Авто

Названо найпоширеніші помилки водіїв на зимовій трасі

Зимою і влітку водити машину – це дві великі різниці, і це не тільки через температуру. Сніг, лід, слизька дорога – все це вимагає від водія особливих навичок. Бувають моменти, коли навіть звичайні дії можуть призвести до неприємностей.

Що ще варто знати

Коли їдеш по трасі, завжди важливо звертати увагу не на швидкість, а на стан дороги. Це значно підвищує рівень безпеки. Взимку особливо треба бути обережним і не робити маневрів, в яких не впевнений. Через погане зчеплення з дорогою обгін може зайняти більше часу, ніж зазвичай, тому варто уникати ризику.

Часто помилки роблять ті, хто їде на автомобілях з механічною коробкою передач. В таких ситуаціях швидко зреагувати не завжди виходить, і це може бути проблемою. Тому, коли спускаєшся з гори, краще їхати з включеною передачею, так буде безпечніше.

Що стосується обгонів на зимових дорогах, тут я завжди стараюся бути максимально обережним. Невірні рухи можуть призвести до заносу, і це вже не так легко виправити. Якщо на трасі є сніговий перемет, то найкраще проїжджати його по черзі, спочатку лівими колесами, а потім правими. Так зчеплення не змінюється різко і все йде м’якше.

Ще важливо слідкувати за курсовою стійкістю, особливо якщо машина обладнана системою ESP. Якщо переднє колесо потрапить на засніжене узбіччя, задня вісь може почати “підтягувати” передню, і це точно призведе до заносу. Тому треба тримати дистанцію до узбіччя і постійно стежити за дорогою. Система ESP допоможе, але тільки якщо швидкість не буде занадто великою.

Коли планую поїздку взимку на далеку відстань, завжди перевіряю прогноз погоди і, якщо потрібно, коригую маршрут. Також не забуваю заправити бак до половини або більше, тому що запас пального може стати в пригоді, якщо траса перекриється через негоду.

Ще одна помилка – не дотримуватись достатньої дистанції. Зимою треба завжди тримати відстань більшу, ніж зазвичай. Шиповані шини на сухому асфальті гальмують гірше, та й гальма можуть не працювати так ефективно, як влітку. Тому я намагаюся збільшити дистанцію мінімум на півтора рази, щоб у разі чого мати більше часу на реакцію.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Renault оголосив ціни на новий Clio з бензиновим та гібридним двигунами

Renault оголосила ціни на нове покоління Clio, яке незабаром надійде в продаж у Європі. Модель…

25.11.2025

Штраф за аварійку при зупинці автомобіля поліцією

Багато водіїв отримують штрафи за те, що не увімкнули аварійну сигналізацію під час зупинки. Поліцейські…

25.11.2025

Чи потрібно ставити машину на ручник узимку

Зима вступила у свої права: ще вчора на асфальті блищала вода, а сьогодні під ногами…

25.11.2025

Експерти розкрили, чому системи допомоги водієві небезпечні у негоду

Сучасні автомобілі часто оснащують електронними помічниками, щоб допомагати водієві та підвищувати безпеку. Але експерти попереджають:…

25.11.2025

Toyota RAV4 стала найчастіше викрадним авто Канади у 2024 році

Цього року Toyota представила шосте покоління кросовера RAV4, але наразі у продажу в різних країнах…

25.11.2025

Volkswagen, Skoda та Toyota очолюють продажі авто в Європі

У жовтні 2025 року на європейському ринку було продано 1 091 904 легкових автомобілів, що на 4,9%…

25.11.2025