власника авто. Але нещодавно один із власників мережі СТО пояснив, чому орієнтуватися лише на пробіг – хибний підхід.

Зазвичай водії обирають інтервали заміни, ґрунтуючись на рекомендаціях виробника, порадах механіків або власному досвіді. Найчастіше мастило змінюють кожні 10-15 тисяч кілометрів. Дехто вважає за краще скоротити цей термін до 7,5 тисяч, пояснюючи це складними умовами експлуатації: пил, затори, різкі зміни температур. У документації ж автовиробників нерідко зазначені інтервали до 20 тисяч кілометрів або один рік незалежно від пробігу.

Чому ж виробники закладають настільки великі інтервали? Вони аргументують це прогресом у розробці моторів і синтетичних олив, які нібито здатні витримувати більші навантаження. Але слід пам’ятати: ці рекомендації базуються на ідеальних умовах, які рідко зустрічаються на практиці, особливо в Україні.

Сувора зима, спека, пилові дороги, постійна їзда в місті із частими зупинками, низькоякісне пальне – усе це пришвидшує зношення оливи. Саме тому універсальні рекомендації можуть бути непридатними для реальних умов.

Більшість водіїв у результаті обирає “золоту середину” – заміну кожні 10 тисяч кілометрів. Та навіть цей інтервал іноді може виявитися занадто великим. Наприклад, якісна синтетична олива розрахована приблизно на 300 мотогодин роботи двигуна. Якщо перевести це у пробіг за середньої швидкості 25 км/год, отримаємо ті самі 7,5 тисяч кілометрів.

Саме мотогодини варто враховувати під час визначення оптимального терміну заміни. Після вичерпання цього ресурсу мастило починає втрачати свої властивості: гірше очищає та менше захищає деталі двигуна.

Умови експлуатації теж сильно впливають на знос мастила. Наприклад, рух трасою на стабільній швидкості менш шкідливий для оливи, ніж постійні зупинки в міському трафіку. У місті мастило швидше старіє, навіть якщо пробіг зростає повільно.

Тому варто орієнтуватися не лише на показники одометра, а й на мотогодини, які можна відстежити через бортовий комп’ютер авто. І, звісно, важливо використовувати якісні мастильні матеріали, адже дешеві оливи втрачають свої властивості значно швидше.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Названо найбільш ненадійний повнорозмірний пікап на планеті

В Україні пікапи не мають такої популярності, як у багатьох інших країнах, де вони займають…

24.05.2025

Volvo перетворила XC70 на гібридний кросовер із запасом ходу 200 км

Volvo офіційно розкрила подробиці про новий XC70 2025 року - модель повернеться у вигляді подовженого…

24.05.2025

Hyundai готує шокуючу зміну популярного Tucson: перші фото

Hyundai Tucson у своєму поточному вигляді випускається з 2021 року, а у 2023-му модель зазнала…

23.05.2025

Nissan готує електричний Juke з дизайном у стилі Hyper Punk

Nissan працює над новим поколінням свого екстравагантного кросовера Juke, який у 2026 році повернеться в…

23.05.2025

Як економічний режим впливає на двигун, турбіну і безпеку водіння

На багатьох сучасних авто електронікою передбачено вибір режимів руху. В основному існує 3 варіанти: "Еко",…

23.05.2025

10 способів знизити витрати на паливо без страждань

Коли хтось каже: "Я їжджу економно", уявляється дідусь, що їде 60 км/год без кондиціонера, економлячи…

23.05.2025