Кросовер Dacia/Renault Duster є одним з найпопулярніших автомобілів у своєму класі на світовому ринку. Його легко впізнають у будь-якому поколінні та з будь-якого ракурсу.
Однак, якщо поглянути на перший макет “Дастера”, з якого могла виникнути серійна модель, можна побачити футуристичний і незвичний дизайн, який кардинально відрізняється від того, що врешті-решт стало класичним виглядом моделі.
Розробка екстер’єру та інтер’єру концептуальної моделі, представлено в 2009 році, здійснювалася дизайн-центрами Renault в Бухаресті та Гайанкурі.
Концепт Duster мав асиметричну архітектуру дверей (одні з боку водія та дві з боку пасажирів), що надавало йому унікальний профіль. Пропорції авто були підібрані так, щоб поєднувати брутальність та динамічність. Довжина прототипу складала 4250 мм, ширина — 1640 мм, висота — 1495 мм, а колісна база дорівнювала 2804 мм.
Округлі лінії концепту та мінімалістична решітка радіатора з LED-фарами надавали йому футуристичний вигляд. Дах автомобіля був виготовлений зі скла, щоб наповнити салон природним світлом. Крім того, в салоні планувалося виділити місце для перевезення великогабаритних предметів, таких як велосипед (якщо підняти сидіння другого ряду).
Концепт 2009 року оснащувався 1,5-літровим 4-циліндровим дизельним двигуном dCi, що мав потужність 105 кінських сил і крутний момент 240 Нм. Середня витрата палива становила 5,3 літра на 100 км.
Серійна версія Duster з’явилася лише в 2010 році і мала суттєві відмінності від шоу-кара. Це пояснюється тим, що серійний автомобіль розробляла інша команда дизайнерів.