Авто

Інструктор з водіння поділився порадами з ефективного гальмування на АКПП і МКПП

Як показує практика, навіть після успішного завершення автошколи та складання іспитів новачкам доводиться ще деякий час адаптовуватись до самостійного керування автомобілем без інструктора. Уникнути помилок на початку водійського шляху складно, тому для перших поїздок часто обирають простіші в управлінні машини. Одним із ключових навичок, яку важливо опанувати в цей період, є правильне гальмування, – про це розповів автоінструктор.

У автошколах цьому питанню зазвичай приділяють мало уваги, і більшість водіїв змушені вчитися через власний досвід. Важливо вчасно зрозуміти, як правильно гальмувати, аби не довелося міняти гальмівні колодки кожні 15-20 тисяч кілометрів. Насправді, навчитись цьому не складно – як на автомобілях з механічною коробкою передач (МКПП), так і на автоматичних трансмісіях (АКПП).

Гальмування на авто з АКПП

На автоматі все досить просто: щойно водій знімає ногу з педалі газу, машина починає сповільнюватись. Щоправда, через роботу електроніки та підтримку обертів процес сповільнення менш активний. У таких випадках можна перейти в ручний режим та послідовно знижувати передачі. Це не лише ефективніше, а й може допомогти зупинити авто у разі відмови гальм – за рахунок гальмування двигуном, яке іноді може бути не менш ефективним, ніж звичайна гальмівна система.

Гальмування на механіці

На МКПП ситуація трохи інша. Тут недостатньо просто відпустити газ – при зниженні швидкості двигун може заглухнути, що призведе до інших проблем. У таких авто гальмування двигуном застосовують на передачах до моменту, поки швидкість не впаде до 15-20 км/год. Після цього варто увімкнути нейтральну передачу, прибрати ногу зі зчеплення, і лише потім натискати на гальмо.

Важливо пам’ятати: на механіці зчеплення під час гальмування не потрібно одразу вичавлювати, поки машина ще в русі на передачі – інакше ви втрачаєте ефект гальмування двигуном.

Гальмування ручником: коли це доречно

Ще один варіант – використання ручного гальма у разі відмови основної системи. Але тут є обмеження: застосовувати стоянкове гальмо можна лише на низькій швидкості – бажано до 15-25 км/год. У крайніх випадках допустимо до 30-40 км/год, але тільки на сухому асфальті. Якщо ж активувати ручник на високій швидкості, це може призвести до занесення і, як наслідок, до аварії.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Названо найнадійніший кросовер у 2025 році

З кожним роком автомобілісти дедалі частіше нарікають на якість і надійність сучасних транспортних засобів. Кросовери…

19.10.2025

Названо основні причини підвищеної витрати пального

Витрата палива - це не просто цифра на панелі приладів чи в розрахунках водія. Це…

19.10.2025

Новий BMW iX1 показали в новому стилі Neue Klasse

Компанія BMW готує масштабне оновлення свого компактного електрокросовера iX1, яке стане частиною нової дизайнерської філософії…

19.10.2025

Новий Nissan X-Trail отримає оновлений дизайн і сучасні технології

Перше покоління кросовера Nissan X-Trail з'явилося у 2000 році, а в 2021-му модель перейшла у…

19.10.2025

Як продовжити ресурс ременя ГРМ: поради для водіїв

Будь-який автолюбитель знає, що значною статтею витрат при обслуговуванні автомобіля є заміна ременя ГРМ та…

19.10.2025

Названий позашляховик, здатний проїжджати без поломок понад 400 тисяч км

Коли йдеться про надійність, лідерські позиції займають лише окремі бренди. Нещодавно авторитетний журнал iSeeCars провів…

19.10.2025