З настанням перших теплих днів багато водіїв перестають прогрівати двигун, вважаючи, що ця процедура стала необов’язковою. Але навесні нічні температури залишаються низькими і запуск двигуна на холодну може призвести до його прискореного зносу. Моторист пояснив, чому прогрівання ДВЗ важливе навіть у міжсезоння.
Сучасні автомобілі справді набагато менш вимогливі до прогріву, порівняно з машинами старого покоління, оснащеними карбюраторною системою живлення. Електронне упорскування та використання сучасних масел дозволяють двигуну запускатися без проблем навіть у морози. Проте мінімальна пауза після старту двигуна потрібна завжди. Причина проста: за час нічної стоянки мастильна рідина повністю стікає в піддон ДВЗ, і при першому запуску потрібен деякий час, щоб воно повернулося до частин, що рухаються.
Якщо двигун відразу після запуску піддається підвищеному навантаженню без попереднього прогріву, це призводить до олійного голодування. У таких умовах внутрішні деталі двигуна – поршні, кільця та циліндри – працюють з підвищеним тертям та температурними перепадами. Через ці перепади на поверхні металу виникають мікроскопічні деформації.
Не менш важливо прогрівати і трансмісію автомобіля. Механічні коробки передач переносять швидкий початок руху відносно легко, проте для автоматичних коробок відсутність попереднього прогріву стає серйозною проблемою. В АКПП використовується рідина, якій необхідно деякий час, щоб повноцінно циркулювати та забезпечити потрібне змащення всіх внутрішніх елементів.