Більшість автовласників зазвичай поспішають у своїх справах та не звертають уваги на необхідність охолодження двигуна після тривалої поїздки. Вони глушать двигун відразу після зупинки і виймають ключ запалення. Однак для сучасних потужних турбомоторів це може бути небезпечним. Механік автосервісу пояснив, чому так не можна робити навіть з атмосферними моторами.
Якщо водій розганявся і обороти двигуна досягали 3-4 тисячі на хвилину, система зазнавала значних навантажень. Охолодження здійснюється за допомогою антифризу та олії. При цьому може також перегріватись автоматична трансмісія при роботі на високих обертах. Усі рідини зазвичай справляються із охолодженням деталей лише під час роботи автомобіля.
Коли двигун глушиться, насоси перестають перекачувати рідини, і система не встигає охолонути. Це особливо важливо для спортивних автомобілів, водії яких часто віддають перевагу різкому прискоренню. Варто пам’ятати, що професійні гонщики після заїзду виконують коло, що охолоджує, щоб дати машині охолонути.
Навіть звичайний атмосферний двигун об’ємом 1,6 літра потребує охолодження після інтенсивного навантаження. Якщо його різко заглушити, масло не встигне охолонути, що може призвести до утворення відкладень та інших проблем. Уникнути цього досить просто: після зупинки автомобіля достатньо дати двигуну попрацювати 10-20 секунд перед тим, як його глушити.