Авто

Названо найпоширеніші помилки водіїв на зимовій трасі

Зимою і влітку водити машину – це дві великі різниці, і це не тільки через температуру. Сніг, лід, слизька дорога – все це вимагає від водія особливих навичок. Бувають моменти, коли навіть звичайні дії можуть призвести до неприємностей.

Що ще варто знати

Коли їдеш по трасі, завжди важливо звертати увагу не на швидкість, а на стан дороги. Це значно підвищує рівень безпеки. Взимку особливо треба бути обережним і не робити маневрів, в яких не впевнений. Через погане зчеплення з дорогою обгін може зайняти більше часу, ніж зазвичай, тому варто уникати ризику.

Часто помилки роблять ті, хто їде на автомобілях з механічною коробкою передач. В таких ситуаціях швидко зреагувати не завжди виходить, і це може бути проблемою. Тому, коли спускаєшся з гори, краще їхати з включеною передачею, так буде безпечніше.

Що стосується обгонів на зимових дорогах, тут я завжди стараюся бути максимально обережним. Невірні рухи можуть призвести до заносу, і це вже не так легко виправити. Якщо на трасі є сніговий перемет, то найкраще проїжджати його по черзі, спочатку лівими колесами, а потім правими. Так зчеплення не змінюється різко і все йде м’якше.

Ще важливо слідкувати за курсовою стійкістю, особливо якщо машина обладнана системою ESP. Якщо переднє колесо потрапить на засніжене узбіччя, задня вісь може почати “підтягувати” передню, і це точно призведе до заносу. Тому треба тримати дистанцію до узбіччя і постійно стежити за дорогою. Система ESP допоможе, але тільки якщо швидкість не буде занадто великою.

Коли планую поїздку взимку на далеку відстань, завжди перевіряю прогноз погоди і, якщо потрібно, коригую маршрут. Також не забуваю заправити бак до половини або більше, тому що запас пального може стати в пригоді, якщо траса перекриється через негоду.

Ще одна помилка – не дотримуватись достатньої дистанції. Зимою треба завжди тримати відстань більшу, ніж зазвичай. Шиповані шини на сухому асфальті гальмують гірше, та й гальма можуть не працювати так ефективно, як влітку. Тому я намагаюся збільшити дистанцію мінімум на півтора рази, щоб у разі чого мати більше часу на реакцію.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Експерт розповів, коли саме варто переходити на зимові шини

За словами експерта, не слід чекати календарної зими: якщо температура повітря стабільно тримається близько +5…

31.10.2025

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025