Categories: Авто

КрАЗ-253/259 – секретна розробка з революційними нововведеннями

Share

Наприкінці 1961 року в Міністерстві оборони були розроблені і затверджені вимоги до принципово нової гами тривісних 8-тонних повнопривідних вантажних автомобілів і активних автопоїздів. Їх головним розробником та виробником був призначений молодий і перспективний Кременчуцький автозавод, який був єдиним і найбільшим вітчизняним виробником вантажівок і тягачів важкого класу. Для організації проектно-конструкторських робіт в 1962 році на ньому було утворено секретне СКБ-2 по перспективній військовій техніці, яка не мала жодних вітчизняних аналогів і прототипів, а створювалася з орієнтацією на світові досягнення в цій області і вже існуючі на той час напрацювання інших радянських підприємств.

У тому ж 1962 році команда амбітних молодих інженерів розробила перші зразки тривісної автотехніки першого покоління з 240-сильним дизелем ЯМЗ-238 V8 і всіма односхилими провідними колесами – 8-тонна вантажівка КрАЗ-253Б з суцільнометалевою платформою і уніфікований з ним сідельний тягач 259Б для роботи з активним 15-тонним напівпричепом з механічним приводом. Відповідно до модної в ті часи компонувальної схеми вони отримали більш містку кабіну над двигуном, що дозволяла збільшити монтажну довжину рами, скоротити масу машин і підвищити їх маневреність. Для прискорення процесу проектування та впровадження була використана кабіна від беськапотних вантажівок МАЗ-500, які ще тільки планувалося поставити на конвеєр. Революційними для військових автомобілів цієї категорії нововведеннями були гідромеханічна 4-ступінчаста коробка передач і незалежна підвіска на поперечних важелях з поздовжніми торсіонами, підвищує тягово-зчіпні якості і стійкість за рахунок невеликого зниження центру тяжіння. За зразком розроблених в той же час активних автопоїздів «Урал» сідельний тягач КрАЗ-259Б мав систему редукторів і прохідний опорно-зчіпний пристрій, через який крутний момент передавався на редуктори і мости двохосьового напівпричепа КрАЗ-834Б. На всіх зразках використовували колеса і шини від вантажівок КрАЗ-255Б. У 1962 році прототипи пройшли заводські і приймальні випробування в 21 НДІ та. За їх результатами автомобіль КрАЗ-253Б мав дорожній просвіт 420 мм, споряджену масу – 12,3 т, на різних покриттях буксирував причепи масою від 10 до 30 т, розвивав максимальну швидкість 76 км/год і міг форсувати 1,5-метровий брід. Споряджена маса активного автопоїзда становила 17,8 т, габаритна довжина – 15 410 мм. На бездоріжжі його швидкість не перевищувала 20 км / год.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: КрАЗ

Останні записи

Представлений новий Volvo XC60 з пневмопідвіскою та більш сучасною начинкою

Компанія Volvo оновила кросовер XC60, взявши за основу зміни, впроваджені у XC90. Автомобіль отримав нову…

18.02.2025

Toyota припиняє випуск популярних версій бестселера Corolla

Toyota Motor офіційно оголосила про завершення виробництва седана Corolla Axio E160 та універсала Corolla Fielder…

18.02.2025

Peugeot прискорює електрифікацію: нові моделі та стратегія на 2025 рік

Компанія Peugeot представила стратегію на 2025 рік, наголосивши на електромобілях, продуктивності та сталому розвитку. Новий…

18.02.2025

Volkswagen офіційно підтвердив, що Polo перетвориться на кросовер

Компанія Volkswagen офіційно підтвердила плани випуску нового компактного електричного кросовера, який має стати найдоступнішим у…

18.02.2025

У березні в Україні може виникнути дефіцит бензину

З 1 березня 2025 року в Україні може бути призупинено функціонування всіх АЗС. Про це…

18.02.2025

Toyota готує новий бюджетний 7-місний кросовер

Тісне партнерство між Suzuki та Toyota призвело до кількох моделей з боку обох компаній, які…

18.02.2025