Авто

Інструктор з водіння поділився порадами з ефективного гальмування на АКПП і МКПП

Як показує практика, навіть після успішного завершення автошколи та складання іспитів новачкам доводиться ще деякий час адаптовуватись до самостійного керування автомобілем без інструктора. Уникнути помилок на початку водійського шляху складно, тому для перших поїздок часто обирають простіші в управлінні машини. Одним із ключових навичок, яку важливо опанувати в цей період, є правильне гальмування, – про це розповів автоінструктор.

У автошколах цьому питанню зазвичай приділяють мало уваги, і більшість водіїв змушені вчитися через власний досвід. Важливо вчасно зрозуміти, як правильно гальмувати, аби не довелося міняти гальмівні колодки кожні 15-20 тисяч кілометрів. Насправді, навчитись цьому не складно – як на автомобілях з механічною коробкою передач (МКПП), так і на автоматичних трансмісіях (АКПП).

Гальмування на авто з АКПП

На автоматі все досить просто: щойно водій знімає ногу з педалі газу, машина починає сповільнюватись. Щоправда, через роботу електроніки та підтримку обертів процес сповільнення менш активний. У таких випадках можна перейти в ручний режим та послідовно знижувати передачі. Це не лише ефективніше, а й може допомогти зупинити авто у разі відмови гальм – за рахунок гальмування двигуном, яке іноді може бути не менш ефективним, ніж звичайна гальмівна система.

Гальмування на механіці

На МКПП ситуація трохи інша. Тут недостатньо просто відпустити газ – при зниженні швидкості двигун може заглухнути, що призведе до інших проблем. У таких авто гальмування двигуном застосовують на передачах до моменту, поки швидкість не впаде до 15-20 км/год. Після цього варто увімкнути нейтральну передачу, прибрати ногу зі зчеплення, і лише потім натискати на гальмо.

Важливо пам’ятати: на механіці зчеплення під час гальмування не потрібно одразу вичавлювати, поки машина ще в русі на передачі – інакше ви втрачаєте ефект гальмування двигуном.

Гальмування ручником: коли це доречно

Ще один варіант – використання ручного гальма у разі відмови основної системи. Але тут є обмеження: застосовувати стоянкове гальмо можна лише на низькій швидкості – бажано до 15-25 км/год. У крайніх випадках допустимо до 30-40 км/год, але тільки на сухому асфальті. Якщо ж активувати ручник на високій швидкості, це може призвести до занесення і, як наслідок, до аварії.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Через який час після вживання алкоголю можна керувати авто

Адвокат пояснює, як працює калькулятор виведення алкоголю з організму і чому він може вберегти водіїв…

08.11.2025

Tesla оголосила дату презентації нового Roadster

Tesla призначила дату презентації наступного покоління Roadster. Генеральний директор Tesla Ілон Маск заявив на щорічних…

08.11.2025

ТОП-10 найкращих сімейних кросоверів преміум-класу

Минули часи, коли виробникам доводилося обирати між практичністю, комфортом і стилем під час створення кросоверів…

08.11.2025

В Україні нагадали, який штраф загрожує водіям без автоцивілки

Багато українських водіїв і досі легковажно ставляться до страхування, сподіваючись, що проблеми омине. Особливо після…

08.11.2025

Відомий автомеханік розкритикував сучасні автомобілі Toyota

Колишній американський автомеханік Скотті Кілмер, який після виходу на пенсію став популярним блогером на YouTube…

08.11.2025

Експерти закликали не завжди довіряти системам автопілота

Післяпродажні комплекти автопілота захоплюють ринок, але експерти попереджають: без сертифікації та контролю такі системи перетворюють…

08.11.2025