Авто

Експерти розповіли, чого не треба дозволяти робити шиномонтажникам при заміні коліс

Більшість водіїв, залишаючи автомобіль на шиномонтажі, не контролюють процес і просто очікують завершення робіт. Після цього вони оплачують послугу та їдуть, впевнені у якості виконаної роботи.

Проте поліція радить не залишати сервісний пункт, а особисто стежити за діями майстра. Причина в тому, що не всі шиномонтажники мають належну кваліфікацію – багатьох навчають лише базовим навичкам, щоб у пікові години вони могли швидко обслуговувати клієнтів.

Через неякісну роботу звичайна заміна коліс може обернутися не лише штрафом для водія, а й стати причиною аварії.

Основні помилки при шиномонтажі:

Неправильна затяжка болтів
Болти потрібно затягувати з використанням динамометричного ключа та в певному порядку, щоб уникнути перекосу колеса. При п’яти болтах їх слід закручувати в такій послідовності: 1 – 4 – 2 – 5 – 3. Якщо майстер затягує їх по черзі без правильного алгоритму, це може призвести до поломки болтів і шпильок, а в найгіршому випадку – до втрати керованості автомобілем.

Неправильний напрямок обертання шин
Деякі майстри встановлюють гуму не за напрямком обертання, що порушує відведення води та погіршує зчеплення з дорогою. Правильний напрямок вказаний на боковині шини у вигляді напису “Rotation” зі стрілкою.

Відсутність мастила на краях покришки
При встановленні шин їхні краї повинні бути оброблені спеціальною пастою для забезпечення герметичності прилягання до диска. Якщо майстер зекономить на цьому етапі, гума може “прикипіти” до диска, що призведе до її пошкодження під час експлуатації.

Використання відпрацьованої оливи замість мастила
У деяких сумнівних сервісах замість спеціальної пасти можуть застосовувати відпрацьовану оливи, що спричиняє утворення тріщин у шині. Така економія фактично означає передчасний вихід покришки з ладу.

Чим це загрожує?

Поліція має право штрафувати водіїв за неправильно встановлені шини. Хоча розмір штрафу невеликий (близько 500 гривень), неправильний шиномонтаж може спричинити набагато серйозніші наслідки – аж до аварії.

Щоб уникнути проблем, водіям варто контролювати процес та обирати перевірені сервісні центри.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Новий кросовер Audi без емблеми вперше показали без камуфляжу

У жовтні на дорожніх тестах помітили новий електричний кросовер Audi, який, за попередніми даними, буде…

19.11.2025

Volkswagen підтвердив: Polo GTI залишить європейський ринок у 2026 році

Volkswagen підтвердив, що Polo GTI, один із найпопулярніших і найдоступніших спортивних хетчбеків у Європі, залишить…

19.11.2025

Як холод впливає на батареї електромобілів: що потрібно знати взимку

Взимку електромобілі втрачають заряд не удвічі, а приблизно на 10-30%, а в особливо сильні морози…

19.11.2025

Як народжувався BMW X7: історія інновацій та переконання топ-менеджменту

Актуальна версія автомобіля BMW X7 сприймається більшістю автолюбителів вже як природний і звичний елемент продуктової…

19.11.2025

Топ-5 надійних та безпечних уживаних авто до 20 тисяч доларів

Consumer Reports оновив рейтинг найкращих уживаних авто до $20 000. У списку — найнадійніші, безпечніші…

19.11.2025

Новий BMW iX3 2026 показали з 22-дюймовими M-колесами

На автосалоні в Цюріху BMW представила рідкісну і максимально укомплектовану версію нового електричного iX3 2026…

19.11.2025