Авто

Інструктор з водіння поділився порадами з ефективного гальмування на АКПП і МКПП

Як показує практика, навіть після успішного завершення автошколи та складання іспитів новачкам доводиться ще деякий час адаптовуватись до самостійного керування автомобілем без інструктора. Уникнути помилок на початку водійського шляху складно, тому для перших поїздок часто обирають простіші в управлінні машини. Одним із ключових навичок, яку важливо опанувати в цей період, є правильне гальмування, – про це розповів автоінструктор.

У автошколах цьому питанню зазвичай приділяють мало уваги, і більшість водіїв змушені вчитися через власний досвід. Важливо вчасно зрозуміти, як правильно гальмувати, аби не довелося міняти гальмівні колодки кожні 15-20 тисяч кілометрів. Насправді, навчитись цьому не складно – як на автомобілях з механічною коробкою передач (МКПП), так і на автоматичних трансмісіях (АКПП).

Гальмування на авто з АКПП

На автоматі все досить просто: щойно водій знімає ногу з педалі газу, машина починає сповільнюватись. Щоправда, через роботу електроніки та підтримку обертів процес сповільнення менш активний. У таких випадках можна перейти в ручний режим та послідовно знижувати передачі. Це не лише ефективніше, а й може допомогти зупинити авто у разі відмови гальм – за рахунок гальмування двигуном, яке іноді може бути не менш ефективним, ніж звичайна гальмівна система.

Гальмування на механіці

На МКПП ситуація трохи інша. Тут недостатньо просто відпустити газ – при зниженні швидкості двигун може заглухнути, що призведе до інших проблем. У таких авто гальмування двигуном застосовують на передачах до моменту, поки швидкість не впаде до 15-20 км/год. Після цього варто увімкнути нейтральну передачу, прибрати ногу зі зчеплення, і лише потім натискати на гальмо.

Важливо пам’ятати: на механіці зчеплення під час гальмування не потрібно одразу вичавлювати, поки машина ще в русі на передачі – інакше ви втрачаєте ефект гальмування двигуном.

Гальмування ручником: коли це доречно

Ще один варіант – використання ручного гальма у разі відмови основної системи. Але тут є обмеження: застосовувати стоянкове гальмо можна лише на низькій швидкості – бажано до 15-25 км/год. У крайніх випадках допустимо до 30-40 км/год, але тільки на сухому асфальті. Якщо ж активувати ручник на високій швидкості, це може призвести до занесення і, як наслідок, до аварії.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

В Україні зростає попит на дизельні авто: Renault знову в лідерах

На українському авторинку поступово відновлюється інтерес до дизельних автомобілів, і протягом останніх кількох місяців попит…

19.12.2025

Провідні автовиробники масово відкликають авто через проблеми з двигунами

Цього року багато автовиробників зіткнулися з проблемами в роботі двигунів. За даними Autonews, найбільше скарг…

19.12.2025

Китайські бренди нарощують продажі гібридів у Європі

Європейський авторинок швидко рухається у бік електрифікації. Продажі електромобілів і плагін-гібридів зростають, хоча машини з…

19.12.2025

Як електроніка може зробити авто некерованим узимку

Керувати сучасними "розумними" автомобілями взимку часто складніше, ніж простішими моделями. Причина - велика кількість електронних…

19.12.2025

Автоексперт назвав головну причину зимових ДТП

Багато водіїв помилково вважають, що зимові аварії трапляються лише через ожеледицю або сніг. Насправді головна…

19.12.2025

Компактні електрокари до 15 000 євро: нові правила ЄС

Європейські автомобілі дорожчають через суворі технічні регламенти, проте в ЄС для виробників передбачили стимул, завдяки…

19.12.2025