Авто

Інструктор з водіння поділився порадами з ефективного гальмування на АКПП і МКПП

Як показує практика, навіть після успішного завершення автошколи та складання іспитів новачкам доводиться ще деякий час адаптовуватись до самостійного керування автомобілем без інструктора. Уникнути помилок на початку водійського шляху складно, тому для перших поїздок часто обирають простіші в управлінні машини. Одним із ключових навичок, яку важливо опанувати в цей період, є правильне гальмування, – про це розповів автоінструктор.

У автошколах цьому питанню зазвичай приділяють мало уваги, і більшість водіїв змушені вчитися через власний досвід. Важливо вчасно зрозуміти, як правильно гальмувати, аби не довелося міняти гальмівні колодки кожні 15-20 тисяч кілометрів. Насправді, навчитись цьому не складно – як на автомобілях з механічною коробкою передач (МКПП), так і на автоматичних трансмісіях (АКПП).

Гальмування на авто з АКПП

На автоматі все досить просто: щойно водій знімає ногу з педалі газу, машина починає сповільнюватись. Щоправда, через роботу електроніки та підтримку обертів процес сповільнення менш активний. У таких випадках можна перейти в ручний режим та послідовно знижувати передачі. Це не лише ефективніше, а й може допомогти зупинити авто у разі відмови гальм – за рахунок гальмування двигуном, яке іноді може бути не менш ефективним, ніж звичайна гальмівна система.

Гальмування на механіці

На МКПП ситуація трохи інша. Тут недостатньо просто відпустити газ – при зниженні швидкості двигун може заглухнути, що призведе до інших проблем. У таких авто гальмування двигуном застосовують на передачах до моменту, поки швидкість не впаде до 15-20 км/год. Після цього варто увімкнути нейтральну передачу, прибрати ногу зі зчеплення, і лише потім натискати на гальмо.

Важливо пам’ятати: на механіці зчеплення під час гальмування не потрібно одразу вичавлювати, поки машина ще в русі на передачі – інакше ви втрачаєте ефект гальмування двигуном.

Гальмування ручником: коли це доречно

Ще один варіант – використання ручного гальма у разі відмови основної системи. Але тут є обмеження: застосовувати стоянкове гальмо можна лише на низькій швидкості – бажано до 15-25 км/год. У крайніх випадках допустимо до 30-40 км/год, але тільки на сухому асфальті. Якщо ж активувати ручник на високій швидкості, це може призвести до занесення і, як наслідок, до аварії.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Топ-8 помилок водіїв після переходу з механіки на автомат

Багато водіїв, стомлених від постійного перемикання передач та роботи зі зчепленням, мріють про комфортну їзду…

28.09.2025

«Викинг страховка»: онлайн-страхование автомобилей теперь доступно каждому

Страховое агентство «Викинг», успешно работающее на рынке автомобильного страхования более 10 лет, объявляет о запуске…

28.09.2025

Як правильно заправляти автомобіль, щоб не пошкодити паливну систему

Кожен водій стикається з вибором: заправляти авто до повного баку чи тільки на певну суму.…

27.09.2025

Новий законопроєкт про сезонні шини: що чекає українських водіїв

В Україні жваво обговорюють законопроєкт №8369, який уже внесений до Верховної Ради та передбачає запровадження…

27.09.2025

Як часто японці змінюють оливу в моторі і чи варто нам так робити

Японська культура догляду за автомобілями справді заслуговує на увагу, адже навіть після багатьох років активної…

27.09.2025

Як правильно запускати двигун, щоб продовжити його ресурс

Сучасні автомобілі вражають технологіями, які забезпечують надійну роботу двигуна та безпечний рух. Проте навіть звичний…

27.09.2025