Авто

Експерти розповіли, чого не треба дозволяти робити шиномонтажникам при заміні коліс

Більшість водіїв, залишаючи автомобіль на шиномонтажі, не контролюють процес і просто очікують завершення робіт. Після цього вони оплачують послугу та їдуть, впевнені у якості виконаної роботи.

Проте поліція радить не залишати сервісний пункт, а особисто стежити за діями майстра. Причина в тому, що не всі шиномонтажники мають належну кваліфікацію – багатьох навчають лише базовим навичкам, щоб у пікові години вони могли швидко обслуговувати клієнтів.

Через неякісну роботу звичайна заміна коліс може обернутися не лише штрафом для водія, а й стати причиною аварії.

Основні помилки при шиномонтажі:

Неправильна затяжка болтів
Болти потрібно затягувати з використанням динамометричного ключа та в певному порядку, щоб уникнути перекосу колеса. При п’яти болтах їх слід закручувати в такій послідовності: 1 – 4 – 2 – 5 – 3. Якщо майстер затягує їх по черзі без правильного алгоритму, це може призвести до поломки болтів і шпильок, а в найгіршому випадку – до втрати керованості автомобілем.

Неправильний напрямок обертання шин
Деякі майстри встановлюють гуму не за напрямком обертання, що порушує відведення води та погіршує зчеплення з дорогою. Правильний напрямок вказаний на боковині шини у вигляді напису “Rotation” зі стрілкою.

Відсутність мастила на краях покришки
При встановленні шин їхні краї повинні бути оброблені спеціальною пастою для забезпечення герметичності прилягання до диска. Якщо майстер зекономить на цьому етапі, гума може “прикипіти” до диска, що призведе до її пошкодження під час експлуатації.

Використання відпрацьованої оливи замість мастила
У деяких сумнівних сервісах замість спеціальної пасти можуть застосовувати відпрацьовану оливи, що спричиняє утворення тріщин у шині. Така економія фактично означає передчасний вихід покришки з ладу.

Чим це загрожує?

Поліція має право штрафувати водіїв за неправильно встановлені шини. Хоча розмір штрафу невеликий (близько 500 гривень), неправильний шиномонтаж може спричинити набагато серйозніші наслідки – аж до аварії.

Щоб уникнути проблем, водіям варто контролювати процес та обирати перевірені сервісні центри.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Топ-5 надійних японських кросоверів за 20 тис доларів, які легко проходять 300 тисяч км

Навіть з відносно невеликим бюджетом у 20 тис доларів на вторинному ринку можна знайти кілька…

15.12.2025

Toyota готує розширення модельного ряду електричних SUV

Toyota представила новий Urban Cruiser - компактний електричний кросовер B-класу для європейського ринку. Модель не…

15.12.2025

Названо найпоширеніші помилки на практичному іспиті ТСЦ МВС

Практичний іспит у сервісних центрах МВС є обов'язковим для отримання посвідчення водія. Його мета -…

15.12.2025

Прототип Range Rover Sport SVR помічено на Нюрбургрингу (ФОТО)

На Нюрбургрингу помітили агресивний прототип Range Rover Sport SV, ймовірно, нову версію SVR. Машина має…

15.12.2025

Volkswagen запускає нову еру гібридних електрокарів

Volkswagen розглядає випуск електромобілів із технологією range-extender - невеликий двигун внутрішнього згоряння працює як генератор…

15.12.2025

Автобренди знову продають однакові авто під різними логотипами

Автомобільні бренди знову повертаються до практики, коли під різними назвами продають майже однакові машини, змінюючи…

15.12.2025