Авто

Інструктор з водіння поділився порадами з ефективного гальмування на АКПП і МКПП

Share

Як показує практика, навіть після успішного завершення автошколи та складання іспитів новачкам доводиться ще деякий час адаптовуватись до самостійного керування автомобілем без інструктора. Уникнути помилок на початку водійського шляху складно, тому для перших поїздок часто обирають простіші в управлінні машини. Одним із ключових навичок, яку важливо опанувати в цей період, є правильне гальмування, – про це розповів автоінструктор.

У автошколах цьому питанню зазвичай приділяють мало уваги, і більшість водіїв змушені вчитися через власний досвід. Важливо вчасно зрозуміти, як правильно гальмувати, аби не довелося міняти гальмівні колодки кожні 15-20 тисяч кілометрів. Насправді, навчитись цьому не складно – як на автомобілях з механічною коробкою передач (МКПП), так і на автоматичних трансмісіях (АКПП).

Гальмування на авто з АКПП

На автоматі все досить просто: щойно водій знімає ногу з педалі газу, машина починає сповільнюватись. Щоправда, через роботу електроніки та підтримку обертів процес сповільнення менш активний. У таких випадках можна перейти в ручний режим та послідовно знижувати передачі. Це не лише ефективніше, а й може допомогти зупинити авто у разі відмови гальм – за рахунок гальмування двигуном, яке іноді може бути не менш ефективним, ніж звичайна гальмівна система.

Гальмування на механіці

На МКПП ситуація трохи інша. Тут недостатньо просто відпустити газ – при зниженні швидкості двигун може заглухнути, що призведе до інших проблем. У таких авто гальмування двигуном застосовують на передачах до моменту, поки швидкість не впаде до 15-20 км/год. Після цього варто увімкнути нейтральну передачу, прибрати ногу зі зчеплення, і лише потім натискати на гальмо.

Важливо пам’ятати: на механіці зчеплення під час гальмування не потрібно одразу вичавлювати, поки машина ще в русі на передачі – інакше ви втрачаєте ефект гальмування двигуном.

Гальмування ручником: коли це доречно

Ще один варіант – використання ручного гальма у разі відмови основної системи. Але тут є обмеження: застосовувати стоянкове гальмо можна лише на низькій швидкості – бажано до 15-25 км/год. У крайніх випадках допустимо до 30-40 км/год, але тільки на сухому асфальті. Якщо ж активувати ручник на високій швидкості, це може призвести до занесення і, як наслідок, до аварії.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Названо найпроблемніші Renault на вторинному ринку

Щомісяця в Україну завозять близько 20 000 вживаних автомобілів, більшість із яких - з Європи.…

20.06.2025

Audi планує будівництво заводу в США через тарифний тиск

Німецький автогігант Audi, що належить концерну Volkswagen, розглядає будівництво нового заводу в південних штатах США.…

20.06.2025

Як неправильне паркування скорочує термін служби шин

Багато водіїв ретельно стежать за станом шин: перевіряють тиск, контролюють зношення протектора та намагаються уникати…

20.06.2025

Представлена ​​Honda Accord 2025: ціна від $31 500

Спільне підприємство GAC Honda представило в Китаї седан Honda Accord 2025 з гібридною силовою установкою,…

20.06.2025

Сумна статистика: в Україні зростає кількість смертельних ДТП

За даними патрульної поліції, з січня по травень 2025 року в Україні внаслідок дорожньо-транспортних пригод…

20.06.2025

Volvo виявила дефект у 12 тисячах своїх електрокарів

Власникам деяких електричних та гібридних моделей Volvo рекомендується якнайшвидше звернутися до офіційного сервісного центру. Причина…

20.06.2025