Зимою двигун працює в особливих умовах, і тут важливо мати правильний антифриз. Це не просто рідина для охолодження, а справжній захисник, який рятує від холоду, перегріву і корозії. Я завжди дивуюсь, як багато людей не розуміють, як важливий він для роботи авто взимку.
Що варто знати
Напевно, не всі знають, але насправді, навіть у мороз, двигун може нагріватися. І коли вода замерзає, вона може просто пошкодити радіатор чи навіть двигун, а антифриз при -30°C залишатиметься рідким. І це не єдина його суперсила: він допомагає охолоджувати двигун, навіть коли він сильно перегрівається, наприклад, в пробках. Мало хто це помічає, але антифриз також захищає від корозії, бо в ньому є спеціальні добавки, які допомагають радіатору і шлангам служити довше. І ще він змащує всі деталі системи охолодження, тому вони не зношуються так швидко.
Якщо ж ігнорувати антифриз або не змінювати його на часі, то наслідки можуть бути серйозними. Вода замерзне і може розірвати радіатор чи навіть блок циліндрів, а це вже зовсім недешевий ремонт. А ще є ймовірність перегріву двигуна, якщо антифриз стає занадто густим чи брудним, тому що він просто не виконує свою функцію. Не кажучи вже про те, що коли антифриз старий і неякісний, всередині починає розвиватися корозія. І ще – якщо він довго не змінюється, то можуть утворюватися осади, і систему доведеться дорогим чином промивати.
Тому вибір антифризу – це не дрібниця. Наприклад, якщо зима реально холодна, треба обирати той, який не замерзає навіть при -30°C. Якщо рідина змінила колір чи стала каламутною, то зрозуміло, що пора міняти. І не можна змішувати різні види антифризу, бо це все може дати збої. Якщо купуєш концентрат, не забувай розбавляти його тільки дистильованою водою, бо звичайна може погіршити властивості. І, звісно, варто періодично перевіряти систему охолодження на наявність витоків.
Важливо дбати про антифриз, тому що від нього залежить, як довго твій двигун служитиме без проблем. Тому краще змінити його вчасно і не переживати за можливі неприємності.